OpperVaagheid Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Haha kan merken dat je een *dag hebt, je bent lekker sjaggo xD
Kleinevos84 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden 16 uur geleden zei OpperVaagheid: Haha kan merken dat je een *dag hebt, je bent lekker sjaggo xD Klopt sorry daarvoor, maar sja beter hier ff stoom afblazen dan op andere manieren, misschien heb je een punt en kan dat ook helpen, ik heb idd echt een *dag gehad en het is ook het besef dat ik niet 1 "probleem" heb maar heel zooitje.
Kleinevos84 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden 16 uur geleden zei Kleinevos84: Klopt sorry daarvoor, maar sja beter hier ff stoom afblazen dan op andere manieren, misschien heb je een punt en kan dat ook helpen, ik heb idd echt een *dag gehad en het is ook het besef dat ik niet 1 "probleem" heb maar heel zooitje en ik een leven heb gekozen wat ik eigenlijk nooit wilde .. Maar goed hoe was jou dag 🤪 kun je er niet ff wat humor in gooien voor me 😅
OpperVaagheid Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Yep snap ik heel goed, hoef je geen sorry voor te zeggen. Als je er verder over wilt praten, je weet me te vinden.
OpperVaagheid Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden 1 minuut geleden zei Kleinevos84: Maar goed hoe was jou dag 🤪 kun je er niet ff wat humor in gooien voor me 😅 Ik werd om 16:00 vandaag pas wakker vandaag. Ben dood op, morgen weer werken. Vrijdag ook weer. Wat humor erin... bwah, mijn dag is 1 chaos ^^
OpperVaagheid Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Deze misschien? Of krijg ik dan problemen hier ^^ Kleinevos84 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden 5 uur geleden zei Kleinevos84: Ja maar je kunt alle tips van de wereld krijgen, het zit echt in je eigen hoofd en niemand anders kan dat veranderen, hoe goed bedoeld het ook is, je kunt alleen wat met die tips als je het zelf wilt, alles staat of valt daarmee, net als een depressie bv, kijk iedereen kan bedenken wat dan wel en niet goed is, bv vroeg op staan naar buiten gaan, bewegen, gezond eten etc net als met slapeloosheid, als ik er echt van af wil of het iig wil verbeteren,weet ik dat ik gewoon consistent een ander leefpatroon moet hebben en daar niet vanaf moet wijken. En tuurlijk kunnen mensen je tips geven, ik bedoel niet dat ik zelf alles al weet en niks nieuws kan leren, maar alles staat en valt met of je het zelf echt wilt. Kwa dag ,heb ik echt een kutdag, Misschien omdat het gewoon lastig is elke keer dat besef of je het nou wel echt zelf wilt of het weer voor anderen doet, ik overweeg niet om te drinken , maar ik vreet mezelf nu dan elke avond vol en voel me daar mega slecht door maar dan denk ik daar heeft niemand dan iig last van, liever zoop ik nu de flessen drank die ik nu nog heb leeg maar ik doe het niet maar het is gewoon een kutgevoel dat je nooit zal weten hoe het is om gelukkig te zijn maar ach morgen weer een dag Je bent in ieder geval sterker als ik, ik zou die flessen leeg drinken. Veel herkenbaar in je verhaal. Ik heb het momenteel ook weer erg moeilijk, vroeger als ik me zo voelde zou ik steeds naar de alchohol grijpen. Het is zoals @OpperVaagheid het stelt, je moet het zelf doen maar niet alleen. Ik weet dat ik door wil vanwege mijn hondje.
bumperjim Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden 16 uur geleden zei Kleinevos84: maar ach morgen weer een dag Ja diiiiiiiiiit !! 👆🏻 Dit is echt iets dat je als alcoholist moet leren, dat het af en toe * is en dat je daar gewoon dwars doorheen kan ipv meteen verdoven. En wat je zegt, uiteindelijk moet je het alleen doen, maar je kan het forum als hulpmiddel gebruiken. Eruit halen wat voor jou zinnig is (ook zinnige dingen erin stoppen hè). Maar het belangrijkste is dat je van jezelf begrijpt hoe het functioneert. Een besluit nemen en dan niet meer met jezelf in discussie.
lady jane Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden ik zie het forum en mensen uit mijn privé leven als stukken gereedschap. Ze kunnen mij en mijn problemen dienen (als voorbeeld of met tips/adviezen) maar uiteindelijk bepaal ik hoe ik die hanteer, en of ik die hanteer of wil hanteren. Sommigen zijn echt nodig of helpend, sommigen kan ik beter naast me neerleggen. Maar het helpt me wel om alert te blijven en mijn eigen verantwoordelijkheid te pakken. En soms zijn het juist mensen/dingen/voorbeelden over hoe het absoluut niet bij mij past. En ook dat kan me motiveren om betere besluiten te nemen en echt uit te voeren.
OpperVaagheid Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Het bellen van fellows schijnt ook goed te helpen. Alleen doe ik dat juist nooit op momenten dat het even * gaat ^^
Kleinevos84 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) 7 uur geleden zei Claudius: Je bent in ieder geval sterker als ik, ik zou die flessen leeg drinken. Veel herkenbaar in je verhaal. Ik heb het momenteel ook weer erg moeilijk, vroeger als ik me zo voelde zou ik steeds naar de alchohol grijpen. Het is zoals @OpperVaagheid het stelt, je moet het zelf doen maar niet alleen. Ik weet dat ik door wil vanwege mijn hondje. Lief dat je dat zegt, ik denk niet dat ik sterker ben dan jou, het is gewoon een momentopname, Jij bent toch nu ook al behoorlijke tijd clean? ik ben nu misschien even sterk, weet niet of dat het juiste woord is maar ik wil het dus simpel weg gewoon nu even niet, omdat ik pas zo kort bezig ben en de voordelen nog groter zijn momenteel maar na een paar maanden dan ben ik het altijd weer echt zat, en sluipt de "saaiheid" de echte zucht er bij mij altijd in, die doorbreken is al 10 jaar niet echt gelukt, laatste keer dat ik echt jaren nuchter was was tijdens mijn zwangerschap en jaren erna dat ze nog klein was maar toen was het ook niet zo moeilijk, toen moest ik wel. Zo voelde ik dat tenminste, dus eigenlijk ben jij nu veel sterker dan ik. Ik hoop ooit ook op dat punt te komen.. 9 uur geleden bewerkt door Kleinevos84
Claudius Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 4 uur geleden zei OpperVaagheid: Het bellen van fellows schijnt ook goed te helpen. Alleen doe ik dat juist nooit op momenten dat het even * gaat ^^ Met fellows bedoel je mensen van de AA? Ik ga niet meer naar de AA.
Claudius Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 10 minuten geleden zei Kleinevos84: Lief dat je dat zegt, ik denk niet dat ik sterker ben dan jou, het is gewoon een momentopname, Jij bent toch nu ook al behoorlijke tijd clean? ik ben nu misschien even sterk, weet niet of dat het juiste woord is maar ik wil het dus simpel weg gewoon nu even niet, omdat ik pas zo kort bezig ben en de voordelen nog groter zijn momenteel maar na een paar maanden dan ben ik het altijd weer echt zat, en sluipt de "saaiheid" de echte zucht er bij mij altijd in, die doorbreken is al 10 jaar niet echt gelukt, laatste keer dat ik echt jaren nuchter was was tijdens mijn zwangerschap en jaren erna dat ze nog klein was maar toen was het ook niet zo moeilijk, toen moest ik wel. Zo voelde ik dat tenminste, dus eigenlijk ben jij nu veel sterker dan ik. Ik hoop ooit ook op dat punt te komen.. Ja ik ben bijna 6 maanden clean. Maar als ik iemand onverwacht voorbij zie komen met alchohol in de hand dan is de craving groot.
OpperVaagheid Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 4 minuten geleden zei Claudius: Met fellows bedoel je mensen van de AA? Ik ga niet meer naar de AA. AA/NA/Mensen die je hier treft. Zolang het maar een fellow is
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 1 uur geleden zei OpperVaagheid: Het bellen van fellows schijnt ook goed te helpen. Alleen doe ik dat juist nooit op momenten dat het even ruk gaat ^^ Dan is het al te laat want dan gaan ze zeggen wat je niet wil horen 😁 Je moet het van jezelf zien aankomen dat het binnenkort ruk gaat zijn.
Claudius Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 1 uur geleden zei OpperVaagheid: Het bellen van fellows schijnt ook goed te helpen. Alleen doe ik dat juist nooit op momenten dat het even ruk gaat ^^ Waarom niet toch maar proberen mensen te bereiken die om je geven.
Kleinevos84 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden 11 uur geleden zei Claudius: Je bent in ieder geval sterker als ik, ik zou die flessen leeg drinken. Veel herkenbaar in je verhaal. Ik heb het momenteel ook weer erg moeilijk, vroeger als ik me zo voelde zou ik steeds naar de alchohol grijpen. Het is zoals @OpperVaagheid het stelt, je moet het zelf doen maar niet alleen. Ik weet dat ik door wil vanwege mijn hondje. Hoe lang ben jij precies nu nuchter 9 uur geleden zei bumperjim: Ja diiiiiiiiiit !! 👆🏻 Dit is echt iets dat je als alcoholist moet leren, dat het af en toe * is en dat je daar gewoon dwars doorheen kan ipv meteen verdoven. En wat je zegt, uiteindelijk moet je het alleen doen, maar je kan het forum als hulpmiddel gebruiken. Eruit halen wat voor jou zinnig is (ook zinnige dingen erin stoppen hè). Maar het belangrijkste is dat je van jezelf begrijpt hoe het functioneert. Een besluit nemen en dan niet meer met jezelf in discussie. Ja mooi gezegd, het is die omschakeling van het weten hoe je functioneert en daadwerkelijk ook dan goed handelen en dat werkt idd voor iedereen anders en tuurlijk kunnen anderen daarin ook wel wat betekenen en zelfs helpen bij die zucht momenten, maar uiteindelijk op de lange termijn is het idd echt gewoon toch die zelfliefde vinden of terug vinden, want die is elke verslaafde denk ik ook gewoon kwijt 😓
OpperVaagheid Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 2 minuten geleden zei OpperVaagheid: AA/NA/Mensen die je hier treft. Zolang het maar een fellow is Ik zit nu bijvoorbeeld na de nana247 marathon te luisteren. Dan hoor je hoe slecht andere mensen er aan toe zijn geweest. Kleinevos84 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 1 minuut geleden zei Kleinevos84: Hoe lang ben jij precies nu nuchter 166 dagen 24 weken en bijna 6 maanden. Kleinevos84 reageerde hierop 1
Kleinevos84 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden 5 minuten geleden zei Claudius: Ja ik ben bijna 6 maanden clean. Maar als ik iemand onverwacht voorbij zie komen met alchohol in de hand dan is de craving groot. Dan is die 6 maanden echt heel knap, als je het nog zo zwaar hebt, ik heb als ik stop niet constant zucht. Maar sja ik val dan ook wel in andere dingen, wat jij ook wel hebt toch?, en als ik echt zucht krijg, nu 1 keer in 3,5 week even gehad dan is het zwaar, ik hoop voor jou dat het dan wel minder gaat worden, lijkt me echt zwaar
Kleinevos84 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) 5 uur geleden zei lady jane: ik zie het forum en mensen uit mijn privé leven als stukken gereedschap. Ze kunnen mij en mijn problemen dienen (als voorbeeld of met tips/adviezen) maar uiteindelijk bepaal ik hoe ik die hanteer, en of ik die hanteer of wil hanteren. Sommigen zijn echt nodig of helpend, sommigen kan ik beter naast me neerleggen. Maar het helpt me wel om alert te blijven en mijn eigen verantwoordelijkheid te pakken. En soms zijn het juist mensen/dingen/voorbeelden over hoe het absoluut niet bij mij past. En ook dat kan me motiveren om betere besluiten te nemen en echt uit te voeren. Dat zeg je heel mooi @lady jane ..het kan ook denk ik heel belangrijk zijn wat voor mensen je om je heen hebt en hoe je bent opgegroeid. Je hebt daar nu als volwassen natuurlijk zelf keuzes in alleen zijn die soms wel enorm moeilijk, ik vind het ontzettend lastig echt voor mezelf te kiezen daarin, en echt te weten wat nou ook het beste of juiste is, ik heb dan wel afgelopen jaar het contact met mijn beste vriend van ruim 20 jaar verbroken, maar of het zin heeft gehad als ik het alleen evengoed niet red daar struggle ik wel mee 9 uur geleden bewerkt door Kleinevos84
Kleinevos84 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 2 uur geleden zei OpperVaagheid: Het bellen van fellows schijnt ook goed te helpen. Alleen doe ik dat juist nooit op momenten dat het even ruk gaat ^^ Ja ik ben maar 2 keer bij de AA geweest dus ik heb geen fellows om te bellen, ik overweeg wel weer te gaan als ik echt weer zucht krijg
Kleinevos84 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 28 minuten geleden zei bumperjim: Dan is het al te laat want dan gaan ze zeggen wat je niet wil horen 😁 Je moet het van jezelf zien aankomen dat het binnenkort ruk gaat zijn. True 😅
Kleinevos84 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 30 minuten geleden zei OpperVaagheid: Ik zit nu bijvoorbeeld na de nana247 marathon te luisteren. Dan hoor je hoe slecht andere mensen er aan toe zijn geweest. Goed van je hopenlijk helpt het je
OpperVaagheid Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 7 minuten geleden zei Kleinevos84: Ja ik ben maar 2 keer bij de AA geweest dus ik heb geen fellows om te bellen, ik overweeg wel weer te gaan als ik echt weer zucht krijg AA zelf vond ik zelf niet echt iets, oudere mensen, meer die-hards. NA paste beter bij mij, maar dat is per persoon natuurlijk verschillend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden