Spring naar bijdragen

Documentaire over alcoholisme


Anton23

Aanbevolen berichten

Hoi Anton,

Dank je wel voor deze link.

Het is namelijk voor het eerst dat ik mezelf, toen ik nog dronk, heb gezien.
De wanhoop van Mark, daar kom ik vandaan, dat was ik, nu bijna 2 jaar geleden.

Het was goed het te zien. Heb gehuild omdat ik me in alle mensen die mee hebben gedaan wel herkende en ben stomverbaasd mezelf te zien zoals het nu met me gaat.
Heel pijnlijk te zien hoe ik er aan toe was.

Ik realiseer me dat ik wel heel veel geluk heb gehad en nog steeds heb.

De fles wijn die afgelopen zaterdag is gekocht staat nog steeds ongeopend in de keuken en meer dan eerst wil ik dat zo laten of als kookwijn gebruiken maar drinken; nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik de laatste maanden gemakkelijk 1 klein (port) glaasje kan drinken, meer niet. Eerder minder.
Voor de smaak, lekker met een sigaar er bij. Meer om die er in te dopen dan de wijn te drinken.
Kan de fles ook gemakkelijk gesloten laten.

Ben gewoon bang geworden dat drinken weer uit de hand kan lopen want ja, je-weet-maar-nooit.

Door die documentaire heb ik gezien hoe slecht het nog niet eens zo lang geleden met me ging.
Die wanhoop......pfffffffffffff, wat was die groot en diep en ik ging verder dan Mark. Mij kon het uiteindelijk allemaal echt niets meer schelen. Depressief tot op het bot, vooral door de alcohol want als je drinkt, zuipt, dan kun je AD slikken wat je wilt, die doen helemaal niets goeds meer.
Hormonen raken helemaal door de war, álles gaat door de war.

Heb de hele docu gedownload zodat ik af en toe weer zal kijken. Ff polsen hoe ik er w.b. alcohol bij sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Ik snap die jonge wel, ik zat daar ook. Door die alcohol kon ik niet meer normaal denken. Best eng eigenlijk. Je zou zeggen die hel een keer ervaren en je drinkt nooit weer maar nee.... De helse ervaring raakt vreemd genoeg op de achtergrond en de gremlings overschreeuwen het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede bump Denker! Deze docu is zeker een aanrader.

En wat je vertelt klinkt idd bekend in de oren.

"It may come as no surprise that after an attack of the DTs, more than a few alcoholics promise to never drink again. Sadly, most of them do not and cannot fulfill their promise. Consequently, they more often than not return to drinking and the alcoholic drinking patterns and drinking problem start all over again."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

confronterend.... Voel me weer een stuk beter bij het idee nooit meer drinken, en blij al bijna een jaar nuchter te zijn! Wat kan alcohol toch veel kappot maken! Waar rouw ik toch soms over? Waarom mis ik iets dat mijn leven totaal beheerste... Ik ben nog jong, dat meisje stierf toen ze 26 was! Ik ben nu 34, en wil nog lang leven, een gezin stichten.. Nee, voor mij echt die troep niet meer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Alles draait om informatie hier, het ontdekken en begrijpen van de wereld. National Geographic bijvoorbeeld vind ik een zeer goed bedrijf. Dat is wat anders dan al die flauwe nutteloze zever die we dagelijks voorgeschoteld krijgen op TV. BBC heeft ook goede documentaires.

Ramptoerisme is dit zeker niet. Moet je ook niet meer kijken naar het nieuws, geschiedenisboeken dicht laten (bijvoorbeeld over WO2), als je een bedelaar op het straat ziet naar de andere kant kijken, enz.

Scholing en informatie is zeer belangrijk. Dus ook over alcohol + de bijkomende ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn antwoord ging over het nut van de postings in dit draadje van documentaires. Ik had het dus alleen over dit draadje.

Trouwens wat is er saai aan scholing en informatie inwinnen? Dit is veel beter dan je dagelijks zat drinken en je tijd te verspillen + je leven te verpesten.

Ieder doet wat hij/zij wil. Mijn naam is hier vrijheid en daarmee wou ik zeggen vrij van verslavingen, maar ik ben ook voor vrijheid in het algemeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...