witte Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Thnx Dhen, In de eerste week van januari zal ik ff een updatetje geven over de kilo's enzo;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2011 Rapport Share Geplaatst 29 november 2011 Leuk dat we ook hierin elkaar kunnen steunen. bosje bloemen voor alle knokkers, ook op dit gebied: :present::present: :present::present: :present::present: :present::present: (EN NEE, HET ZIJN GEEN EETBARE ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 14 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2012 Originally posted by: witteThnx Dhen,In de eerste week van januari zal ik ff een updatetje gevenover de kilo's enzo;)quote> Witte updeetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 15 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2012 Haha Dhen, Ik had gehoopt dat je het een beetje kwijt was. Ik HAD nl: -10 Dus gestopt met roken en nog een kilo eraf ook. Helaas heeft de laatste week vd vakantie me toch de das omgedaan. Met kerst was het allemaal nog prima, maar zo rond oud en nieuw ging er iets mis, zeg maar. Dus update over het agelopen jaar 2011 -9 en drie maanden gestopt met roken... (ik ben niet erg ontevreden eerlijk gezegd) Nu maar afwachten wat 2012 ons brengt op dit vlak:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 18 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2012 redenen genoeg om niet ontevreden te zijn, Witte gaat lekker zo te lezen valt me mee, dat die kilo's er niet harder aanvliegen na stoppen met roken. en bedankt voor de updeet, wanneer komt de volgende Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2012 Gezonder eten, mag dat ook op dit draadje? Toen ik nog dronk had ik vaak last van diarree. Nu ik al langere tijd niet meer drink doet zich een ander probleem voor: ahum obstipatie. En daar krijg je weer allerlei vervelende vervolgklachten van op den duur, ik zal jullie de details besparen. Na een paar benarde momenten op het kleinste kamertje op mijn werk, mijn collega,s zullen wel gedacht hebben waar blijft ze :$ moet er nu echt iets veranderen. Dus heb ik besloten om heel gezond te gaan eten. De chocola is verleden tijd, en alles wat mijn lijf niet echt nodig heeft. Net als bij drinken is er wel een kwartje gevallen: wat raar eigenlijk dat we als kind al leren dat voeding die niks bevat waar ons lichaam iets aan heeft, lekker is. Een maatschappelijke illusie. We gooien er maar rotzooi in, in dat lijf van ons. Ik ga beter voor mijn lichaam zorgen, genieten van alle goede voeding, met heel veel vezels! Ben ook weer begonnen met yoga oefeningen dagelijks, is ook goed voor het hele lichaam en zijn functies. En er mogen ook wel een paar kilootjes af, maar dat staat op de tweede plaats. En wat handig toch dat internet tegenwoordig zo veel info bevat. Ik heb al heel veel kunnen vinden over gezonde voeding. Zo kan ik aanpassingen bedenken die ik lekker vind en die niet te moeilijk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2012 Haha mn echte update komt eind februari Dhen. Toen ben ik serieus begonnen met het hele eet gebeuren zeg maar. Dus, maarre herinner me er gerust aan hoor, als je niks van me leest tegen die tijd. Ik nl nogal is de neiging om mn kop in t zand te stoppen, als de uitkomst wat tegenvalt:D:D:D Kate wat een goed plan van je. Goed dat je stopt met chocolade, dat is echt funest voor je darmen. Als je ergens obstipatie van krijgt dan is het van chocolade. Hou het maar gewoon bij voldoende vezels en lekker veel vocht drinken daar worden je darmen erg blij van... Succes ermee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 22 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2012 Oh Kate, ook als je gezond eet kun je zo heerlijk eten. En om de stoelgang nog een klein extra duwtje te geven zou je ook elke dag wat lijnzaad kunnen nemen.. gewoon lekker door de yoghurt of door ander eten... Hier inmiddels sinds begin vorig jaar 16 kilo. Gaat heel langzaam, maar het gaat. En ben er hartstikke blij mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 22 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2012 Yoghurt met noten/vruchtenmuesli, gewelde gedroogde pruimen, noten. Is ook rijk aan ijzer, wat ik nodig heb omdat ik geen vlees eet. Met ijzertabletjes ben ik gestopt, want die kunnen dus verstopping veroorzaken. Wist ik niet. Een eetlepel pure sesamolie, 's ochtends en begin vd avond, erg lekker en voedzaam. Olijfolie kan ook, maar dat prikt in mijn keel en vind ik minder lekker. Rauwe worteltjes en olijven, fruit (niet per se alles op 1 dag, beetje variëren). Volkoren boterhammen in plaats van chocola en af en toe vette vis. Het avondeten deed ik al wel gezond. Verder geen overbodige loze calorieën meer die de plaats innemen van gezonde dingen. Geen toetjes meer bij uit eten (deed ik thuis al niet). En de chroomtabletten van Jane tegen de zoete trek (die het halve forum al zover heeft, hoewel ze zelf vandaag een pak speculaasjes opheeft ) Oh ja, en veel water drinken, maar dat deed ik ook al. Probeer de cappucinootjes af te bouwen. Het is goed te doen, een kwestie van wennen en ook nog lekker. En het gaat al wat beter ja. Tot zover over het voedingspatroon en de stoelgang van Kate :$ Dank voor de aanmoedigingen en Yvonne, wat goed dat je zoveel bent afgevallen. Langzaam is juist beter, dan is het duurzaam! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2012 Ik sta graag op de kansel te preken Kate en vergeet wel eens zelf te luisteren. En die tabletjes vergeet ik dus ook te slikken erg he. Maar less is more dus nu de speculaasjes op zijn zal ik geen nieuwe meer kopen en mijn leven weer beteren mijn weegschaal fluistert me ook in dat dat beter is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2012 Originally posted by: witteHaha mn echte update komt eind februari Dhen.Toen ben ik serieus begonnen met het hele eet gebeuren zeg maar.Dus, maarre herinner me er gerust aan hoor, als je niks van me leest tegen die tijd.Ik nl nogal is de neiging om mn kop in t zand te stoppen, als de uitkomst wat tegenvalt:D:D:Dquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 1 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2012 exact t zelfde Dhen...(Behalve dat ik nu op vierenhalve maand niet roken zit) Kan er niks meer van maken. Daarom had ik er ook nog niet over geschreven. Anyway het gevoel is het meeste vd tijd wel goed en dat vind ik heel veel waard. Bedankt voor je belangstelling!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hier er weer een kilo er af. Wel heeeel langzaam, als je het snel zegt is het niks. Maar het zijn mooi wel twee ponden, tien onsjes en duizend grammen, ga die maar eens tellen Heb diep diep respect voor Witte die gestopt is met roken en op hetzelfde gewicht blijft. Dat gaat mij dus niet lukken, weet ik uit ervaring. Vandaar dat ik nog een stukkie verder wil afvallen (een beetje reserve kweken op dat gebied) en dan gaat bij mij de peuk ook uit het assortiment. Maar even proberen een versnelling in het lijnen aan te brengen dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Dank je Aakie... Je hebt gelijk hoor, helemaal gelijk. Inmiddels ben ik inderdaad nu meer dan 30 kilo afgevallen. Heb er met vallen en opstaan wel meer dan 10 jaar over gedaan en het gaat mij ook niet meer gebeuren dat ze er weer bij komen. Inderdaad, die pakjes margarine... pfff. Wat hebben we dan een enorm extra gewicht meegesleept he lange tijd,. En dat dag in dag uit.... Ik ga er weer met volle moed tegenaan... en over een poosje doe ik mee met niet roken... weet het zeker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 ik heb ooit een Diplan gevolgd; in 10 weken 10 kg eraf met goed eten en sporten, daar keken ze vooral ook naar het vet% en stond er een grote glazen pot met 10 kg van dat witte frituurvet, jaghhhh dat raakte je dus kwijt in die 10 weken. Ik ook dus en het heeft me altijd geholpen dat beeld weer even voor ogen te halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gayes Gaar Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Nou... even mijn complimenten voor de ex-rokers en bijna ex-rokers op dit draadje: Niet drinken én niet roken én afvallen, is ook wel heel erg veel. Dat vergt een enorme discipline en ik bewonder een ieder die dat uiteindelijk voor elkaar krijgt! En Yvonne, jouw probleem van aankomen door niet te roken herken ik hoor... ik ben in de loop der jaren 20 kilo aangekomen na diverse stoppogingen. Ik rook gelukkig inmiddels niet meer en nu wil ik graag van m'n dagelijkse wijndosis af. De aanleiding was trouwens dat ik wilde afvallen en dat het maar niet lukte.... niet zo gek natuurlijk, als je je lichaam elke dag toch nog suikers blijft toedienen in de vorm van wijn... zo krijg je die insuline-schommelingen niet onder controle. Dus ik ben nu ook maar gelijk streng aan het diëten, waarbij geen alcohol toegestaan is en als ik eenmaal op m'n streefgewicht ben dan ga ik niet opnieuw aan de wijn. Eigenlijk zijn de kilo's die ik nu kwijt raak, de beloning voor het niet meer drinken. Dat is het plan; nu nog even waar zien te maken hahaha. Jullie mogen me controleren, hoor !! *Zit nu even te denken aan die dozen bij de Aldi met die pakjes met margarine erin... * brrrrr.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2012 Nou Gayes... hier dan de eerste controlebeurt... hoe staat het er voor? Lukt het allemaal nog een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden