Monster Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 hoi ik ben Wil en ik wil stoppen. Van een zware drinker ben ik geminderd tot een kwart van de dagelijkse hoeveelheid, maar ben nog niet bepaald ADB. Sinds vanavond lees ik op dit forum, moet alles dus nog leren. Sinds een maand ben ik bezig met minderen en heb professionele hulp gezocht. Op dit forum hoop ik mijn kringetje van sociale steun te vergroten en tips en ervaringen te delen, en te halen. Vraag gerust, groetjes Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ha Wil, welkom hier. Zoek je weg op de verschillende draadjes en lees lekker mee, op de dagdraad per datum van de huidige dag hebben we een soort van virtuele huiskamer. daar vind je steun, humor, diskussie en morgenochtend ook koffie:P Ik hoop dat je je hier snel thuisvoelt en er net zoveel aan hebt als ik al ruim 3 jaar. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Hoi Wil, Knap dat je geminderd bent! Ik ben zelf ook nog maar een paar dagen op dit forum. Ik hoop voor jou dat je vind wat je zoekt. Sterkte! groet, Irunalone. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 19 november 2012 Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 Welkom Wil. Als je hier maar genoeg komt vind je vanzelf je weg. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 19 november 2012 Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 hiermee verplaatst ik mijn antwoord van gisteren op jouw eigen draadje succes! hallo Leeuwew, welkom hier! misschien kan je je zelf voorstellen op een eigen draadje onder Wie is Wie? nu zit je op voorstel draadje van Shahire maar op zich geen probleem, dat lost zich wel op je zal hier zeker enorm veel tips en ervaring kunnen opdoen we zijn allen ervaringsdeskundigen je eerste stap is gezet door te zien dat je een probleem hebt ikzelf ben er ongeveer vier maand geleden aan begonnen en vind het nog steeds een goede beslissing en ben enorm blij dat ik het forum heb ontdekt eindelijk gedaan met in mezelf maar steeds te praten hoe stom ik toch bezig was, een plaatje dat steeds bleef rond draaien... onder ditjes en datjes, is er een dagdraadje, elke dag opnieuw daar is bijna altijd iemand online is een soort virtuele huiskamer waar over alles gepraat wordt verken het forum maar wat en je zal zeker je gading vinden succes! ------------------------- ik baad in zuiverheid, schoonheid en licht Gestopt: 02-07-2012: 3 sterke maanden Gevallen en opstaandag: 01-11-2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 19 november 2012 Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 Hoi Wil welkom op het adb forum, succes met stoppen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hallo Wil, Ook van mij welkom hier. Ik loop hier al wat langer rond. Ben eerst een jaar geminderd, maar daarna toch helemaal gestopt, vandaag 6 maanden. Dit alles met de hulp van de online behandeling van Tactive. Ik heb daar veel aan gehad, vooral om te ontdekken wat mijn valkuilen zijn en de eerste tekenen dat ik weer wil drinken. Je leert ook alternatieven voor de vaste momenten waarop je trek hebt. Jij zult dat vast ook wel leren nu je hulp hebt. De reden dat ik toch helemaal gestopt ben is, dat mijn grootste trigger chronische pijn is en daar kan ik niets aan veranderen. Op de dagen dat ik "mocht" drinken kostte het veel kracht om niet meer te drinken dan ik me voorgenomen had. Door nu te stoppen verdwijnt langzamerhand de trek en hoef ik niet steeds de strijd met mezelf aan te gaan. Er zzijn hier allemaal ervaringsdeskundigen, dus als je het moeilijk hebt, vragen hebt of steun wilt, kom naar de dagdraad. We keuvelen regelmatig over ditjes en datjes, maar dat verandert direct als iemand hulp nodig heeft. Mochten ze je per ongeluk niet horen, ROEP dan nog een keertje. Veel succes en hou vol, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 25 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Dank voor jullie reacties. Vandaag geen druppel gedronken, en gek genoeg ook geen trek. Er was dan ook geen risico-situatie; en morgen is een andere dag. Ik heb hier al veel gelezen en al veel geleerd. Dank voor de steun, nu al!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Leeuwew, nuchter je bed in strakkies. Voelt goed, weet ik zeker. Komen er morgen wel risicosituaties? Ben je onder behandeling voor je verslaving? Sterkte met ADB blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 26 november 2012 Rapport Share Geplaatst 26 november 2012 Hoi Leeuwew Je hebt er al een nuchtere dag opzitten, top! Mij helpt niet plannen en niet vooruitdenken de eerste periode. Ken je het dagpact al op het topic dagenraad en dan het onderwerp van vandaag. Daar kan je zwart op wit even aangeven van vandaag wil ik niet drinken. Zo rijg is de 0 dagen aan elkaar en verder zie ik wel hoe het loopt. Vooruitdenken van nooit meer drinken geeft mij stress. Ik doe het zelf zonder behandeling, ook zonder online behandeling en dat werkt voor mij afdoende. Zoek je eigen weg hierin, je bent op de goede weg nu. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 3 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2013 zooooooooooooooo, wou hier effe kwijt dat ik vandaag het eerste glas niet pak ben nu zo ver dat ik kan zeggen dat ik gestopt ben ipv dat ik dat van plan ben ik ken mijn risico-situaties, maar moet mijn noodplan nog dagelijks toepassen die spanning geeft hartkloppingen zoals illegaal vuurwerk dat ook kan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 3 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2013 Hoi Will, Goeie beslissing hoor! Als je wat meer ondersteuning en gesprekjes wilt hebben, kan je beter op het topic: ditjes, datjes dagdraad gaan schrijven Daar is het heel gezellig en krijg je leuke reacties. Je kan ook alleen maar meelezen en niets melden. Maar ik zou er zeker even gaan kijken als ik jouw was. En schrijf gewoon nog een keer wat je hier boven hebt geschreven succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2013 ik denk dat hij beter onder "thema's" kan kijken, daar staat échte informatie. Misschien ook iets voor jou ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 6 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2013 Tijdens de kerst heb ik de bereikbaarheidsdiensten over genomen en tijdens oudejaarsdag de late dienst. Niet om mezelf te straffen maar om bij de les te blijven en geen drinkers tegen te komen die mij sociaal bewegen (ik voel het als dwingen) om te drinken. WAT KAN EEN MENS SNEL VRIENDEN MAKEN ONDER COLLEGAE, HAHA Vandaag de eerste verjaardag gevierd bij mensen die mij kennen als een gezellig mens met een drinktempo van een kroegtijger, "een echte vent". Ik was vergeten hoe lekker ik sinas vind, dat drink ik anders nooit. Ga ik ook niet doen, sinas wordt nu mijn drankje dat ik associeer met feest. Niet grappig bedoeld, dit ga ik proberen. @BB Geloof het of niet, volgens mij heb ik de meeste thema's al uit, ik lees graag en veel en ben leergierig. Ik heb op dit forum al ZOVEEL geleerd, ik ben dankbaar dat deze site bestaat!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 6 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2013 Hoi Wil, jij bent goed bezig zeg! kan jij aangeven wat je zoal dronk, en hoeveel dagen je al lekker aan de sinas bent? alleen als je dat met ons wil delen hoor ben benieuwd naar je verhaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2013 Sorry hoor leeuwew, was alleen maar goed bedoeld. Zoveel al geleerd ? Nou...aan de slag dan maar Succes ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 8 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2013 hoi bb, no hard fealings he ha die Dune, ong 10 jaar was het gewoon een biertje en dan naar bed daarna is het drinken uitgegroeid tot 5 a 7 halve liters zwaar bier (8%) per dag dit heeft 2 jaar geduurd voordat ik naar Tactus ging vanaf Tactus leerstijltraining een jaar 2 a 3 zware halve liters per dag en tegelijk met jou gestopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 8 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2013 nu mijn verhaal hm de jeugdperiode zal ik je besparen, iedereen heeft een rugzak de ene zwaarder dan de ander maar goed toen ik mijn master aan het halen was en daarnaast ook nog 2 parttime banen had, toen was die stress en dat harde werken de druppel: fulltime werken met een man met een eigen bedrijf en een kind dat ook aandacht, liefde en tijd verdient...........die combi was stressvol maar mij zou je niet horen want ik koos er toch zelf voor? In die jaren ben ik dus beginnen met drinken, om mezelf gedeisd te houden en de stress aan te kunnen Toen de stress wegviel is het drinken gebleven. (het zal wel dom zijn maar dat kan ik niet van mijzelf begrijpen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 11 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2013 Hoi Leeuwew, Het heeft geen zin om jezelf dom te vinden, dat ben je helemaal niet.. je bent vervallen is slechte gewoonte, dat is iets heel anders. Maar je hebt erkend dat je een probleem hebt, en dat is al zo waardevol, en bovendien heel slim! Het bij de horens vatten van je probleem is een dapper besluit, het hier komen posten een super goede stap/zet! go for it! en samen kunnen we we iets moois van maken! Liefs Dune Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 29 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Dune, dank je voor je helppende woorden. Aan allen, in samenspraak met de Moderator is mijn gebruikersnaam veranderd in Monster. Het gaat dus om dezelfde persoon. Sorry voor het ongemak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Hi Monster, Zoals ik al op de dagdraad schreef, moest ik eerst weer even nadenken, maar het went wel hoor! Dat is de minste van onze ongemakken! Ik dronk ook vanwege pijnklachten, dus weet hoe moeilijk en verleidelijk het is. Hartstikke goed van je dat je doorzet, ook nu het applaus verstomt. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden