Spring naar bijdragen

Augustuspact 2009


Karin1

Aanbevolen berichten

Slapen was voor mij ook een probleem. Ik mocht van mezelf de weekenden drinken, en dan sliep ik ook beter DACHT IK.

Niet dus. Dan sliep ik wel snel in , maar was na een paar uren ook weer wakker, en moest er net zo goed een pammetje in.

Nu heb ik voor het eerst refusal. Ben daar wel erg moe enslaperig op, maar het geeft veel rust in het koppie.

En i.d.d zodra ik ging sjoemelen is het erg moeilijk om de draad weer op te pakken.

Deze keer ga ik er echt voor.
Ik denk er gewoon niet aan dat ik dus nooit meer een glas kan drinken.

Ik vind het pact wel goed, maar eigenlijk moet dit ook allemaal op het draadje kunnen.
Nu lopen er 2 naast elkaar.
Waarom zouden we dit daar niet kunnen vertellen.

Bij mijn weten is de dagdraad ervoor. Voor mensen die willen minderen en stoppen en om elkaar te steunen.

En je houdt toch ,dat niet iedereen op je reageertt. Dat hoeft ook niet. Soms is het al lekker dat je het hier evn neergetikt hebt.

En uiteindelijk moeten we er zelf voor vechten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er niet zoveel moeite mee Sammy,

Namelijk hierom, we blijven deelnemen aan de dagdraad en de reden is (wat mij betreft) niet omdat we de andere niet moeten. Nee, naast ons aller gemeenschappelijke ding, hebben WIJ namelijk nog 1 ding gemeen en dat wij nieuw zijn. Beginnelingen, groentjes en nog in een fase zitten dat we door het ergste heen moeten. Leren van elkaars ervaringen.
Bij ons zal de nadruk waarschijnlijk nog liggen op de drank, het afkicken, de ontwenning, de valkuilen en de moeilijke momenten waar we elkaar doorheen slepen.

De "oude" garde zal dit sporadisch ook hebben, maar kennen het klappen van de zweep. ze kennen elkaar en alles wat wij hier bespreken hebben zij al een paar jaar gedaan.

Voor ons is het nieuw, voor hun gesneden koek.

Niettemin bezoek ik zeker "het andere" forum en zal daar aktief deelnemen. Ik heb nu al veel opgestoken van de oudgedienden, Echt waar, ik zal namen noemen die in mijn geval zeer waardevol waren; In het bijzonder Safidepafi, maar zeker ook te noemen zijn Kirky, Dar, Vie en Wingchung. Excuus natuurlijk voor degenen die ik vergeet, maar de mensen die ik genoemd heb hebben mij via PB met name zeer belangrijke tips en steun gegeven, alsmede een aantal van de nieuwkomers trouwens, maar het ging hier even over de oude rotten.

Ik vind het dus helemaal geen gek idee om (tijdelijk) deel te nemen aan een zgn afsplitsing van het forum. Wij hebben simpelweg 2 belangrijke dingen gemeen ipv 1 en tijdelijk zijn wij gewoon nieuw.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffertje,

Ik had toen net de adb internettherapie gevolgd, en wou net als zovelen minderen. Dit ging heel goed.
Zelf ben ik na het beeindigen van de therapei nog verder geminderd met steun van mijn man. We besloten alleen nog in de weekenden te drinke.

Dit jaar sloop de oude gewoonte er weer in. In de weekenden bleef het niet meer bij 3 of 4 , en de laatste maand begon ik de fles ook alweer bij het koken te ontkurken.

Mijn man maakt op dit moment een zeer lange bikkelfietstocht. Een grote wens.

Woensdag 2 weken terug bedacht ik mij dat als de kat van huis was , dit muisje wel weer eens feest kon vieren.
Ter stond heb ik de h.a gebeld , kon nog terecht en heb refusal gekregen.

Ik heb de h.a veel moeten leren omtrent dit medicijn. Ik vroeg of ik dan de enige alcoholist was in een plaats met 75.000 inwoners.

Ze kenden Tactus daar ook niet. Wonderbaarlijk.

Verder had hij nooit never gedacht dat juist Ik alcoholist was. Nee aan mijn hoela. daar loop ik niet mee te koop.
Ik kreeg wel complimenten dat ik gekomen was.

Mijn man was ,s avond totaal verrast dat ik Refusal gevraagd had.

Hij is nu met een gerust hart samen met zijn fietsmaat aan de tocht begonnen.

Ik ben wel erg moe van de pillen, maar er is rust in mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenbaar Sammy,ik gebruik refusal sinds 4 weken en was ook errugg vermoeid in het begin. Dacht echter dat het door de naltrexon kwam. Toen ik daar mee stopte verdween die vermoeidheid ook. het was een hele merkwaardige vermoeidheid wat ik had. Ik kon terplekke waar ik was slapen en had het gevoel door mijn hoeven te zakken.

Ook mijn dokter (stad 70.000 inwoners) kende het niet, terwijl het volgens mij best een gerenomeerd middel is. Net als naltrexon. Typisch hoor. Geeft wel twijfels op dat moment he, over je huisarts?

Nou ja, heb zelf het idee zonder te kunnen, maar doe het niet. Dat durf ik toch nog niet en het kan geen kwaad. Ik vergeet hem wel eens, maar dat geeft gelukkig niet. Het werkt 2 weken dus.....veilig idee toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen en hallo nieuwe zomer-pacters!

Naat, ik ben blij je hier te zien want ik begreep dat je je op de gewone draad niet echt op je plekje voelde.
Dat herken ik wel! Volgens mij heb ik daar toen al e.e.a. over gezegd omdat mijn alcoholgebruik pas zo'n 2 jaar geleden ontstaan is en de verslaving (die er wel degelijk is!) minder op de voorgrond staat dan de onderliggende psycho-emotionele problematiek.
Dat was ook de diagnose van de intake bij Tactus.
Gevolg: heb de IB gedaan ( en nu in afronding) maar ben nog láng niet klaar bij de psychologe!

Overigens: er bestaat wel een mogelijkheid om na de IB evaluatie-contacten te hebben, daar heb ik naar gevraagd. Dus ze trekken niet ineens alle handen van je af, Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sara en mede pacters,
Dat is voor mijook fijn om te lezen, want ik ben eraan begonnen, zonder te
weten hoe het dan verder gaat. En dan kom ik die angst natuurlijk ook
tegen straks. Of eerder. Als ik lees dat mensen een terugval hebben, dan bekruipt mij ook de angst
van wanneer ik. En krabbel ik dan snel op of geef ik weer iets op in mezelf.
Ik denk dat bij ieder van ons het onderliggend probleem eigenlijk de echte oorzaak is van alcoholisme.
Als we stoppen komen we tegen waarom we drinken.
En als we dat niet een plek weten te geven dan stoppen we niet echt.
Dan zijn we alleen de symptomen radikaal aan het bestrijden.
En het moment van terugval aan het uitstellen.
En hopelijk met blijvend resutaat.
Maar dat is dus het leven.
Wij komen het tegen met alcohol,
anderen met werkverslaving
eetproblemen
enz enz enz
Ik ken maar weinig, heel weinig mensen
waarbij ik die tevredenheid met zichzelf, anderen en het leven zelf,
tegenkom.
En dan ben ik er (gezond) jaloers op
dat wil ik ook!!!
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suffertje,
Ja opoe heeft zich goed vermaakt hoor.
Lekker wezen fietsen, een terrasje gepakt, was wel ff verleidelijk, want vorige keer heerlijk bij 1 biertje kunnen laten en dacht ach dat kan ik nu ook best.
Maar toch die eerste maar laten staan en cola light met tosti genomen.
En het is gek, maar toen was ik dat biertje ook meteen vergeten.
Thuis wel een maltje gepakt, doe ik nooit overdag, maar goed daar zit geen alcohol in.
Morgen is zoonlief weer terug waar hij woont en ga ik misschien nog ff naar het strand.
Lig behoorlijk in de clinch over dochter met haar vader en dat rijt weer allemaal oude wonden open.
Oh wat is het toch moeilijk grenzen te stellen als het over/via de kinderen gaat, grrrrr
Nou moet koken, was ff de tijd vergeten,
see you later alligator
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen!

Kom me afmelden voor het zomerpact. Het werkt voor mij gewoon niet.
Kan mijn verhaal ook op de dagdraad kwijt en heb daar al moeite genoeg om alles te onthouden.
Bovendien zit ik ook nog te forummen bij stoppen met roken en dan wordt het me allemaal een beetje teveel.
Maar ik zie jullie ongetwijfeld op de "gewone"draad!

Suk6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ik ook Sara,
misschien moeten we dat hele aparte pact nogeens
in overweging nemen.
Ik zoek me steeds rot, waar moet ik nou weer zijn?
Nieuwelingen die zich op andere draadjes voorstellen en bij elkaar aanhaken,
op de gekste plekken duiken mensen op
ik weet het ook niet meer.
Heeft deze plek nog meerwaarde dames en heren?
Anders houd ik me ook bij ditjes en datjes,
scheelt een hoop gezoek
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...