BamBam Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Nu Vandaag Nu, Vandaag, wil ik proberen alleen deze dag te leven en niet te proberen alle problemen van mijn hele leven in één keer aan te pakken. Ik kan gedurende twaalf uur iets doen, dat me helemaal van mn stuk zou brengen als ik het een leven lang zou moeten volhouden. Nu, Vandaag, wil ik gelukkig zijn. De meeste mensen zijn zo gelukkig als ze zich voornemen. Nu, vandaag, wil ik mezelf aanpassen aan de situatie en niet proberen alles naar mijn hand te zetten. Ik zal mijn kans grijpen als die komt en me daar naar richten. Nu, Vandaag, wil ik proberen mijn geest ster- ker te maken. Ik wil studeren. Ik wil iets nuttigs leren. Ik wil geen geestelijke nietsnut zijn. Ik wil iets lezen dat inspanning, overdenking en concentratie vergt. Nu, Vandaag, wil ik mijn geest op drie manieren oefenen: Ik wil een goede daad doen voor iemand zonder dat het uitkomt. Als iemand er weet van heeft, telt het niet. Ik wil tenminste twee dingen doen waar ik geen zin in heb, alleen maar om te oefenen. Ik wil niemand mijn gekwetste gevoelens tonen. Het kan best zijn, dat ze gekwetst worden, maar vandaag wil ik dat niet laten merken. Nu, Vandaag, wil ik vriendelijk zijn. Ik wil er zo goed mogelijk uitzien, me netjes aankleden, rustig praten, beleefd zijn, nergens kritiek op hebben, nergens aanmerkingen op maken en niet proberen iemand te verbeteren of de wet voor te schrijven behalve mezelf. NU, Vandaag, heb ik een programma. Het kan zijn dat ik het niet precies uitvoer, maar ik heb het in elk geval. Ik wil mezelf twee rotdingen besparen; haast en besluiteloosheid. NU, Vandaag, wil ik een half uur voor mezelf nemen en ontspannen. Tijdens dit half uur, wanneer het ook is, wil ik proberen meer inzicht in mijn leven te krijgen. NU, Vandaag, wil ik onbevreesd zijn. Ik wil niet bang zijn om te genieten van alles wat mooi is. Ik wil vooral niet bang zijn om te geloven, dat als ik aan de wereld geef, de wereld ook aan mij zal geven. (niet zelf geschreven hoor, is een overdenking, weet niet van wie) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 2 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2010 En deze. heb een fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 even naar boven voor de nieuwkomers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Heel mooi BB, dank voor het delen. Zit veel herkenning in en dingen om over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2010 Altijd goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2010 wat mooi dank je wel voor delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 mooi schrijven Bor, kippenvel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 1 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Ik kan niet slapen, dus zet deze hier maar neer De 10 wetten van Grenzen; #De wet van zaaien en oogsten Onze daden hebben consequenties.Maak keuzes waar je trots op bent! #De wet van verantwoordelijkheid Wij dragen verantwoordelijkheid voor elkaar,maar zijn elkaar geen verantwoording schuldig.''Zorgen voor'' elkaar en niet ''zorgen maken'' over elkaar # De wet van macht Wij hebben macht over bepaalde zaken; wij hebben geen macht over andere mensen. Bij overdachte keuzes ,bereik je een doel. Andere mensen maken andere keuzes. #De wet van respect Als wij willen dat anderen onze grenzen respecteren, dan behoren wij die van hen te respecteren, Geen aanstoot geven aan de ander en geen aanstoot nemen wat de ander doet. Alleen letten op wat jezelf zegt,doet, en denkt! #De wet van motivatie Wij behoren vrij te zijn om nee te zeggen,voordat we van harte ja kunnen zeggen. Nee heb je, ook voor jezelf. Ja kan je krijgen, ook voor jezelf. #De wet van evaluatie Wij moeten evalueren in hoeverre onze grenzen anderen pijn doen. Wat doen mijn woorden, daden en gedachten bij/in anderen? Hoe kom ik over? #De wet van pro-activiteit Wij pakken vanuit onze eigen waarden,wensen en behoeften onze problemen actief aan. Beheerst je emoties! Waarmee vul je jouw geest,ziel en lichaam? #De wet van jaloezie Wij zullen nooit ontvangen wat we wensen,zolang wij onze aandacht uitsluitend buiten onze grenzen op het bezit van anderen gericht houden. #De wet van activiteit Wij zullen zelf actief het initatief nemen om grenzen te stellen, en niet passief af te wachten.Wees de (liefdevolle) oorzaak en niet het (vernietigend) gevolg! #De wet van bekendmaking Wij maken aan de ander onze grenzen bekend. Is de grens bij een ander bekend (uitgesproken) ,dan is het aan de ander om daar rekening mee te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Nu vandaag, besef ik mij dat gisteren niet meer ongedaan kan worden gemaakt. Het is soms lastig keuzes te maken, de keuze om een beslissing te nemen waarmee' ik een ander ongewild toch pijn doe. Het valt niet altijd mee mijn eigen koers te blijven varen, ik ben snel geneigd te zwijgen, te zwijgen om een ander geen pijn te doen en daardoor weet men niet altijd wat er in mij omgaat. Gisteren heb ik besloten, hoe pijnlijk ook, niet te zwijgen. Nu vandaag, realiseer in mij dat het mij, hoe verdrietig ook, ruimte gaat geven. Die ruimte kan ik mezelf alleen geven door niet altijd te zwijgen, door in te zien dat niet alleen ik maar ook een ander een aandeel heeft. Dat ik mij niet altijd schuldig hoef te voelen door wat is geweest, wat is geweest kan niet meer ongedaan worden gemaakt. Wat ik ongedaan kon maken heb ik gedaan, maar ik heb gister geleerd dat ook daar grenzen in zijn. Ik heb gister geleerd dat ik niet meer wil en kan omgaan met afgunst en jaloezie. Nu vandaag besef ik mij dat ik gister een keuze heb gemaakt die met héél veel verdiet gepaard gaat. Toch, na jaren heb ik de moed gehad mij te uiten, nu vandaag besf ik mij dat ik jaren afgunst en jaloezie heb toegelaten. Nu vandaag besef ik ook dat ik dit verdriet mag toelaten, mezelf mag zijn en daar ook recht op heb. Dat het niet altijd mogelijk is om te leven en te zwijgen, te zwijgen voor de goede orde en niet de moed hebben voor mezelf op te komen. Gister is geweest, nu vandaag besef ik mij ten volle dat er mij geen andere mogelijkheid bleef, te handelen zoals ik gister heb gedaan. Nu vandaag, ga ik de dag in met een gevoel van verdriet en leegte maar ook dat hoort bij afscheid nemen van oude gewoontes en gedrag. Nu vandaag besef ik mij dat ik gister een grote stap heb genomen. Er is geen weg meer terug, dat wil ik ook niet. Dat wilde ik delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Prachtig Albertina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Nu vandaag voel ik me geraakt door het lezen van jou en jouw strijd Tina. Nu vandaag wens ik je toe dat je naast het rouwen in je verdriet ook de zon ziet schijnen en het leven kunt vieren. In al zijn kompleet zijn is er evenwicht in moeilijke en lichte dingen van het leven. Nu vandaag leven in evenwicht liefde voor anderen en jezelf (en ook in de andersom volgorde) klein, kwetsbaar, krachtig en groots. Nu vandaag ben ik blij te mogen lezen en delen hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 30 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2012 Albertina, Kalmte, Moed en Wijsheid.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Wat een prachtig begin van de dag, Bor..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Mooi stukje Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden