Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

als je het woord poging eens vervangt door stap?
je bent hier ook al een poos flink aan het oefenen
en ook dat betert naarmate je minder drinkt. Je komt er wel.
En betaald werk is nu geen prioriteit, met vrijw.werk ben je net zo nuttig
en er is minder druk op. Geeft wat meer ruimte om te experimenteren.
Mijn zoon heeft zo 4 baantjes en een uitkering + een studie. Overal komt
hij wel hobbels tegen, maar ook zijn er overal verschillende plus- en leerpunten.
Hij is op alle locaties geliefd en dat alleen al is dikke winst. Ook hij komt er wel.

Geplaatst

@lady jane: vier baantjes en een studie dat zal wel redelijk wat vragen van hem. Is hij niet een stukje jonger dan ik (1982)?
Het zou waarschijnlijk beter zijn als ik het zie als een stap. Een valkuil voor mij is dat het meestal alles of niets is, dus ipv tevreden te zijn met wat ik nu in en rond het huis kan doen begin ik mij al snel te ergeren aan het gegeven dat het zo weinig is, terwijl ik rationeel natuurlijk weet hoe absurd het is om te verwachten dat ik direct een hele dag actief ben. 

Geplaatst

Ja hij is van 1993 Mormel. En de baantjes zijn soms een paar uur en soms een dagdeel. Hij houdt genoeg tijd over voor de studie, sporten en ja ook gamen. Online zitten zijn vrienden.  Er is evenwicht in zijn leven, maar hij kampt ook met depressieve periodes, verlangen naar "normaal" leven, een relatie . Nog veel om aan te werken dus. En leren accepteren wat misschien niet haalbaar blijkt. of wel, de tijd zal het leren.

Geplaatst

@lady jane: ergens kan ik mij de gevoelens voorstellen daar ik mij ook zorgen maak over mijn stiefzoon (ASS/OCD) maar hoe is het voor jou als ouder om je volwassen zoon zo te zien? 
Zelf heb ik soms het gevoel dat ik mijn ouders (en dan vooral mijn wijlen moeder) teleurgesteld heb omdat ik er nooit in geslaagd ben om een normaal gezin te stichten met eigen kinderen. 

Geplaatst (bewerkt)

Lap, het is iets na één uur 's nachts en mijn hoofd blijft maar draven. Is dit het effect van de alcohol die ik drink, of komt het omdat ik een ganse week amper geslapen heb? 
Vele jaren geleden heb ik eens cocaïne genomen. Niet gesnoven of gerookt maar gelikt van de tanden en de neus van een scharrel die ik die nacht had opgepikt. Bijna drie dagen wakker geweest toen en op het einde was ik aan het hallucineren waarbij ik die vrouw nog rond mij voelde terwijl ik in bed lag en eigenlijk mijn deken neukte. 
Gelukkig besefte ik de volgende dag dat ik nooit nog coke zou gebruiken net omdat dit zo fantastisch was. 
Waarom schrijf ik dit ook? Misschien om het zwart op wit te hebben? 
Ik denk even naar tele-onthaal te bellen, gewoon om iemand te horen. 

Edit: de persoon van tele-onthaal was in gesprek met iemand anders dus natuurlijk heb ik gezegd dat hij dat gesprek moest verder zetten. Enfin, toch een stem gehoord deze nacht. 

bewerkt door Mormel

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...