Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

dacht ik na 18 jaar wel een gezelligheidsdrinker te kunnen worden maar ik had het mis. Het verslavingsduiveltje sprong een gat in de lucht toen hij zijn eerste glaasje weer kreeg. Het was zooo lekker en dat gevoel na een paar glaasjes, goddelijk, maar helaas is dat gevoel niet vast te houden en zo kort als een lekkere lepel slagroom in je mond.

Toch, had ik me voorgenomen om alleen een paar glaasjes te drinken voor het eten 's avonds.

Maar al gauw begon ik 's middags om een uur of twee al te denken.., over drie uurtjes mag ik weer een glaasje, keek er echt naar uit.

Werd er steeds onrustiger van en nu 44 dagen geleden heb ik er weer een punt achter gezet.

Kijkend naar B&B vol liefde begint het weer te knagen, al die wijntjes die daar gedronken worden.., ik heb het er nu heel moeilijk mee en vandaar dat ik dit forum heb opgezocht om wat steun te krijgen en te weten dat ik niet de enige ben.

Geplaatst

Afglijden na dat eerste glaasje is maar al te bekend. Het is zoveel gemakkelijker om niets te drinken.

Mij helpt het daarnaast erg om die wijn-lurkende lui op tv te zien voor wat het zijn: onzekere stumperds die die rommel naar binnen gieten om hun sociale ongemak weg te nemen. Goed beschouwd wordt al dat "wijnen" dan best zielig en lachwekkend.

Zonder alcohol dat sociale ongemak trotseren, of gewoon ontlopen (niet gaan), geeft elke keer een boost aan je zelfvertrouwen, waardoor het steeds makkelijker en vanzelfsprekender wordt niet te "hoeven" drinken.

Geplaatst

Dankjewel voor je reactie Amalia, wijn-lurkende lui 😂 Ik moet er inderdaad anders naar kijken!

Het is nog waar ook, sociaal ongemak trotseren. 

Geplaatst

welkom Ida. Was je in die 18 jaar niet gezellig dan?
Ik tik bijna de 16 jaar aan, maar kan me niet meer voorstellen
dat ik met drank mijn leven gezelliger ga vinden.
Wat liet jou denken dat er iets toegevoegd zou worden?
Ik denk er best af en toe over na, maar taal er niet meer naar
en wil dat graag zo houden ook. Te vaak hier gelezen hoe mensen
er terug in gezogen werden. 

Geplaatst

Lady Jane, we waren 40 jaar getrouwd en mijn man zei, zullen we een wijnarangement bij ons diner nemen?

en ik dacht, na 18 jaar heb ik het wel onder controle.., heb er overigens wel van genoten toen maar onder controle? Dat is een illusie, ben in 1991 ook gestopt met roken en heb sindsdien nooit meer een trekje genomen omdat ik weet dat het dan heel smerig is en ik door zal gaan tot het weer lekker wordt. Een wijntje of borreltje smaakt na 18 jaar meteen heel erg lekker en is tevens ook de valkuil van een alcoholverslaving.

Geplaatst

Nou hopelijk je les geleerd Ida
en luister je naar je gezond verstand.
Dat ongezonde deel van je brein beter links laten liggen.
succes! (enne misschien je echtgenoot ook vragen je niet in 
de verleiding te laten brengen? Alle steun is welkom immers)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...