Spring naar bijdragen

Afreageerdraad voor wie aan het afvallen is


witte

Aanbevolen berichten

nou ik wil ook graag meedoen.
ben 5 kilo aangekomen door de medicijnen waarschijnlijk de afgelopen maanden. als ik niet meer drink moeten ze er toch ook weer afgaan? 1 april heb ik de 'laatste' druppel gehad. ik voel me nu nog steeds een ballon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Igor, ik ben er wel 8 aangekomen in 8 maanden tijd
zelf aangesnoept en gesnackt hoor, maar ben het zo beu nu.
Geen broek kan nog dicht, dus loop voortduren met broeken met elastiek
en rokken, maar wil zo wel weer in mijn badpak passen.
Ik at zelden zoetigheid en nu dus veel vaker en ben ook met eten onmatig, dus
ik weet best hoe het er weer afmoet hoor. Als het weer mooi blijft, waarschijnlijk beginnen met een sapvastenkuur en daarna gezond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Ik heb maar een combinatie gemaakt van dieet en niet meer drinken, dat hoorde tóch al bij elk dieet wat ik ooit gedaan heb (...en welke heb ik niet gedaan?)
Door het drinken en daarmee gepaard gaande 'makkelijke' eten was ik aangekomen en woog tot mijn schrik 103 kilo bij 1.72m!
Voor een gezond gewicht zou ik rond de 70 moeten wegen :$ maar ik zou al héél blij zijn met 80! ;)
Ik doe het 3-dagen dieet, dwz 3 dagen per week voorgeschreven eten (geen honger) en dan 4 dagen voorzichtig dat je niet alles weer bijkomt. Na 1 volle week + 1 dieetdag woog ik vanochtend 100,6 dus dat ziet er goed uit.
Dit is natuurlijk niet iets om 30 kilo lang vol te houden maar ik moet even een goeie slag slaan om mee te beginnen. Ben op zoek naar iets 'permanenters'.
Ik heb ook de 'Zumba' CD's gedownload en voor wie van Salsa-dansen houdt is dat een aanrader, je hoeft er niet de deur voor uit (en de regen in... brrr)! Voorlopig leg ik na 2 oefeningen al het loodje maar dat is een kwestie van dóórzetten. :moon:
Ik zit ook op een forum "www.weegclub.nl", da's ook heel leuk en informatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Guinan,

heb ik ook gedaan, zo een Zumba cd gebrand. Das echt heel lekker om op te dansen en ik dans ook als ik zin krijg in wijn of dergelijke. Ik doe het al twee maanden en kan inmiddels al drie kwartier dansen! Trots trots! :moon: Ook wandel ik in mijn grote pauze op het werk.

Stoppen (minderen) met drinken is voor mij veeeel belangrijker dan afvallen maar het was wél een hele leuke bijkomstigheid toen ik erachter kwam dat het zo makkelijk ging. Ben nu 8 kilo lichter maar val ook niet meer af. Dat is wel jammer nu, want het ging zo lekker. Ik ben bang dat mijn lijf al is gewend aan mijn weinige drinken en vele bewegen maar ja, ik voel me tien keer beter zo en daar gaat het om toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou niet van eten, ik eet omdat het moet. En dat is waarschijnlijk net zo moeilijk als het lijnen.
Ik zit achter mn bord en denk: dat moet op. Gebeurt dus niet. Kijk op de klok en denk; oh heden, zometeen al weer eten, ja 2 x per dag iets wil ik dan wel doen. Alles draait om eten, het is de rode draad in mn leven. Maar dat zie ik ook weer terug bij mensen die graag willen afvallen. De hele dag met eten bezig, in je hoofd dan. Ik ben graag mager, dan zie je het eten tenminste niet overal zitten. Misschien is drank nog wel beter te handelen dan eten in mijn geval dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bakkom

He Guinan,


heb ik ook gedaan, zo een Zumba cd gebrand. Das echt heel lekker om op te dansen en ik dans ook als ik zin krijg in wijn of dergelijke. Ik doe het al twee maanden en kan inmiddels al drie kwartier dansen! Trots trots!
:moon:
Ook wandel ik in mijn grote pauze op het werk.


Stoppen (minderen) met drinken is voor mij veeeel belangrijker dan afvallen maar het was wél een hele leuke bijkomstigheid toen ik erachter kwam dat het zo makkelijk ging. Ben nu 8 kilo lichter maar val ook niet meer af. Dat is wel jammer nu, want het ging zo lekker. Ik ben bang dat mijn lijf al is gewend aan mijn weinige drinken en vele bewegen maar ja, ik voel me tien keer beter zo en daar gaat het om toch?



DRIE KWARTER????? Oeeeffff!!! Petje áf hoor! Ik heb het nog maar 1x geprobeerd en lag bij de 2de oefening al op apegapen!! Ik moet duidelijk wat méér oefenen, hahaha
En ben je alleen van die Zumba al 8 kilo afgevallen? Ze zeggen dat nou wel in de Tellsell-reclame, maar ik geloof nou ook weer niet álles wat ze daar zeggen.

Als je de andere 3 DVD's ook wilt hebben, die staan op FTD (nieuwsgroepen), ken je dat??

Fijn dat je je hierdoor zo'n stuk beter voelt, ik ga het dan ook heel gauw proberen tot gewoonte te maken, da's me met te veel drinken ook gelukt... gna gna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Beate

Ik hou niet van eten, ik eet omdat het moet. En dat is waarschijnlijk net zo moeilijk als het lijnen.


Ik zit achter mn bord en denk: dat moet op. Gebeurt dus niet. Kijk op de klok en denk; oh heden, zometeen al weer eten, ja 2 x per dag iets wil ik dan wel doen. Alles draait om eten, het is de rode draad in mn leven. Maar dat zie ik ook weer terug bij mensen die graag willen afvallen. De hele dag met eten bezig, in je hoofd dan. Ik ben graag mager, dan zie je het eten tenminste niet overal zitten. Misschien is drank nog wel beter te handelen dan eten in mijn geval dan.



Ayyy.... dát lijkt me ook héél vervelend!! Ik moet dan minderen met eten omdat ik te dik ben, maar ik geniet er tenminste nog wel van als ik wél kan eten!

Zo zie je maar, wij dikkerds zijn jaloers op mensen die altijd dun blijven, maar dié missen dan het - vaak te grote - plezier dat wij van eten hebben!

Ik geniét van kookboeken, maak er zelden iets uit klaar maar ik zit al te smullen van de foto's en de omschrijvingen, vooral Oriëntaals en Mexicaans enzo.
En doe mij maar vakantie in Indonesië, dan weet ik dat ik die weken heerlijk kan eten. Moet er niet aan dénken ergens naartoe te gaan waar ik het eten niet lekker vind...

Tja... die 30 kilo tevéél heb ik er wel 'aangenóten'!!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DRIE KWARTER????? Oeeeffff!!!

Hoi Guinan,

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik die kilo's kwijt ben door dat dansen of door het weinige drinken dat ik nu doe. Ik denk eigenlijk een combi van die twee. Vitter door beweging én 10 keer minder drinken. Ook let ik erop om zo veel mogelijk eerlijk eten te eten (wat zo van het land komt en niet uit een verpakking)

Ga gauw even kijken op FTD want die andere cd's ken ik nu wel uit mijn hoofd, heel erg bedankt voor je tip! :D

En als je het dansen rustig opbouwt, komt het helemaal goed hoor Guinan! Ben zelf begonnen met rustige wandelingetjes door de buurt en daarna 10 minuutjes dansen. Komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn grote probleem op dit moment is dat ik vanaf het moment dat ik wilde gaan stoppen/minderen met drinken (in februari) op voorhand al meer honger kreeg ...... ben vanaf dat moment al 6 kilo gegroeid...... lieve help (dat is een nette uitdrukking voor iets waar de moderator anders zou ingrijpen) :angry::devil::angry: en ik was zo lekker afgevallen....voor die tijd. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne,

Ik ben bang dat jij hetzelfde hebt als toen ik stopte met roken: de snaaihonger. Toen ik vorig jaar een maand of drie was gestopt, kwam ik maar liefst 5 kilo aan! Elke keer als ik dacht aan een peuk, nam ik wat te snaaien. En dat was VAAK!!! :$

Nu met deze minder-poging ga ik elke keer dansen als ik trek krijg in wijn (ook andere dingen hoor: breien, wandelen, bellen, etc etc) Ik ga afleiding zoeken en niet snaaien om de simpele reden dat dit veel beter werkt voor mij. Ik heb trouwens een hele trotse mededeling; gisteren mocht ik volgens schema één glas wijn en ik ben deze helemaal vergeten!!! Nou, das echt voor het eerst sinds 25 jaar............:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht. Altijd en alles is iedereen te dik en ik ben mijn leven lang al bezig aan te komen maar daar lees je bijna niets over. Ben nu al weer jaren bezig met 7 kilo aan te komen. Was eens zo wanhopig dat ik mijn zakken had gevuld met vanalles toen ik op controle moest hahaha. Tis nooit goed want ben je te dik is het slecht voor je gezondheid en te mager ook weer. Is je goed voelen niet gewoon het beste?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja! Ben ik het helemaal mee eens.

Nu ik nauwelijks nog drink en meer beweeg voel ik me 10 keer beter. Ik vind dat ook belangrijker dan dik of dun zijn. Liever iets te dik (of dun) en fit, dan slank en belabberd. Maar deze draad is natuurlijk voor de afvallers, om steun en raad te vragen. Dat wel..........

Vroeger, voor mijn 25e was ik ook altijd te dun, op het enge af. Ik weet hoe vervelend dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: bakkom
Hoi Yvonne,



Ik ben bang dat jij hetzelfde hebt als toen ik stopte met roken: de snaaihonger. Toen ik vorig jaar een maand of drie was gestopt, kwam ik maar liefst 5 kilo aan! Elke keer als ik dacht aan een peuk, nam ik wat te snaaien. En dat was VAAK!!! :$


=====================

Heel bekend Bakkom , hihi.
Eerste keer stoppen met roken zelfs 10 kilo, maar weer gaan roken totdat die 10 kilo er af waren .....
Toen weer gestopt en maar een kilo of 2,3 aangekomen.
Nu met minder drinken..... pffff hek was weer van de dam hoor, maar het gaat nu de goede kant weer op .
:rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne,

Das goed om te horen! Ja, ik weet het. Zodra je een gewoonte wil doorbreken zoekt men al gauw naar een surrogaat. Zodra ik de alcohol goed de baas ben wil ook ik weer een poging gaan wagen met de rokelarij. Maar ik zeg je eerlijk: ik wil echt een jaar lang gefocust blijven op het doorbreken van mijn drinkprobleem. Ik ben vorig jaar gestopt met nagelbijten en dat is me erg goed gelukt.

Nu het drinken en daarna.................. och we zien wel. Alles één voor één toch? Heel veel succes in ieder geval, ga zo door meissie!! Het wandelen en dansen op 'trekmomenten' hebben bij mij in ieder geval tot nog toe het meeste effect :moon:

Toi toi! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf ff hier hoor.
Ik baal zo van mezelf
Heb ik me drie maanden mega super goed aan mn dieet kunnen houden,
En nu opeens lukt t me van geen kant meer.
Lijkt wel of ik een inhaalslag van mezelf moet maken ofzo.

Ik wil niet weer aankomen, maar weet nu ff niet,
waar ik mn motivatie vandaan moet halen
om door te zetten.
Ja natuurlijk weet ik het wel, gezondheid, lichamelijk beter voelen enz enz
Maar tis net of dat nu niet voldoende is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witte!

Geen paniek meissie. Ik weet niet welk dieet je doet maar probeer eens gewoon zoveel mogelijk eerlijke producten te eten, niet te veel koolhydraten en suikers en wat wandelen. Zelf doe ik geen dieet maar eet zoveel mogelijk goede eiwitten en verse groenten. Verder natuurlijk nauwelijks alcohol en zo min mogelijk koffie.

Morgen ga ik voor het eerst zwemmen samen met mijn man. (Hij is al 15 kilo kwijt maar heeft er nog 15 te gaan en ikke ben er al 9 kwijt en nog 4 te gaan.) We wandelen s'avonds 3 kwartier en als het slecht weer is, gaan we lekker gek dansen.

Ik ben de vorige maand maar één kilo afgevallen (in 4 weken dus) maar probeer me niet te laten ontmoedigen. Er zit nog altijd een laag vet rond mijn middel die maar niet weg wil!! Ik haat dit. Maar ik hou stug vol want op een gegeven moment móet dat vet toch een keertje weg? Ik ben bang dat dit heel lang gaat duren, mede omdat ik al 45 ben maar blijf me focussen op het feit dat ik me onwijs fit voel en er tien keer beter uitzie dan toen ik nog zo erg dronk.

Het weinige drinken is voor mij vele malen belangrijker dan de laag spek om mijn middel. Maar ik hoop dat mijn taille langzaam maar zeker ook een gezonde omvang te krijgt.

Oja! nog iets, probeer je niet blind te staren op de weegschaal, heb ik al afgeleerd. De weegschaal is een slecht meet instrument, ik kijk gewoon naar mijn kleren en sta heel sporadisch op de weegschaal.

Ik hoop dat je er weer zin in krijgt Witte en groetjes van Monique :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je lieve en uitgebreide antwoord Monique.
Heerlijk dat jullie het samen kunnen doen, dat is een extra motivator natuurlijk.
Het komt ook wel weer goed hoor, maar ik had ff zo een mega baal moment
Ik snap maar niet dat ik alles waar ik me zo goed door voel af en toe zo los kan laten
alsof het me niet intresseert, wat het me natuurlijk wel doet.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witte!

Goed zo! echt vasthouden hoor. Je weet dat je het kunt en ik weet het ook :)

Hoi Coco,

Wat goed van je! Zo doe ik het ook en inderdaad, dat dansen is geweldig en je kan het ook gerust in je uppie doen hoor, doe ik ook wel eens als mijn man geen zin heeft. Dan kan ik nog veel gekker doen zelfs Hahahaha! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Coco,

Oh, bedoelde je dat! Ja het is inderdaad echt lachen om saampjes lekker gek te doen. Het is zelfs zo gesteld, dat wanneer mijn man en ik staan te dansen, twee van mijn katten (ik heb er 5) er altijd bij gaan zitten kijken. Ze vinden het helemaal geweldig en komen er al aanrennen zodra de zumba muziek aangaat!

Heb je geen man Coco? of heeft je man/vriend gewoon geen zin om gek mee te doen? De meeste mannen vinden dansen stom en ik was dan ook zeer verbaast dat die van mij (na een week of drie) spontaan begon mee te zwingen :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk voor je Silverwings (als je de kg's kunt missen tenminste); bij mij vloger ze eraan,
alcohol is omgezette loze suikers en mijn lijf is suikers gaan vragen toen ik stopte en ik was
zo stom om ze te geven en snack ook weer te veel. Maar beter dat dan drinken, dus ik pak
die kg's tzt ook net zo aan als de drank. benijd je wel hoor.
10 dagen alweer; het gaat goed dus;:present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te lezen dat er mensen zijn die alleen al door te stoppen of minderen met drinken kilo's kwijt raken.

Ik heb eigenlijk altijd een redelijk goed gewicht gehad. Sinds ik overmatig ben gaan drinken, ben ik flink aangekomen. Mensen in mijn omgeving zeggen ook van dat ik vanaf een bepaalde periode ineens zo ben aangekomen. Ja, dat klopt, dat komt in hoofdzaak door het drinken en de daarmee samenhangende hartige trek die je dan krijg. Maar ik durf dat niet aan die bekenden te vertellen.

Dat dr. Frank dieet lijkt me ook wel wat. Maar om te beginnen moet ik eerst drastisch stoppen of op zijn minst minderen met wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...