Spring naar bijdragen

Augustuspact 2009


Karin1

Aanbevolen berichten

Jawel, we moeten elkaar steunen en dat doen we graag!
Warme virtuele schouders als het nodig is, een zetje in de goede richting, elkaar steunen door dik en dun en last but not least: ook lachen en genieten met elkaar!
Hier is Augustuspact 2009!

Tot nu toe aangemeld:

Valentine
Theemuts
Sammy
Els
Lynn
Jane4

Volgens mij zijn er meer stoppers deze maand en die kunnen zich ook aanmelden!
Samen staan we sterk en lukt het ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Valentine en Jane
Das mooi dat jullie zo uitnodigend zijn.
Voelt goed dit idee.
Ik dacht nog wel even misschien kunnen we het zomerpact (jluli en augustus)2009 noemen.
Tja ik dacht ik schrijf het maar op als ik toch de aanvoerdersrol krijg hahahaha neeeeee hoor grapje.
De start van het programma is een beetje raar bij mij gegaan. Dus ik neem gewoon stopdatum 1 juli.
By the way ik ben geen echte stopper maar een minderraar (mooi woord he, terwijl ik niet minder raar... ben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Op uitnodiging van Witte wil ik me toch ook graag aansluiten bij het pact.
Ben weliswaar in juni gestopt maar ach, wat zijn een paar weken op een alcoholvrij leven?
Zit nu in de afsluitingsfase van de IB en dat vind ik héél eng, het gevoel er nu alleen voor te staan.
Maar...............nu zijn JULLIE er!
Mag het?

Ciao,
Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lotgenoten,

Leuk dit. Ik hoop dat we maar veel steun aan elkaar hebben.

Zelf nu RUIM 3 weken gestopt (gisteren 3 weken), en voel me nog steeds gemotiveerd. Wel ben ik de laatste dagen erg moe (misschien ligt het aan het weer).

Weet je wat ik zo lekker vind, om de dag lekker vroeg te beginnen, fris en fruitig.

Het niet drinken geeft zoveel rust en tijd. HEERLIJK.

Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhhhh, dag dames (ik geloof alleen maar dames he?) Pact gevonden en hier weer wat geleerd. Bedankt Mascha.
Ehhh, ja, laat ik ook maar aanmelden he, maar wat is de bedoeling precies? Draadje met "tijdgenoten"onder elkaar denk ik? Kan heel handig zijn idd. :huh:

Lijkt me wel gezellig met jullie hier. Maar ikke dus 28 juli gestopt en Sammy en Witte zijn ook al wat "ouder", dus zomerpact is misschien een hele logische naam van Witte.
Laat de kamer het maar niet horen, want volgens de wetgeving zal hierr sprake zijn van discriminatie en geen gelijke kansen omdat we mensen uitsluiten. Tsja, dan hadden die maar ff moeten wachten met stoppen he.

Al behoorlijk lijstje zag ik. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sara,
Was helemaal vergeten te reageren, er gaat ook zoveel voorbij.
Ik ben nog maar 2 weken bezig met IB, maar is het niet zo dat je in de afsluitende fase
een afspraak kunt maken voor bijv. wat ze bij groepen terugkomdagen noemen. Dus bijv. met bepaalde frequentie evalueren, mogelijkheid tot het inroepen van wat extra hulp, vragen kunnen stellen.?
En inderdaad je hebt ons natuurlijk. En wij jou, want jij bent al verder met de behandeling, dus wie weet helpt het jou om ons te helpen(sjonge jonge wat een zin).
Nou, bedtijd, ik ga steeds later slapen sinds ik op dit forum zit; over verslavingen gesproken: zou er ook een forum voor ex-forummensen bestaan?
truste, ik word melig
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Naat
Ik heb je gelezen op het draadje van vandaag.
Ik hoop dat je hier meer gehoor krijgt voor je gevoel.
Goed dat je ze toch ook weer liet weten dat je blij was met de mensen die wel op je reageerde.
Wel jammer dat je er zo een rot gevoel aan over hield.
Ik hoop voor je dat, dat in de komende dagen hier weer gaat verdwijnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik getikt op het forum.
Dacht laat het hier nog een keer aan jullie lezen.
Voor mij is dit de motivatie om hier aan mee te doen
en waarom ik blij ben met dit idee.
Gelukkig maar dat sommige grapjes vorm krijgen,
maw ik vind dit een goeie grap.

motivatie voor het zomerpact (alle beestjes moeten een naam hebben toch..):

Het zomerpact vind ik vooral lekker, omdat ik dan vragen kan stellen over de internetbehandeling.
Gelukkig staat dat bij de meeste van het forum heel ver weg.
Denk dat ik blij wordt als ik dat op den duur ook kan zeggen.
En trouwens het forum is het forum wat mij betreft, heb er alleen een extra draadje bij mbt de ib.
Dusss ik zal hier niet heel vaak zijn, maar dat was ik toch al niet en als ik er wel ben heb ik nu twee draadjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedensmorgens medegroentjes haha, sorry, zo noem ik mensen zoals ikzelf en eigenlijk mag ik jullie niet zo noemen want er zijn ook hier mensen die al eerder zijn afgekickt of al langer hier komen.
Groentje Els: eerste keer echt afkicken incl. 2 dagen opname Brijder.
Vandaag tiende dag!
Dat klinkt al lekker.
Zomaar kunnen slapen vanacht, dat is momenteel mijn grootste probleem: slapen en over mijn hele lijf prikkels/kriebels. Herkend iemand dat laatste?
Volgens mijn hulpverlener is dat ook een afkickverschijnsel, in ieder geval eentje die giga lastig is en waar ik niet op had gerekend.
Ik ben trouwens nog niet begonnen met de IB maar zal het eens uitpluizen en ook ermee starten.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Rent nu naar de ditjes/datjes en kom straks ff hier kijken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Els,

Vreemd is dat he, ik ben afgelopen jaren 5x voor 1 tot 3 weken even "gepauzeerd" met drinken en kreeg toen idd last van kriebels 's nachts. Vond dat heel vreemd en vroeg me toen af of dat door de onthouding van alcohol kwam. Ik dacht toen van niet, ben er ook verder niet mee bezig geweest. Dacht eerder dat het kwam omdat ik niet goed kon slapen en lang wakker was. Ook zoiets trouwens.

Nu, dat ik echt gestopt ben (vandaag dag 25) moet ik zeggen dat ik van begin af aan geen kriebels heb en UITSTEKEND slaap. Zo vreemd !
Zo verbaas ik me ook dat ik er zo "moeiteloos" van af kan blijven en mijn verlangen zo makkelijk weerlegde en deze zelfs ook inmiddels niet meer voorkomt.

Als ik erover denk dan concludeer ik niet anders dan dat eea komt doordat dit voor het eerst in mijn leven een serieuze poging is om te stoppen en en alles in me bewust is dat ik niet meer moet drinken.

Gesteund door extra motivaties als mijn "gezinsdrama", gezondheid, toekomstperspectief en misschien ook wel de refusal (al ben ik daar nauwelijks bewust mee bezig, ik vergeet zelfs regelmatig te nemen).

Ik hoef het dus niet alleen meer te hebben van wilskracht.
Ik heb sowieso (bijna) alle denkbare hulpmiddelen ingeschakeld die er te bedenken zijn. Daarom zou een "mislukken" natuurlijk wel heel erg als catastrofaal worden gezien.

Wat ik wel erg jammer vind is dat je alcoholist bent voor het leven. Dat bleek gisteren weer op de AA club. Daar zitten mensen met jaaaaarenlange ervaring die er soms TOCH weer instinken en Weer opnieuwe moeten beginnen. Dat lijkt mij dus dramatisch.

Persoonlijk ben ik niet bang om ooit een keer (of paar keer per jaar ofzo) een keer flink te drinken, maar wat je van die mensen hoort is toch wel vaak dat ze een keer na een paar jaar droogte een paar glaasjes hebben gedronken en dat de volgende dag dan ook doen. En weer dag later enzovoort. een week later zitten ze weer op hun oude niveau of hoger, terwijl ze bijvoorbeeld al 4 jaar droog stonden. Dit zijn geen uitzonderingen. ZEER verontrustend. Merkwaardig vind ik dat en het is een hele grote angst voor me.
Dit geldt ook voor roken, waar ik ook nog mee wil en zal stoppen.


Suffertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen Suffertje, ja raar zeg, eerst had je dus wel kriebels en nu helemaal niet!
Nou ja, beter toch, ik kan er soms echt niet door slapen.
Ik herken de angst van toch eens willen drinken maar dan niet kunnen stoppen.
Vond het stukje wat Soothe gister neerzette zo goed:

"Een man die naar de kroeg gaat en zich voorneemt één glas te drinken,
is als een man die van de hoogste verdieping van een flatgebouw springt met de bedoeling één etage lager uit te komen.

Het is niet anders, ik vrees dat deze ook voor mij opgaat dus ik doe maar voorzichtig ofwel: drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...