witte Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 jammer dat er niet geschreven wordt door alle instappers hoe het ze vergaan isMet mij is het in ieder geval prima gegaan.Ook vandaag weer droog gehouden, ondanks ik een hok vol visite had.Ik hoop nog van andere meerijders hun ervaringen te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Witte, jammer he dat je niet van allen hoort of het arreslee-pact zn doel heeft bereikt of dat nu droog of ADB is geweest...Maar hier heb ik het droog gehouden hoor, mede dankzij jullie en het pact !!! Droog op naar 2012 dan maar, dag voor dag !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 En ook hier droog aangekomenen zelfs matig met de vreterij.het wordt nog weleens wat:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Ook ik ben alc.vrij en sober 2010 ingegaan.Maar ben nog wel wat aan het dubbenof ik wel of geen wijn in huis haalals ik dinsdag mijn verjaardag vier.Ik heb eigenlijk nooit meer trek,maar hoe het zal zijn als ik het in huis heb????Zou het wel es willen proberen,maar ben tegelijk ook wel wat huiverig.Hoe doen jullie dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 He, dat vind ik nou mooi om te lezen allemaalHoop dat er nog meer zijn die het goed vergaan isLigt eraan Kore of mensen op de hoogte zijn dat jij niet meer drinktAnders kun je vragen of ze zelf hun borrel willen meenemen ipv een kadootje(beetje goeie vrienden en familie geven dan evengoed wel wat;) )Je kan ook nog hier een pact aanvragendat je komt melden nadat je visite weg is, hoe de dag vergaan is.Volgens mij ben je best wel sterk genoeg, je hebt de feestdagen toch ook droog overleeft?Beetje vertrouwen in je zelf hebben hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Joehoe! Helemaal droog aangekomen aan de andere kant van de feestdagen! Wel de nodige trek gehad, maar over het algemeen gaf niet-drinken ook een zekere rust in mijn hoofd, vooral in gezelschap met anderen die wel dronken.Wel heb ik mezelf verwend met allerlei soorten hele lekkere en bijzondere thee die ik overal mee naar toe nam zoals de BombayChai van revolution, sterremix, kaneel en de gunpowder greentea. Jim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Lekker he JimNou beter veel thee drinken dan iets wat slecht is voor je.Lang leve het pact... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 2 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Fijn te horen dat het meerdere is gelukt om de feestdagen door te komen op de manier die ze voor ogen hadden. Dat is toch een mooie afsluiter van het oude jaar en een superstart van het nieuwe:present:Kore:Ik haal bij dat soort gelegenheden wel wat wijn in huis. Als er wat overblijft geef ik het restant mee aan het bezoek. Als me dat om welke reden dan ook niet lukt (bv. diegene wil het niet meenemen)dan gooi ik de fles leeg in de gootsteen. Niet drinken tijdens een feestje terwijl het er wel is lukt me dus wel, maar een open fles in de kast dat durf ik (nog) niet aan.Alvast een hele fijne verjaardag dinsdag!Jim:Ook ik drink liters thee weg, mijn nieren zijn er blij mee en mijn lever ook:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Hallo lieve feestdagenpacters:heart:Zonder deze slee had ik het niet gered! Ik heb dan wel om middernacht 1 januari een ienie-mini glaasje champagne gedronken om met iedereen te toasten maar dat tel ik voor mijn eigen positiviteit niet mee.Jullie vinden dat misschien onterecht maar als ik me daar druk over ga maken valt mijn hele motivatie om verder droog door te gaan in duigen. Als ik terugkijk wat ik normaal gesproken met de feestdagen en oud en nieuw dronk... pffff, daar moet ik niet meer aan denken. In die periode gingen er met gemak wel een fles of 20 wijn doorheen hoor, dus dan is dit echt peanuts wat ik deze feestdagen gedronken heb.Dus ik houd me voor ogen dat ik droog verder ga samen met jullie en dan moet het lukken!Met zoveel lieve slee-maatjes:heart:Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Kore, mijn 1e droge verjaardag heb ik de mensen gevraagdzelf alco mee te nemen en vooral weer mee terug, en meteen datals aanleiding gebruikt om te vertellen dat ik het zat was alles wat over bleefop te drinken, dat ik daardoor meer dronk dan ik nog wilde.De 2e keer vierde ik het een paar weken na mijn verjaardag en ben ik helemaal vergetener iets over te zeggen en had dus niks in huis, er is niet naar getaald ook.Hoe het volgende keer gaat? Zien we dan wel weer.Ik lees in jouw berichtje wel een beetje dat je de kat het spek op gaat binden en dat eigenlijk niet wilt?Dan in elk geval zorgen dat je niets over hebt, dus meegeven met de visite, niemand zegt nee:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Ik twijfel nog tussen wél in huis halen en wat over is meegevenof niet en dan een lekker alternatief maken.B.v. verse bowl...Vragen of mensen zelf iets meenemen wil ik niet.Ik vind het eerste wel een uitdaging.Dat dan in combinatie met een pact.Het tweede is ook wel een uitdaging,een doorbreken van wat "hoort"Ik heb nog een nachtje om er over te slapenDank voor jullie tips! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden