lady jane Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Geld maakt niet gelukkig,maar mèt lijdt men wat behaaglijker.Marc Callewaert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 april 2011 Rapport Share Geplaatst 19 april 2011 Vriendschap verdubbelt vreugdeen halveert smart.Francis Bacon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 19 april 2011 Rapport Share Geplaatst 19 april 2011 "Er is maar één manier om goed te denken, en dat is doorgaanop de een of andere oude en beproefde gedachte."Frans: "Il n'y a qu'une méthode pour bien penser, quu est de continuerquelque pensée aincienne et éprouvée."Alain, Frans filosoof en essayist (ps. van Émile Augiste Chartier) (1868-1951).Citaat afkomstig uit: Propos sur l'éducation (1932) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 april 2011 Rapport Share Geplaatst 19 april 2011 Ieder mens wordt twee keer geboren. De eerste keer uit zijn moeder de tweede keer uit zichzelf. Stefan Hertmans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 april 2011 Rapport Share Geplaatst 20 april 2011 Als je het goede in de mens ziet,straal je een liefdevolle energie uit die de mensen om je heen opbeurt.Als je dit blijft doen,zal die energie veranderen in een gestage stroom van liefde...Annamalai Swami Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 20 april 2011 Rapport Share Geplaatst 20 april 2011 "Het is nooit zo dat de natuur het ene zegt en wijsheid het andere."Juvenalis, Romeins dichter (1ste-2e eeuw nC). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 april 2011 Rapport Share Geplaatst 20 april 2011 Slechts dat wat men gebruiktbezit men.Jean de la Fontaine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 20 april 2011 Rapport Share Geplaatst 20 april 2011 je zal maar een 1-dags vlieg zijn en je dag niet hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 april 2011 Rapport Share Geplaatst 20 april 2011 Haal je hoofd uit het zanden steek 'min de windLoesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 21 april 2011 Rapport Share Geplaatst 21 april 2011 Wie over elke stap nadenkt,staat zijn hele leven op één been.Chinees spreekwoord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 21 april 2011 Rapport Share Geplaatst 21 april 2011 "De mens heeft aangetoond dat hij de meester van alles is - behalve van zijn eigen aard."Engels: "Man has demonstrated that he is master of everything - except his own nature."Henry Miller, Amerikaans schrijver (1891-1980). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 april 2011 Rapport Share Geplaatst 21 april 2011 In iedere moeder sluimert een.......schoonmoeder.F. de Croisset Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 21 april 2011 Rapport Share Geplaatst 21 april 2011 Mij krijgen ze niet gek, ik ben het al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 april 2011 Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 Ik ben de eigenaar van mijn karma erfgenaam van mijn daden geboren uit mijn daden verwant aan mijn daden en heb mijn daden als scheidsrechter. Wat ik doe, goed of kwaad daarvan zal ik erfgenaam zijn. Boedha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 april 2011 Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 Eenzaamheidis voor de geest,wat dieet isvoor het lichaam.Vauvenargues. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 22 april 2011 Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 "Een bekwaam mens geeft blijk van zijn geest door vriendelijke woordenen vastberaden handelingen."Engels: "An able man shows his spirit by gentle words and resolute actions."Lord Chesterfield, Engels staatsman en schrijver (1694 - 1773). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 22 april 2011 Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 Hoge bomen vangen veel wind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 april 2011 Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 Wie vlinders hoort lachendie weet ook hoe de wolken smaken.Wijsheid van de Aarde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 april 2011 Rapport Share Geplaatst 22 april 2011 Moed is niets minder dan de kracht om gevaren, tegenslag, angst en onrecht te overwinnen,terwijl je vanbinnen blijft geloven dat het leven,met al z'n verdriet, goed is;dat alles een betekenis heeft,al gaat die ons begrip soms te boven;en dat er altijd weer een nieuwe dag is.Dorothy Thompson. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 23 april 2011 Rapport Share Geplaatst 23 april 2011 "Men ondergaat de toekomst niet, men maakt haar."Frans: "On ne subit pas l'avenir, on le fait."Georges Bernanos, Frans schrijver en politiek schrijver (1888-1948).Citaat afkomstig uit: La liberté, pour quoi faire? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 april 2011 Rapport Share Geplaatst 23 april 2011 Het is een grote fout,te trachten aangenamer te zijndan ge kunt.Walter Bagehot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 24 april 2011 Rapport Share Geplaatst 24 april 2011 Loop alsof je de aarde kust met je voeten...Dan laat elke stap een bloem bloeien.Thich Nhat Hanh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 april 2011 Rapport Share Geplaatst 24 april 2011 Een liefde die niet bestand is tegen de confrontatie met de werkelijkheidis er geen.Albert Camus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 24 april 2011 Rapport Share Geplaatst 24 april 2011 Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, begreep ik dat ik steeds weer en bij iedere gelegenheid, op het juiste moment en de juiste plaats ben. Dat alles wat gebeurt goed is. Vanaf dat moment heb ik rust. Nu weet ik dat men dat VERTROUWEN noemt. Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, kon ik accepteren dat emotionele pijn en lijden slechts waarschuwingen voor me zijn, dat ik niet mijn waarheid leef. Nu weet ik dat men dat AUTHENTICITEIT noemt. Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, ben ik ermee opgehouden naar een ander, beter leven te verlangen. Ik kon zien dat alles om me heen een uitnodiging is om te groeien. Nu weet ik dat men dat RIJPEN noemt. Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, ben ik er mee opgehouden mezelf van mijn vrije tijd te beroven. Ik ben opgehouden met het bedenken van geweldige projecten voor de toekomst. Nu doe ik slechts wat me vreugde en plezier brengt, waar ik van hou en wat mijn hart blij maakt. Op mijn manier en in mijn eigen tempo. Nu weet ik dat men dat EERLIJKHEID noemt. Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, heb ik me bevrijd van alles dat niet gezond voor me was.Van eten,mensen, dingen en situaties, van alles dat me steeds maar weer naar beneden trok, weg van mezelf. In eerste instantie noemde ik dat gezond egoïsme, nu weet ik dat het ZELFLIEFDE is. Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, ben ik gestopt met altijd gelijk willen hebben. Daardoor heb ik me steeds minder geirriteerd. Nu weet ik dat men dat NEDERIGHEID noemt. Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, heb ik geweigerd nog langer in het verleden te leven en me zorgen te maken om de toekomst. Nu leef ik alleen nog maar in het ogenblik, daar waar alles gebeurt. Zo leef ik op dit moment iedere dag en noem het BEWUST ZIJN. Op het moment dat ik van mezelf begon te houden, begreep ik dat mijn denken me klein en ziek kan maken. Op het moment dat ik mijn hart liet spreken...werd mijn verstand, mijn denken, een belangrijke partner. Deze verbinding noem ik DE WIJSHEID VAN HET HART. We hoeven niet bang te zijn ons bloot te geven. Ook hoeven we geen conflicten met onszelf en anderen te vrezen:zelfs sterren botsen weleens op elkaar en juist daardoor ontstaan er ook weer nieuwe... Nu weet ik: DAT IS HET LEVEN.... Geschreven door Charlie Chaplin op zijn 70e verjaardag, 16 april 1959 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 april 2011 Rapport Share Geplaatst 24 april 2011 Mooi Gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden