Ontijd Geplaatst 2 juni Rapport Geplaatst 2 juni (bewerkt) Hoi hallo, Ik (32) gebruik sinds eind oktober 2024 Lorazepam. Dit door een crisis waarbij ik vast zat in dwang en waan gedachten. Ik was net een half jaar gestopt met AD (escitalopram) na dit meer dan 10 jaar te hebben geslikt. Dit natuurlijk onder begeleiding van een arts. Helaas door veel nare omstandigheden die tegelijk kwamen, onderliggend onverwerkt trauma, Kopp volwassene zijn en Autisme hebben ben ik in oktober in een crisis gekomen. Hier Lorazepam 3x daags 1mg voor voorgeschreven gekregen en weer begonnen met AD (ditmaal Sertraline). Op advies van de crisisdienst Lorazepam blijven slikken tot ik stabiel was. Ben begin dit jaar kort van de Lorazepam af geweest, maar had een terugval en toen in overleg weer begonnen met de Lorazepam. Inmiddels ben ik alweer een aantal maanden bezig met de afbouw. Ik zit nu op 1x daags 0,3 mg (ochtend) en 1x daags 0,4 mg (avond). Taperingstrips worden niet vergoed door Menzis, dus kwam de huisarts met het idee om de lorazepam in drankvorm voor te schrijven. Op deze manier kan ik het per 0,1 mg afbouwen. Helaas wordt het drankje ook niet vergoed en alleen per 100 ml verkocht. Dit kost mij 74 euro per maand, want na openen is het maar een maand houdbaar in de koelkast. Duur en zonde. Heb contact geprobeerd te leggen met de regenboog apotheek, maar geen antwoord gekregen op mijn bericht. Op dit moment merk ik dat de stappen erg groot beginnen te worden en ik opzoek ben naar een andere oplossing. Via Google op dit forum terecht gekomen en her en der wat gelezen over de mogelijkheid zelf te taperen met een precisie weegschaal en nagelvijl. Mijn vraag is dan ook welke weegschaal jullie aanbevelen? En of er nog tips zijn qua afbouwschema. Alvast hartelijk bedankt! Ik wil erg graag van de lorazepam af, de bijwerkingen van lang gebruik zitten mij enorm in de weg. Ik wil mijn geest en lichaam terug.. 2 juni bewerkt door Ontijd Toevoeging tags en leeftijd
karel12 Geplaatst 4 juni Rapport Geplaatst 4 juni Op 2-6-2025 om 17:30 zei Ontijd: Hoi hallo, Ik (32) gebruik sinds eind oktober 2024 Lorazepam. Dit door een crisis waarbij ik vast zat in dwang en waan gedachten. Ik was net een half jaar gestopt met AD (escitalopram) na dit meer dan 10 jaar te hebben geslikt. Dit natuurlijk onder begeleiding van een arts. Helaas door veel nare omstandigheden die tegelijk kwamen, onderliggend onverwerkt trauma, Kopp volwassene zijn en Autisme hebben ben ik in oktober in een crisis gekomen. Hier Lorazepam 3x daags 1mg voor voorgeschreven gekregen en weer begonnen met AD (ditmaal Sertraline). Op advies van de crisisdienst Lorazepam blijven slikken tot ik stabiel was. Ben begin dit jaar kort van de Lorazepam af geweest, maar had een terugval en toen in overleg weer begonnen met de Lorazepam. Inmiddels ben ik alweer een aantal maanden bezig met de afbouw. Ik zit nu op 1x daags 0,3 mg (ochtend) en 1x daags 0,4 mg (avond). Taperingstrips worden niet vergoed door Menzis, dus kwam de huisarts met het idee om de lorazepam in drankvorm voor te schrijven. Op deze manier kan ik het per 0,1 mg afbouwen. Helaas wordt het drankje ook niet vergoed en alleen per 100 ml verkocht. Dit kost mij 74 euro per maand, want na openen is het maar een maand houdbaar in de koelkast. Duur en zonde. Heb contact geprobeerd te leggen met de regenboog apotheek, maar geen antwoord gekregen op mijn bericht. Op dit moment merk ik dat de stappen erg groot beginnen te worden en ik opzoek ben naar een andere oplossing. Via Google op dit forum terecht gekomen en her en der wat gelezen over de mogelijkheid zelf te taperen met een precisie weegschaal en nagelvijl. Mijn vraag is dan ook welke weegschaal jullie aanbevelen? En of er nog tips zijn qua afbouwschema. Alvast hartelijk bedankt! Ik wil erg graag van de lorazepam af, de bijwerkingen van lang gebruik zitten mij enorm in de weg. Ik wil mijn geest en lichaam terug.. Hallo Ontijd, Je hebt een weegschaaltje nodig dat 0,001 g aangeeft. Ik weet dat ze op het forum Benzobuddies veel de Gemini 20 gebruiken. Mijn eigen weegschaaltje is al ongeveer 15 jaar oud. Ik heb hem ooit om andere redenen gekocht. Ik heb even gegoogeld en heb de indruk dat dit ook wel een geschikt weegschaaltje is: precisie weegschaaltje Succes met je afbouw!
Ontijd Geplaatst 4 juni Auteur Rapport Geplaatst 4 juni 5 minuten geleden zei karel12: Hallo Ontijd, Je hebt een weegschaaltje nodig dat 0,001 g aangeeft. Ik weet dat ze op het forum Benzobuddies veel de Gemini 20 gebruiken. Mijn eigen weegschaaltje is al ongeveer 15 jaar oud. Ik heb hem ooit om andere redenen gekocht. Ik heb even gegoogeld en heb de indruk dat dit ook wel een geschikt weegschaaltje is: precisie weegschaaltje Succes met je afbouw! Hoi Karel12, Bedankt voor je tips en succes wens! Ik ga er mee aan de slag. Fijne avond gewenst!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden