baklap Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Aangezien we hier niet over baclofen mogen praten, maar mij totaal van mijn verslavingen (alcohol, roken) heeft afgeholpen en ik hier zo in geloof hebben we een nieuwe website opgezet:http://www.baclofenforum.comVoor de geïnteresseerden, join the club. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 Hartelijk welkom Baklap,eindelijk een medestander en hopelijk blijf je ook hier schrijven.Men moet hier duidelijk nog wakker geschud worden.Ben zelf een Baclofen- gebruiker en sta gelukkig al 6 maanden droog, zonder maar een centje last.Ook sinds 2 maanden met roken gestopt zonder problemen, wilde niet tegelijk met beide stoppen.Eerste plaats was de alcohol en wat mij opviel ook geen last meer van depressie, geen gebruik meer van pammetjes, bloed-drukverlagers, kramp.Na 30 jaar eindelijk vrij.Succes met je nieuwe opzet.groetjes bb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 ik geloof niet dat er ooit gezegd is dat er over baclofen niet gepraat mag worden...en ik heb toch het idee dat de meesten die hier schrijven toch wel al wakker zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Jopie,gezien het tijdstip ( 03:07 ) zal ik je niet al te serieus nemen, zeer herkenbaar voor mij in de periode toen ik nog dronk.Bedoelde je verzendingDRANK of verzendingdrang ? antw. : geen van beide, wel probeer ik informatie door te geven wat toch de bedoeling van dit forum is, oftewel je mede lotgenoten te helpen, wat je ermee doet ligt niet aan mij. Ieder doet het op zijn eigen manier (terecht), zal hierover geen kwaad woord zeggen.Wat mij verbaasd, is dat er wel via een pb. om Baclofen gevraagt wordt, van waar kan ik het halen, en niet gewoon via het forum (herkenbaar ?). Een bedankje ? moet ik nog op wachten (hoeft ook niet, als je er maar baat bij hebt)."En over verslavingsGEDRAG, daar horen liegen-bedriegen en SCHIJNHEILIGHEID ook bij !!Slaap zacht en droom verder.bb.en ja Jopie, het helpt nog steeds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 mag ik concluderen dat iemand na middernacht een berichtje stuurt...of danzelfs om 3 uur snachts pas...niet serieus genomen dient te worden ????....of wordt er dan zonder meer geconcludeerd dat de verzender maar gedronken heeft gezien deherkenning ???....of gezien het tijdstip ???En ja, schijnheiligheid zal best verslavingsgedrag zijn, maar als ik het dan tot mezelf beperk eventueel,ben ik eigenlijk ver genoeg.....we kunnen het er over eens zijn dat we ieder het recht hebben om het met elkaar oneens te zijn....en hij die nooit gedronken heeft, werpe de eerste fles... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 gooien is een teken van onmacht.groetjes bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Waarom ruzie maken over een paar pillen? Kom op.Ik zou trouwens niet weten waarom er hier niet over baclofen gesproken mag worden. Ik ken die regel niet. Ik ken dat spul uit de gehandicaptenzorg voor mensen met spasmen. Als het je helpt, zeker gebruiken.Ik heb zelf niet zo'n erge drankzucht meer, maar soms in grotere gezelschappen vind het erg lastig, wordt ik wat zenuwachtig etc. Helpt het daar ook tegen? Kan me voorstellen dat je met baclofen dat gevoel ook krijgt en toch gaat drinken. Ben ook wel benieuwd wat het in het algemeen met je doet. Spierontspannend in ieder geval, lijkt me, maar vlakt het je emoties af? oid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Er zijn hier vaker draadjes en vraagjes over baclofenze zakken weer naar beneden, ik denk dat het nietiedereen aanspreekt, maar er ontstaat zelden diskussie over.Vrijheid blijheid hier hoe ADB te worden, ieder op de eigen wijze:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Jaap,punt 1: ik maak geen ruzie maar geef wel tegengas bij de opmerking "zendingsdrank".punt 2: Gooien met flessen doe ik niet (heb trouwens geen flessen meer !) punt 3: wakkerschudden is wat overdreven (sorry)punt 4: het verkrijgen van baclofen via een pb aan mij door schrijfster en nu gaan lopen blaten over verslavinsgedrag en zendingsdrank vind ik dan schijnheilig.punt 5: verdere informatie over jouw vraag vind je op de boclofen-site, daar staat alles vermeld. ik ga geen nutteloze energie meer hierin steken.punt 6 : dat er niet over gesproken mag worden, komt niet van mij af.groetjes bb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 26 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Ga nou geen ruzie maken op dit punt in de medische wetenschap waar de mensheid tientallen jaren op heeft gewacht. Mensen met ervaring met baclofen? Plaats je verhaal alsjeblieft:Wat deed je toen je alcoholist was?Wat heeft baclofen met je gedaan?Hoe sta je er nu voor?Bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Guiseppe Geplaatst 1 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2011 Hoi,Ik heb er geen mening over maar zoekende naar informatie over alcoholverslaving kwam ik dit tegen over baclofen. Ik dacht even delen:http://www.uva.nl/onderzoek/in...-4B90-BF40F5BA4B7C3CC1 OnderzoekGepubliceerd op 11 november 2010Betrokken gever doneert € 500.000 voor studie naar anti-verslavingsmedicijnGepubliceerd op 11 november 2010Een betrokken gever heeft een half miljoen euro gestoken in een Fonds op Naam binnen het Amsterdams Universiteitsfonds, bedoeld voor een wetenschappelijke studie naar het effect van een medicijn op alcoholverslaving. UvA-hoogleraar Ontwikkelingspsychopathologie prof. dr. Reinout Wiers leidt het onderzoek.De gulle gever, die anoniem wenst te blijven, kwam enige tijd geleden in aanraking met het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen. Ameisen, een briljant cardioloog én alcoholverslaafde, beschrijft in het boek hoe hij de ene na de andere mislukte therapie volgt en uiteindelijk stuit op wetenschappelijke artikelen over het effect van baclofen op verslaving. Het grootste deel van deze artikelen gaat om dierstudies, maar dat weerhoudt Ameisen er niet van om de proef op de som te nemen. Hij probeert het medicijn, een spierverslappend middel bedoeld voor patiënten met angststoornissen, zelf en schrijft zichzelf steeds hogere doses voor. Op een gegeven moment blijft het verlangen naar alcohol achterwege, en geneest hij na vele jaren van zijn verslaving.Weinig medicatie voorhandenDe Nederlander die later het fonds zou oprichten, ondersteunde de oproep van Ameisen in zijn boek dat de werking van het middel nu ook uitgebreid wetenschappelijk te laten onderzoeken. 'Probleem daarbij is dat het patent al lang van het middel af is en dat de farmaceutische industrie er dus geen geld meer mee kan verdienen. Behalve begaan met het onderwerp is de gever ook bemiddeld. Hij was bereid om er een flink bedrag voor uit te trekken.'Het onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met de SolutionS verslavingskliniek, die het onderzoek ook ondersteunt. Wiers noemt het onderzoek naar het middel klinisch relevant en theoretisch interessant, helemaal omdat er erg weinig medicatie voorhanden is tegen (alcohol)verslaving.Voorspellen bij wie het middel werktWiers begint met een simpele studie waarbij het medicijn in oplopende doses aan alcoholverslaafde proefpersonen wordt gegeven; een placebogroep ontvangt tegelijkertijd een nepmedicijn. Tijdens het onderzoek bestudeert Wiers ook de effecten van het medicijn op verschillende genotypen. 'Daardoor hoop ik straks te kunnen voorspellen voor welke genotype het middel wél, en voor welke groep het niet werkt. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat alleen alcoholverslaafden met angstproblemen baat hebben bij het medicijn, dat oorspronkelijk is geregistreerd als middel tegen angststoornissen.'Gewoon onderzoekHoewel de financiering van het onderzoek zeker uniek te noemen is, verschilt de uitwerking ervan niet van een door bijvoorbeeld NWO gesubsidieerde studie, benadrukt Wiers, die in januari 2011 met het onderzoek start. 'We zetten de studie op volgens de normen die passen bij hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek. De geldschieter staat hier volledig achter en accepteert dat hij geen invloed kan uitoefenen op de uitkomsten ervan.'Een Fonds op Naam is een apart deelfonds binnen het Amsterdams Universiteitsfonds waarmee een donateur voor langere termijn een specifiek doel kan dondersteunen. Het Amsterdams Universiteitsfonds beheert zo'n vijftig deelfondsen met een gezamenlijk vermogen van ruim 10 miljoen euro. Auteur: Esther van Bochove, FMG CommunicatieVerwijzingenWebsite Amsterdams Universiteitsfonds Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 1 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2011 Jammer bb dat je je persoonlijke ervaring hier niet wilt delen. Ben niet direct op zoek naar objectieve informatie maar gewoon benieuwd of baclofen naast dat het de zucht naar drank doet afnemen ook andere effecten op jou gevoel en ervaring heeft. Maar het hoeft natuurlijk niet als jij het niet wil.Ik ben blij voor je dat je een middel gevonden hebt dat voor jou goed werkt. Ga je goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 2 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2011 Ik heb het boek gelezen.Goed duidelijk leesbaar boek.Bij AA vertelde iemand erover dat Baclofen in hoge dosis ook zeer gevaarlijke bijwerkingen kan hebben. (iemand was in een rolstoel terecht gekomen). Uit het boek begreep ik dat het de betrokken persoon in het boek pas ging helpen na een zeer hoge dosering voor langere tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2011 Beste Jaap, nog een keer voor de duidelijkheid.Letwel, dit betreft MIJN ervaring !De zucht (trek/graving) neemt niet alleen af maar verdwijnt als sneeuw onder de zon, zonder afkickverschijnselen zoals hevig trillende handen, zweten, slecht slapen, onrust, etc.Geen depressies meer, niet meer gestrest, geen hoge bloeddruk meer en ja Jaap ik kan rustig de kroeg in doet me niets ! even gezellig, buiten het gelal dan waar ik me nu aan erger (ben helaas ook zo geweest) en ben sinds 2 mnd. gestopt met roken. Ik heb weer rust in mijn leven omdat ik niet meer constant bezig ben te bedenken hoe ik mijn volgende slok ongemerkt naar binnen kan krijgen.Het negatieve is/kunnen zijn enkele ongevaarlijke maar vervelende bijverschijnselen die voor ieder verschillend kan zijn.Bij mij duurde het slechts 1 week en daarna redelijk snel verdwenen.Verder kwamen bij mij de lichamelijke pijntjes te voorschijn die ik voordien wegdronk (waren ook door overmatg drankgebruik veroorzaakt).Dus Jaap bij mij en 88% van Baclofen-gebruikers helpt het !! Groetjes bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 24 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2011 Gek toch dat mensen als de dood zijn voor de bijwerkingen van een medicijn en vergeten wat de bijwerkingen van alcohol (of cocaine of wat dan ook voor drug) zijn (u kent ze wel). Bij vergeleken de bijwerkingen van alcohol zijn die van baclofen te verwaarlozen. Zelf gebruik ik B al een half jaar en ben totaal van de alcohol af. Slik nu onder begeleiding van een verslavingsarts. Sta op het punt om ook met roken te stoppen, doe het meer uit gewoonte dan dat ik het nog lekker vind. Ik heb zelf in eerste instantie het spul besteld via internet en ben heel voorzichtig begonnen, het werkte met vallen en opstaan. De drankperiodes werden steeds korter en vervelender tot ik het niet meer nodig had. Eindelijk voel ik me een normaal evenwichtig mens en had niet door dat m'n alcoholgebruik te maken had met de chaos in m'n kop. Door Baclofen is het daar rustig en helder geworden. Je moet wel willen anders werkt het niet. Mijn ervaringen met tegelijkertijd gebruik van B. en Alcohol zijn niet goed, ze gaan slecht samen. Advies, ga niet zelf experimenteren, stap naar een arts, en vraag erom, laat ze desnoods het boek van Ameisen lezen. Nederlandse internetsites zijn niet om over naar huis te schrijven. In Duitsland ligt dat anders, bij voorbeeld www.alkohol-und-baclofen-forum.de biedt veel informatie.groetwimmel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 april 2011 Rapport Share Geplaatst 4 april 2011 even voor de geïntresseerden: april = 7 maanden droog met baclofen !!groetjes bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 even omhoog voor Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden