Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Pfff, als ik niet zo op mijn privacy zat, had ik nu een foto geplaatst van hoe ik eruit zie. ;) 

Ik heb mijn plafond vandaag geverfd, en het was takken verf om mee te werken. Mijn plafond ziet er wel weer wit uit, maar intussen was ook mijn hele interieur die ik nog had laten staan, de katten die vol vertrouwen bij mijn werkzaamheden in hun mandje waren blijven liggen en ik zei de gek, volledig bedekt met witte spikkels.  De katten en mijn meubels zijn nu weer schoon maar nu mag ik nog door de wasstraat. 

Maar wederom een nicotinevrije dag en hopelijk een motivatie om het vol te blijven houden, omdat mijn plafond nu ook nicotinevrij is. Mag nog een laagje over maar dan met makkelijkere verf. 

Hoe gaan jullie? 

Het irritatie level bij mij is nu lastiger aan het worden, ik kan tegenslagen minder goed relativeren, maar het lukt nog. Ik kan er alleen niet meer zo mee lachen als ik eerder deed.  

Geplaatst

@Zbb, ik ben je draadje gaan lezen, slik je die Champix nog? Of lukt het nog zonder?

Ik heb ook weleens Champix gebruikt, en voor mij werkte het niet, omdat ik ook misselijk werd van het idee om te roken, maar omdat bij het ontstaan van mijn rookverslaving ik ook al die misselijkheid doorgegaan was dat niet werkte tegen alle andere bijkomende afkickverschijnselen. 

In mijn verslaafde brein, werkt het nu eenmaal zo dat het iets normaals is om misselijk van te worden, dat is overigens met drank net zo. Dus hoewel je systeem al kokhalzend zegt dit is niet goed, ik wil het eruit hebben. Zegt mijn brein die angst voor kotsen heeft, het hoort erbij en we gaan niet over ons nek. En anders zetten we even de kraan open maar blijven er niet in hangen.

En nu ga ik iets goors over braken zeggen, ik neem van mezelf aan dat ik er al kokhalsneigingen van krijg als ik het nog eens teruglees. Maar ik wil het hier toch even delen, omdat dit zo een wezenlijk verschil maakt tussen mijn normale gang van zaken en mijn verslavingen. 

Bij mijn verslavingen weet ik namelijk dat ik er altijd misselijk van wordt, dat is een soort normaal voor mij. Als ik eens iets verkeerds eet en daarvan ziek word, of toevallig als ik de griep onder de leden heb en daardoor mijn eten uit moet braken. Is de ervaring van het kotsen voor mij een ware hel en weiger dat goedje nog tot mij te nemen. Omdat ik het zo goor vind om te kotsen dat ik dan ook niet meer kan stoppen met dat kotsen. Ik heb zelf het vermoedde dat dat iets heeft te maken heeft met wel of niet controle hebben. Als ik eens moet kotsen omdat er toevallig verkeerd bier geschonken wordt, dan kan ik het met gemak uit mijn systeem gooien.  En tip ik de barmedewerker dat deze de houdbaarheidsdatum van zijn fust mag checken. En drink ik er lustig weer op door.

Voor mij is het verschil, het met brokkels braken die achterin je keel en neusholte blijven zitten die me in die lus van braken laten zitten. Of gewoon even het volume in mijn buik te laten komen en als een waterval in de wc te laten stralen. En met roken is het net even wat anders, je kokhalst ook, maar gelukkig komt er niks uit. Maar dat is dus de reden dat champix niet voor mij werkte.

Ik mag het toch meer hebben van dat ik het mezelf gun om niet altijd misselijk te zijn. En een misselijkloos leven na te streven. Een gebied wat ik totaal niet ken, omdat ik altijd wel met een knoop in mijn maag ervaar. Het hele leven is namelijk spannend en jezelf in deze hele chaos te zijn ook. 

Maar ik zei de gek, wederom niet zelf verzonnen, maar dat waren de woorden van mijn oma die ze consequent gebruikte als ze het over zichzelf had, ik ben wel benieuwd naar hoe ik het er vanaf breng als ik zonder rookgordijn en drank, mezelf in deze wereld blijf.

En nu is mijn eten klaar, en ga ik lekker hutspot eten. :P

Geplaatst

Heyy @Spud

ik ben de champix momenteel aan het afbouwen,ik heb drie maanden 2 keer 1 mg per dag geslikt en ben sinds een paar dagen naar 1 keer 1 mg gegaan. 

en over een paar dagen ga ik naar 0,5 

het is niet alleen dat je er misselijk van word als je rookt,ja dat is vooral in het begin (na een aantal dagen de champix gebruikt te hebben) 

maar als de spiegel vareniine hoog genoeg is in het bloed. 

gaat het hele idee dat je wil roken uit je hoofd

je denkt er gewoonweg niet meer aan het overgrote deel van de dag. 

heel bijzonder ….

maar uiteindelijk is het wel een paardenmiddel,dat kan ook niet anders als het je rookverslaving/gedrag doet laten verdwijnen.

De bijwerkingen zijn dan ook niet mis. 

vooral de verandering in je psyche is ‘eng’

het is dan ook niet aan te raden bij mensen die laat ik zeggen’labiel’ Zijn of gevoelig voor psychose’s bijvoorbeeld. 

je kan er flink ‘raar’ van worden,gewoon niet jezelf/ofdat je buiten jezelf staat. 

gelukkig kan ik dat wel handelen,maar ik ben blij als de kuur voorbij is. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...