Spring naar bijdragen

En nu ben ik hier beland.....

HaVr25

Aanbevolen berichten

Dag mede forummers.

Ik, HaVr25, heb mij hier aangemeld omdat ik JAAAAREN teveel dronk en het vele problemen heeft veroorzaakt in privésfeer. Bier was mijn middel om problemen te ''vergeten''.  Dronk gerust (dagelijks ongeveer) 2 halve liters van 12% en nog een stuk of wat gewone rakkers er achteraan. Te zot voor woorden.....

Na gesprekken met de POH over de nare thuissituatie (in scheiding, kinderen) afgelopen zomer stelde zij voor of ik me wilde laten behandelen voor mijn alcoholprobleem. Heb DIRECT ja gezegd! En wat een opluchting gaf dat. Voelde me direct rustiger en vreselijk gemotiveerd.

Ben sinds half november in behandeling voor een periode van 7x een bijeenkomst middels groepsgesprekken en CGT. Volgende week laatste bijeenkomst.

Vanaf half november is mijn inname geleidelijk tot 0 gereduceerd, maar helaas op 7 december een kleine uitglijder gehad. Nadien daar zeer veel spijt van gehad, ik voelde me ZO slecht en waardeloos. Erbij stil gestaan en over nagedacht en dit kunnen ombuigen naar een nog sterkere drang om volledig te stoppen. Na 7 december niks meer gedronken, ook niet met de feestdagen, wat soms wel een beetje moeilijk was maar heb het gered.

Ik ben sinds enkele jaren meer op m'n gezondheid gaan letten. Klinkt idioot want drankmisbruik. Toch sport ik ook al jaren in de sportschool, let op gezonde voeding ,etc. Ik merk sinds ik ben gestopt dat ik nog fitter ben geworden. Loop nu rustig aan 1 stuk 15 min hard, wat eerst met moeite 5 a 6 minuten was. Ik slaap veel beter en ben helderder en opener van geest. Het stoppen brengt me zoveel positiviteit. Het feit dat ik 5 jaar geleden ben gestopt met roken sterkt mij ook nog meer.

Ik hoop op dit forum nog meer er uit te kunnen halen, ideeën en tips op te doen bij eventuele problemen en waar ik kan anderen te helpen. Ook een luisterend oor vind ik zeer belangrijk, mijn sociale kring is zeer beperkt.

Let's do this! 👊🤜🤛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank @lady jane,

Het stoppen met roken is mede gelukt door Champix. Wat een paardenmiddel is zo'n tabletje, de horror. 😮 Maar goed, het deed zijn werk.

Ik voel me in de basis steeds sterker, beter en gemotiveerder worden. Kan ook gerust langs het schap met bier lopen. Het zit alleen nog zo vaak in m'n hoofd, die gedachtes aan.... Dat irriteert mij wel moet ik zeggen.

Krijg via de CGT (Cognitieve Gedragstherapie) wel goede hulpmiddelen en handreikingen om daar mee om te gaan. Helaas volgende week de laatste bijeenkomst. Ik had er veel steun aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Claudius:

Welkom hier. Goed dat je je liet behandelen, door het schrijven hier proberen we met zijn alle er wat aan te doen. Denk ja aan nog andere hulpmiddelen, therapieën ? Iedere dag niet drinken is een dag gewonnen. 

Nog niet aan andere hulpmiddelen, etc gedacht. Nou ja, iig hier aangemeld. 👍

Zal volgende week 's even wat tips,etc vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...