Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
1 uur geleden zei flavieke:

ik doe met je mee

Ik geloof je. morgen halen we niets in huis deal? Als begin. In dat boek dat ik nu aan het lezen ben, is alles erop gericht dat we zelf keuzes kunnen en mogen en moeten maken. Als ik morgen drank zou kopen voor een roes, kort geluk, is het dat dan ECHT waard? We hebben op elk moment de keus om het te halen of... niet. Top dat je mee doet. We gaan het niet alleen proberen he. We gaan zorgen dat het lukt. Wie doet er nog meer mee? 

Geplaatst
4 uur geleden zei Rudo:

Ik geloof je. morgen halen we niets in huis deal? Als begin. In dat boek dat ik nu aan het lezen ben, is alles erop gericht dat we zelf keuzes kunnen en mogen en moeten maken. Als ik morgen drank zou kopen voor een roes, kort geluk, is het dat dan ECHT waard? We hebben op elk moment de keus om het te halen of... niet. Top dat je mee doet. We gaan het niet alleen proberen he. We gaan zorgen dat het lukt. Wie doet er nog meer mee? 

ik beloof je dat ik niks in huis haal

Geplaatst

@Rudo Als je mee wilt doen met een groep mensen die iedere dag beloven niet te zullen drinken dan kan je je ook aansluiten bij ons Dagpact. We hebben ook een arresleepact waarop we beloven niet te zullen drinken tot en met 31 december. Flavieke staat daar ook op maar helaas heeft zij allang weer gedronken. Ik zou zeggen kom er gezellig bij staan. 

Geplaatst

In de zomer van 2021 beloofde ik mezelf nooit meer te drinken. Zodat de jonge vrouw die ik in de Paaz leren kennen had en smoorverliefd op was me nooit of nooit dronken op straat zou kunnen zien. Lang duurde het niet want in de herfst was een nieuw opname nodig. 

Geplaatst
Op 22-12-2025 om 22:30 zei flavieke:

ik beloof je dat ik niks in huis haal

Ik weet zeker dat je het geprobeerd hebt. Je hoeft je niets kwalijk te nemen. Gisteren kun je niet meer veranderen maar als de drang vandaag weer heel erg groot wordt, en je wilt het in huis halen, wil je dan jezelf de vraag stellen of je het echt nodig hebt? Of de roes, de verdoving, de beloning je problemen echt op lost? Het klinkt simpel en makkelijk maar dat is het niet maar je kunt de keuze proberen te maken om het niet in huis te halen om te beginnen. Ik nu dag 3 zonder drank en ondanks dat het 3 rotdagen waren, beginnen de voordelen langzaam naar boven te komen en dat gun ik jou en iedereen hier ook die worstelt. Vandaag dag 1 voor jou Flavieke? Kom op he!

Geplaatst
Op 23-12-2025 om 06:10 zei MaryArt:

@Rudo Als je mee wilt doen met een groep mensen die iedere dag beloven niet te zullen drinken dan kan je je ook aansluiten bij ons Dagpact. We hebben ook een arresleepact waarop we beloven niet te zullen drinken tot en met 31 december. Flavieke staat daar ook op maar helaas heeft zij allang weer gedronken. Ik zou zeggen kom er gezellig bij staan. 

Jha! Let's start with the arresleepact!

Geplaatst (bewerkt)

gewoon even melden dat ik voortaan mijn account van flavieke ga gebruiken

de accounts warreboel en loukepetouke gaan verwijderd worden

bewerkt door flavieke
Geplaatst

ik ben goed ziek hoofd neus keel en oren

mijn lichaam kan gn alcohol verdragen

als ik drink dan drink ik n beetje en dan moet ik stoppen

vroeger geraakte een fles er goed in 

tegenwoordg moet ik het verdelen in 2 of 3 keer

ik ga nu de komende 4 dagen thuis blijven oa omdat ik ziek ben en hopelijk kan ik de spiraal vh drinken doorbreken

ik verwacht vrijdag telefoon vd afdeling waar ik nr toe ga

en het kan ni rap genoeg komen

Geplaatst

ik heb m mijn psychiater gebeld

na mijn opname ga ik terug starten m antabuse

ik heb nu gelullen van 25 mg maar das te licht ik kan daar op drinken zonder ziek te worden

na mijn opname gaan we terug gelullen laten maken van 400 mg de normale dosis

daar durf ik niet op te drinken

het begin vh einde vd tunnel

Geplaatst

ik heb contact opgenomen met buren helpen buren tienen

ik heb interesse vr oppasdienst

bv een vrouw die hare man overleden is en geen kinderen heeft en gaag iemand op de koffie heeft

das echt op mijn lijf geschreven

en en mooi alternatief vr het ontmoetingscentrum

ik ga al meer dan 10 j nr mijn ontmoetingscentrum en ben er een beetje op uit gekeken

heb gevraagd om dit op te starten na mijn opname

Geplaatst
10 minuten geleden zei renaldo61:

Ga je nu proberen nuchter te blijven tot je opname? En niet alleen proberen gewoon doen.

Fijne Kerst 

ja ben ook te ziek om te drinken het gedacht alleen al en ik word onwel

Geplaatst
14 uur geleden zei flavieke:

ik ben goed ziek hoofd neus keel en oren

mijn lichaam kan gn alcohol verdragen

als ik drink dan drink ik n beetje en dan moet ik stoppen

vroeger geraakte een fles er goed in 

tegenwoordg moet ik het verdelen in 2 of 3 keer

ik ga nu de komende 4 dagen thuis blijven oa omdat ik ziek ben en hopelijk kan ik de spiraal vh drinken doorbreken

ik verwacht vrijdag telefoon vd afdeling waar ik nr toe ga

en het kan ni rap genoeg komen

We kletsen nu ook via messenger hier he. Dan reageer ik daarop deze post.

Geplaatst
15 uur geleden zei flavieke:

vanaf morgen ga ik terug lezen in het big book vd AA

missch dat mij dit meer hou vast ga geven

Super dat je dat boek besteld hebt. Ik heb nu 4 dagen houvast aan een boek dat hier via het forum aangeraden werd (Freedom model). Ik ga dit zelf niet aan anderen aanraden omdat het op heel veel punten de reguliere verslavingszorg ter discussie stelt maar die stukken relativeer ik. nogmaals: het is niet dat ik het anderen aan raad maar zeg enkel dat het mij al 4 dagen enorm helpt. 

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Rudo:

Super dat je dat boek besteld hebt. Ik heb nu 4 dagen houvast aan een boek dat hier via het forum aangeraden werd (Freedom model). Ik ga dit zelf niet aan anderen aanraden omdat het op heel veel punten de reguliere verslavingszorg ter discussie stelt maar die stukken relativeer ik. nogmaals: het is niet dat ik het anderen aan raad maar zeg enkel dat het mij al 4 dagen enorm helpt. 

ok en ik sta open vr alternatieve hulp 

bewerkt door flavieke

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...