Spring naar bijdragen

Afkickverschijnselen


Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Ik ben terug van de detox (ben er maar een paar dagen geweest omdat ik te bang was) maar ben nu wel 4 dagen ADB en ben van plan dit te blijven! Ik ben zwaar gemotiveerd, vooral nu ik door de afkick heen ga. Het is vandaag eindelijk iets beter (behalve de nacht), maar ik voel me niet meer zo hondsberoerd als eerst.

Mijn klachten:

-Misselijkheid en overgeven

-Heel koud hebben en toch zweten

-Slapeloosheid en rusteloosheid

-Gespannen

-Diarree

-'snachts van koud naar warm schieten

-Vreemd licht gevoel in mijn hoofd en ledematen

-Moe (maar dat is logisch als je niet slaapt ;-P)

-Hormonen over de rooie

-Hoofdpijn

Wie herkent deze klachten? Hoe snel gingen ze bij jullie over? Aangezien er bij al sprake was van lichte leververvetting, zal het wat langer duren dan normaal.

Maar ik ben stiekem al een beetje trots op mezelf ook al is het allemaal heel pril. Ik ben superblij dat ik deze stap heb gezet, nu mag mijn operatie aan mijn knie ook doorgaan!

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Liesje, goed van je te horen.

Je bent al zo ver.

Je mag best heel trots op jezelf zijn!

Mijn ervaring was ongeveer met

dezelfde afkickverschijnselen,duurde een week.

Ik kreeg wel goede begeleiding in de

detox, en medicatie.

Zo. Schrijf je maar vast in voor de halve

marathon van Amsterdam!

(heb ik in een optimistische bui gedaan)

Liesje, het wordt allemaal alleen maar beter!

Je hebt een geweldige stap genomen.

Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Gwen! Lief van je! Jij bent ongelofelijk goed bezig zeg! Ik vind je echt dapper! Mijn leverwaarden waren/zijn ook te hoog voor refusal. Ik zal het later wel krijgen.

Een halve marathon zal ik voorlopig nog niet lopen, ik word eerst geopereerd en moet dan 6 weken rust houden en dan ongeveer 9 maanden revalideren. Maar ik ga zondag met de kidsrun (die ook bedoeld is voor geestelijk en lichamelijke beperkingen) van 2 km meelopen met mijn krukken. Ik ga me helemaal in mijn hardloopoutfit hijsen (net echt), en mezelf totaal voor paal zetten, hahaha. Maar hardlopen is mijn grootste passie. Kan niet wachten tot ik weer een marathon loop.

Ik hoop dat de afkickverschijnselen (vooral de diarree en de misselijkheid), dan wel bijna weg zijn, want dat is natuurlijk lastig.

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Liesje,

Fysiek doet een gemiddeld lichaam er drie tot vijf dagen over om volledig te ontwennen. Bij mij persoonlijk verdwijnen de zwaarste symptomen al na dag 1-2, zelfs na periodes van zwaar drinken (25 tot 30 eenheden per dag). Na 4 dagen krijg ik het gevoel 100% ontwend te zijn. Ik weet echter niet in welke mate de aantasting van de lever hier invloed op heeft.

Ik herken bijna al je symptomen, min de hoofdpijn en overgeven maar inclusief de hormonen :), maar het is een paar dagen doorbijten.

Mijn slaappatroon had iets meer tijd nodig om te herstellen. Mijn lichaam was immers geprogrammeerd om door alcohol in te slapen, en niet door een natuurlijke slaapprikkel. Maar ook na 2-3 dagen beginnen de nachtmerries te verdwijnen en na een week had mijn lichaam geleerd om terug natuurlijk in te slapen.

Na twintig dagen had ik het vreemde gevoel een soort plotse psychologische ontwenning mee te maken. Dit vertaalde zich in een vreemd, nieuw gevoel van bevrijding van alcohol. Ik heb dat reeds 3 maal meegemaakt dus ik vermoed dat andere mensen dit ook zouden kunnen ervaren.

Veel moed en geniet van je nuchterheid,

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Liesje,

Je bent heel goed bezig lees ik, doe zo verder.

Het kwaadste qua afkickverschijnselen heb je nu wel al gehad.

Bij mijn eerste stoppoging was ik 2 dagen werkonbekwaam vanwege die ontwenningsverschijnselen.

Bij mij ging het vooral om

- Zweten (dag en nacht)

- Heel onrustig zijn

- Beven en trillen

- Mijn ledematen, vooral mijn benen voelden aan alsof ze van rubber waren, precies of ik ging erdoor zakken.

Maar 48 uur later was ik het ergste door.

Later ben ik nog verschillende keren hervallen en terug gestopt maar heb nooit meer zo hard die verschijnselen gehad als toen.

Blijkbaar raakt het lichaam gewend aan het ontwennen. ;)

Veel op dit forum schrijven zal je helpen er door te geraken.

En heel veel water drinken dat zuivert je lichaam.

Nog heel veel sterkte en succes gewenst, groetjes en een dikke knuf,

Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Frodo!

Knap dat je weer droog bent! Ik heb ook veel terugvallen gehad en bij mij was het precies omgekeerd. Elke keer stoppen was erger. Alleen kon ik er wel elke keer beter mee omgaan. De eerste keer lag ik alleen maar in bed en deed niets om mezelf te helpen (behalve stoppen dan), nu ben ik nog heel actief bezig en probeer zoveel mogelijk structuur in mijn dagen te brengen. Eten slapen ed.

Succes en dikke knuf terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verschijnselen worden wel iets minder, maar ik ben zooooooooo gespannen, dat ik tegen het plafond aanvlieg. Ik zei wel dat ik er nu beter mee om kan gaan, maar eigenlijk vind ik dat ergens ook weer niet, omdat ik mezelf helemaal gek maak. Ik loop continu te janken als een kind en heb een enorme verlatingsangst. Mijn man is een paar uurtjes weg en ik word helemaal gek. Is dit normaal? Ik voel me zo rot!

Ik moet er wel bij vertellen dat ik een traumatische jeugd heb gehad en daardoor meerdere psychische problemen heb (die ik wegdronk).

Help!

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Liesje,

Ik ben de laatste 6 weken aan het kwakkelen geweest en in die weken zijn er een paar dingen gebeurd (en daarvoor) die ik pas ging voelen na een paar dagen stoppen. Bijna letterlijk een hand die in je mag knijpt, zo voel ik dat meestal. Vorig jaar ben ik langer gestopt geweest en zeker de eerste weken kwam er een partij oud zeer naar boven. Ik ben nu pas weer 2 dagen gestopt na een week veul te veul drinken en slecht eten, gister echt op de blaren moeten zitten (angst en heel gespannen) maar nu ben ik iets rustiger. Ik heb wel oxa als ondersteuning voor de eerste dagen maar bouw dit snel af... vanochtend was hier de spanning ook nog teveel en heb een halve genomen (5mg) Verder kan ik je niet echt helpen maar ben vandaag gewoon op het forum dus klets het er maar vanaf;-) Ook voor mij fijn dat er iemand net als ik in de begin-stopfase zit.

Rickert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje....

Probeer een ademhalingsoefening te doen.

Gewoon liggend op bed.

Concentreer je op je buik, van waaruit je

probeert te ademen.

Zeg in je hoofd het serenity-prayer.

Het werkt bij mij!

God, grant me the serenity,

to accept the things

I cannot change.

Courage, to change the

things I can.

And wisdom to know the difference.

Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rickert, heel veel succes en volhouden he? Hou je me op de hoogte? We kunnen het!

En Gwen, dank je, ik heb het nu een aantal keer geprobeerd en het gaat steeds een beetje beter. Ik ken de tekst trouwens wel, die is van de AA toch?

De afkickverschijnselen zijn veel minder trouwens, alleen ben ik nu hondsberoerd van een AB-kuur tegen een blaasontsteking. Grom. Maar wat ben ik nu extra blij dat ik niet meer drink! Dat had helemaal niet samen gegaan met die kuur!

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Liesje,

Blij je nog eens te horen.

Je bent nog steeds heel goed bezig, dag 9 al ondertussen?

De afkickverschijnselen zal je nu wel door zijn

maar opgepast nu volgt een volgende moeilijke periode.

Want je gaat je euforisch beginnen te voelen,

en dat was/is bij mij in ieder geval een enorme trigger om terug te proberen iets te drinken.

Niet doen dus.

Zo ben ik al ettelijke malen terug hervallen.

Kom maar veel naar dit forum, dat helpt ook.

En veel water drinken, zeker nu met je blaasontstekening.

Vele groetjes, F. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frodo: Dank je wel! Idd, dag 9! Ik heb nog geen echte trekmomenten gehad, maar het is goed dat je het zegt. Dit klinkt mss een beetje raar, maar gelukkig ben ik nu niet zo euforisch, omdat ik me niet zo lekker voel door de AB. Ik zal er voor waken! Gelukkig heb ik een begeleider bij verslavingszorg die ik (overdag) altijd mag bellen als ik trek krijg. Want die euforie zal zeker komen! En ook de verveling, want ik zit aan huis gekluisterd in mijn rolstoel. Gelukkig kan ik tot de volgende operatie wel kleine rondjes buiten lopen met krukken ter afleiding, want ik ben altijd actief geweest (tot ik een ongeluk kreeg en ging zuipen). De afkick is iig al voorbij. Gelukkig! :) Dank je wel voor je tips! Tof van je!

@Jane Jij ook bedankt voor de tip. Ik heb probioticatabletten (die gebruikte ik al voor mijn darmen), dus dat zit wel goed. Ik kreeg wel het advies om ze niet tegelijk met de AB in te nemen, anders heeft het geen zin. Maar lief dat je zo meedenkt!

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...