jerre1982 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Dag allen, ik sta nu bijna 3 maand droog met hulp van antabuse. Maar krijg het af en toe weer moeilijk met de gedachte dat ik nooit meer zal mogen drinken. Ik praat er dan met men vrouw over en die herinnert me er dan aan dat ik meer dan genoeg geprobeerd heb en dat het gewoon niet lukt om verantwoord te drinken. Maar die gedachte van nooit meer te drinken is echt zo moeilijk eh! Is zo geniieten van paar drankjes op te hebben... Even weg! Misschien dat het na een tijdje wel beter gaat? dat je niet meer zo die behoefte hebt?Daarom dat ik deze thread even startte. Kunnen anderen me daarop een antwoord geven? Neemt de behoefte effectief af??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Hallo Jerre,Dat vraag ik me ook af. En ik ben nog niet eens gestopt! Ik ga 2 of 3 januari stoppen en de gedachte aan nooit meer kan ik ook niet goed aan. 7 jaar is helemaal niet te overzien...Mij lukt verantwoord drinken ook niet, ik zal ook helemaal moeten stoppen, maar denk ergens wel: zou ik dan na 3 maanden niet sociaal kunnen drinken? Ik weet het niet, ik moet het allemaal maar gaan uitvinden. Ik denk nu: als ik straks die eerst week maar door ben.. Aan de andere kant houd je de deur voor jezelf open en dat is denk ik verslavingsgedrag. Maar goed, nog een weekje en dan meld ik me weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Hoi Josje en Jerrehet is niet slim om je nu al zorgente maken voor de dag van morgenzei mijn moeder vroeger alen toen wist ze nog niet dat ik alcoholproblemenzou gaan krijgen.Het is niet voor niets dat we hier zo vaak reclamemaken om bij het hier en nu te blijven.Vandaag drink ik niet is te overzien.Als ik aan volgend jaar denk, of nog verder, zie ik een berg.als ik aan vandaag denk zie ik een stap die te nemen is.Houd het simpel en dan is het te doen, echt..De behoefte neemt af, verdwijnt zelfs en als het af en toe opsteekt,dan is het bij mij nauwelijks nog de moeite waard. Toch blijf ik nog steedshier dagelijks komen omdat ik in stressvolle omstandigheden verkeer die mijzouden kunnen triggeren. En ik wil alert blijven. Ook per dag dus.En geloof me, als ik dat kan, dan jullie zeker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jane Geplaatst 27 december 2010 Rapport Share Geplaatst 27 december 2010 de gedachte aan nooit meer te kunnen drinken hield mij in het begin ook nogal bezig, gaandeweg heb ik dat laten varen, ik zie het wel, ik wil in elk geval nu niet drinken, en nu anderhalf jaar later zit het echt veel minder in het hoofd, ik kan me nu voorstellen dat ik bv 2 of 5 jaar niet zou drinken, dat was in het begin dooideng om te bedenken, het verandert dus echt, maar wees daar nu niet mee bezig, dat is zonde van je energie,m kijk per dag of misschien per halve dag, dat is superwinst dan, heel veel sterkte hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 29 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 allemaal bedankt voor jullie reacties! is leuk om te lezen dat er zo veel anderen met exact diezelfde gedachten zitten. Voel ik me ook weer eens niet zo alleen. Deze dag zijn idd het moeilijst he. Je ziet iedereend enken en dan vraag je je af: waarom ik niet dan? Maar 't is zoals hierboven al wordt aangegeven: we hebben het ons zelf meer dan genoeg bewezen: verantwoord drinken lukt ons gewoon niet. Dus jah elke dag opnieuw dat inzien is de kunt. Zit volgende week aan 3 maandjes droog, doe het echt goed! Gelukkig is er men vrouw die me enorm steunt! denk dat ik het zonder har niet had gekund! Zij moedigt me aan en ziet erop toe dat ik elke dag men medicatie nam. En als ik nood heb aan eden babbel, staat ze er altijd voor open.Fijne feestdagen alvast aan iedereen!Laat ons 2011 droog tegemoed gaan!!!groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Heej Jerre, geweldig goed hoor! Mijn complimenten!Ik was zooo goed bezig maar heb nu al een paar terugvallen gehad en heb ook overwogen om Antabuse te gaan gebruiken maar mijn huisarts raadt het me af omdat ik niet alle medicijnen kan verdragen.dus ik moet het echt zelf doen. Dat is ook zo lastig, zeker met de feestdagen en ben ook 2 keer de fout in gegaan.Maar wat goed dat je het zo goed doet met die Antabuse en de steun van je vrouw is natuurlijk een geweldig iets. Degene die het dichtst bij je staat moet je ook het hardste steunen, dat ervaar ik ook zo.als mijn man mij niet zou steunen zou het zooooveel moeilijker zijn.Ik ga alleen een andere behandeling volgen bij Tactive die meer aansluit om mijn persoonlijk alcoholgebruik-patroon. Ik ga er deze week nog mee starten als het goed is. Ik heb er echt zin in en sta er dan ook weer voor de volle 100 % achter.Ga zo door Jerre!:present: Voor elke maand een bloemetje, alsjeblieft; voor jou!Liefs, Tobbertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 december 2010 Rapport Share Geplaatst 30 december 2010 Hoi Jerre,Allereerst gefeliciteerd met je eerste 3 maanden, die heb je nu toch lekker vast binnen! Je gevoel is heel herkenbaar. Ik ben 2 keer eerder langere tijd gestopt geweest en dacht dan wel weer er eentje te kunnen pakken. Maar dat kan ik dus niet meer. Eentje wordt twee en voor ik het weet is de fles leeg en zit ik te balen...De rest van je leven niet meer drinken klinkt eng en ook ik wil daar niet aan. Maar heb me voorgenomen om het per dag te bezien zoals velen hier. Hoop een jaar vol te maken en dan te merken dat de trek minder is en dat ik er niet meer zo mee bezig ben. Maar voor nu is elke dag er eentje;)Mijn goede voornemen voor 2011 is dan ook verder gaan op mijn ingeslagen droge pad:DJij ook een mooi droog jaar toegewenst:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 31 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2010 hey Tobbertje bedankt voor de lieve complimenten! Ik weet zeker dat ook jij het kan hoor! Dat voel ik gewoon in je! 't is wel een pak moeilijker denk ik zonder medicatie maar je bent sterk dat heb ik al mogen lezen van je! en bedankt voor de bloemetje hehe heel lief! Die verdien jij ook al hoor! Je bent op de goede weg!! keep on going! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 31 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2010 hey ekstertje, bedankt ook voor je antwoord Ja drinken lukt idd gewoon niet, al 100'en malen geprobeerd maar toch hervallen we steeds! t heeft dus gewoon geen zin he!Maar echt goed dat we dit van elkaar kunnen lezen, dat moedigt obns aan en zo voelen we ons niet alleen!Je bent weer goed bezig ekstertje, houden zo he lieverd! Veel plezier vanavond!groetjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden