Joost Geplaatst 9 november 2010 Rapport Share Geplaatst 9 november 2010 Hallo allemaal,Na 15 jaar ben ik gestopt met drinken, en ben ik vandaag begonnen met Refusal. Heeft iemand daar ervaringen mee en wil dit delen? Wat zijn de bijwerkingen, hoe lang duren deze en wat doet het middel met je op de langere termijn?Alle input, en ervaringen zijn welkom.gr, Joost Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 november 2010 Rapport Share Geplaatst 9 november 2010 Hoi Joost,Misschien zou je je vraag nog eens kunnen stellen bij ditjes en datjes bij de datum van vandaag. Je moet dan de laatste pagina hebben.Ikzelf slik al ongeveer 20 jaar Refu. Als je dan wel zou gaan drinken krijg je vergiftegingsverschijnselen, je lever breekt de alcohol niet af en je lichaam ziet de alcohol als vergift. Je krijgt daardoor ook veel last van een hele snelle hartslag, je hele lichaam komt onder de rode vlekken te zitten, je hebt het warm en koud tegelijk, je gaat braken, zware hoofdpijn en bent heel erg ziek, dus al met al niet aan te raden om nu te gaan drinken.Zo'n pilletje blijft ongeveer 14 dagen in je bloed en de duur van het pilletje is bij iedereen verschillend, bij mij duurde het 6 dagen voor ik weer wat kon drinken en dan nog voelde ik het.Het is een fabeltje dat je door de refu. heen kunt drinken als je langzaam drinkt. Je wordt heel heel erg ziek.Ik hoop dat dit antwoord je een beetje kan helpen om niet te gaan drinken als je refu geslikt hebt.Suc6 met je strijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wiebenik Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 hee ik heb un vraag. ik heb van me dokter antabus gekergen. ik sta onder behandeling voor adhd daar slik ik ok medicijne voor waar ik geen alcohol bij mag drinken.maar ben letelijk un clown drink gewoon door heb zins kort heel veel probleme gehad door me alchol gebruik en medicijne als ik drink dan kan het echt hellemaal fout gaan en dan flip ik hem hellemaal door en de volgende dag weet ik gewoon echt niet meer wat er gebeurt is en toch blijf ik drinken . voel me daar echt zo dom over.ben van de drugs af en ben aan de alchol begonne als vervangen maar nu krijg ik die anutabus daar moet ik un week niet voor gedroken hebben voor dat ik daar aan begin. maar maak me zo druk over dat ik daar nu weer medicijne voor moet gaan slikken zoude ze werken? zou ik erg last van steming wisselinge hebben? hoe lang duure de bijwerkingen van die antabus? Bertine ------------------------- bertine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Wiebenik.Ik gebruik Antabus en ben er zeer tevreden over. Het is helemaal niet slecht voor je lichaam. Alcohol wel. De enigste bijwerking in het begin was dat ik een ijzersmaak in mijn mond had. Is ook overgegaan.je moet voordat je begint een paar dagen niet gedronken hebben want al de alcohol moet uit je bloed zijn. Antabus reageert op alcohol direct met vreselijke sympomen zoals hoge hartslag, rode jeukende vlekken, misselijkheid en braken en je kunt je bewustzijn verliezen. Als je dus antabus gebruikt mag en kun je gewoonweg NIET in aanraking komen met alcohol want dan denk je dat je dood gaat. Dus goed nadenken voor je eraan begint. Ik vind Antabus een goed middel en een grote stok achter de deur en helpt je met doorzetten.Veel succes ermee en op naar een droog leven:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Antabus en refusal werkt hetzelfde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wiebenik Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 thxs op het reageren van me berichtje ik ga der maandag aan beginnen ben echt benieuwd vind het eng maar ok wel spannend.ben echt benieuwd hoe dat ik me ga voelen.en wil ok echt zien dat ik het ok gezellig kan hebben zonder Drank.na het lezen van die site voel ik me rustigeren ben nu echt van plan om die medicijne te paken dank jullie wel !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2011 Hi Bolletje, lees ik het nu goed? slik jij al 20 jaar refusal? is dat mogelijk dan, wist ik niet, ik heb net ingenomen, nadat ik opeens had bedacht dat ik morgenavond wel eens kon gaan drinken, omdat ik niets te doen heb, heb nu besloten morgenavond maar eens naar de AA te gaan, goh ik sta toch wel te kijken van mezelf, had het gister moeilijk en heb twee pakjes sigaretten leeggerookt (al jaren gestopt) wat is dat toch voor vreemds, waar ik ''troost'' uit denk te halen? ook wel weer klaar mee, en i.i.g niet gedronken, hoera en vandaag ook nietGaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wiebenik Geplaatst 3 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2011 Hee Gabyik slik geen 20 jaar Refusal haha ben ok pas 25;) ben eigenlijk van plan om er morgen aan te beginnemaar ik stel het elke dag uit.heb nu alweer bijna twee weken niet gedronken.me verstand zegt dat ik er niet aan moet beginne(aan de medicijnen)maar me gevoel zegt dat het beter is:S Als ik ze wel ga pakken want ik maak nu al heel veel kapot met drinken maar vind het laf van me zelf om medicijnen te gaan pakken:SHeb je al vakker Refusal gehad?en hoe reagerde je daar dan op?voel houden he!!Groetjes Bertine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2011 Ja Gaby 20 jaar ongeveer. Het geeft mij zekerheid. Ik heb een hele tijd 1 x per week een refu geslikt en daarna dronk ik dan altijd. De volgende dag nam ik dan weer een refu in zodat ik het drinken toch een beetje in de hand kon houden.Nu slik ik 2 halven per week en doe dat consequent zodat ik nu niet meer kan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wiebenik Geplaatst 4 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2011 Hee Bolletje en Gabydacht dat het berichtje aan mij bedoeld was om dat ik het na me mail kreeg gestuurd.dit is ok de eerste keer dat ik op un forum zit.maar bolletje ik vind het knap dat je 20 jaar die Refusal slik.want als je daar vat baar voor bent dat is het goed mis!me moeder drink al vanaf haar 14de had heel graag gewild dat zevroeger aan die medicijen was begonnen!maar bedoelde te zeggen dat ik het zwak van me zelf dat ik elke keer na de drank grijp als ik me rot voel.je zou toch zeggen dat ik thuis voorbeeld heb gehad hoe het niet moet.maar ik ben ok niet strek genoeg om nee te zeggen tegen drank.en tis beter dat ik weet dat ik ziek word als ik ga drinken ..sorry voor de miscominicatie!Gr Bertine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2011 Bertine, het is juist helemaal niet zwak, je neemt de verantwoordingom niet te kunnen drinken en dat is heel sterk!Je onbewuste verslavingsstemmetje zegt dat misschien tegen je, zodat jeeen achterdeurtje kunt openhouden, maar daar hoef je niet naar te luisteren.gewoon die pil slikken en als je een periode droog staat, kun je altijd in overlegmet je huisarts/behandelaar kijken of je het kunt gaan afbouwen of minderen ofanders slikken, zoals Woman doet: als je een feestje hebt of voelt dat je zwak wordtof getriggerd wordt of zo. maar eerst gewoon regelmatif en in contact met de dokter die het voorschrijft.En vaak op het forum komen voor extra steun: je doet het zelf, maar niet alleen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MeiMei Geplaatst 15 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2011 Hallo !Ik heb een vraagje over refusal-antabus. Ben hier gisteren mee begonnen en vroeg me af of er op dit forum mensen zijn die ervaring hebben met het ontsmetten van de huid met een alcoholoplossing terwijl ze refusal gebruiken. Las ergens op internet een ervaring van iemand die nadat hij deodorant met alcohol had gebruikt een reactie had gekregen... Ik moet op mijn werk regelmatig mijn handen steriel maken met alcohol en vraag me af of dit kwaad kan...groetjes MeiMei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2011 Er zijn mensen die reageren op alcohol lucht of aanraking. Maar volgens mij komt dat weinig voor.(volgens mijn verslavingsarts). De reactie is alleen hevig als je alcohol in het bloed hebt in comb. met Refusal/Antabus.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 16 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2011 Geen idee. De alcohol komt natuurlijk wel via de huid in je bloed. Misschien moet je het uitproberen. het zal niet zo heftig zijn als wanneer je het drinkt veronderstel ik. Weet ook niet wie daar meer van zou weten. Misschien de Apotheker. Die weten vaak meer op dit gebied dan (huis)artsen.hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 16 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2011 Ook homeopatische druppeltjes en bv hoestdrankjes kunnen reactie veroorzaken want daar zit alcohol in. Mondwater ed is ook zonder alcohol te krijgen. Gewoon goed lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden