Spring naar bijdragen

Nieuw hier en ga een spannende tijd tegemoet


Rogi

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Zojuist mijn account aangemaakt om mijn 'reis' naar nuchter worden te delen. Ik denk dat het me kan helpen om het van me af te schrijven en wat (h)erkenning te krijgen. 

Ik ben 46 jaar en zal dus nu zo'n 30 jaar drinken. Ik heb mezelf jarenlang voorgehouden dat mijn drankgebruik heel normaal was. Dat is in mijn sociale kring eigenlijk ook wel zo. Bijna iedereen werkt hard en gaat in het weekend tot het gaatje. Tegelijk is er ook al heel lang een stem die het tegendeel beweert. Maar: ik kon en kan prima doordeweeks niet drinken en dan is er niks aan de hand 😉 Maar als de fles eenmaal op tafel komt dan is er toch vaak geen houden meer aan. En nu ben ik er klaar mee. Klaar met de regeltjes in mijn hoofd 'maximaal zoveel glazen per keer', 'maximaal zoveel keer per week/maand', 'vandaag niet', enz. Uiteindelijk veranderen de regeltjes die ik in mijn hoofd bedenk om het gezuip in de hand te houden per week en na het 2e glas denk ik toch 'f*ck it, morgen is er weer een dag'. Ik ben de negatieve energie die het kost zat. De afgelopen paar jaar ben ik een aantal keren 4-8 weken gestopt en eigenlijk beviel dat zó goed. Maar tegelijk merkte ik dat ik toewerkte naar de dag dat het wèl weer 'mocht'. Het besef dat mijn relatie met alcohol ongezond is is er steeds meer gekomen en nu wil ik voor lange tijd stoppen en dan kijken hoe ik me voel. Eerlijk gezegd denk ik dat ik nooit meer kan en wil drinken, maar dat voelt zo onwennig en overweldigend. Dus nu is het mijn streven om het in elk geval een jaar vol te houden. Eens een jaar in mijn leven alle terugkerende dingen (zoals de feestdagen, oud & nieuw) meemaken zonder de verdoving van een glas witte wijn. En dan eens zien waar het leven me brengt. Ik schrijf het nu gemakkelijk op maar vind het heel spannend en hoop door het hier neer te pennen en met jullie te delen dat ik me erdoor heen ga slepen. Elke dag is er één. 

 

Dank! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rogi! Ik weet nog wel hoe spannend ik mijn eerste bericht hier vond. Inmiddels bijna een jaar verder kan ik zeggen dat ik nooit meer anders wil. De voordelen zijn legio zoals je zelf zult ontdekken. En wat je zegt: bekijk het per dag. Vandaag drink ik niet. Morgen is ver weg, laat staan de rest van je leven.  Hou het behapbaar en kom hier regelmatig schrijven.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op dit forum, @Rogi. Je hebt een heel goed besluit genomen. Een jaar lang is inderdaad een serieuze manier om mee te maken wat het lichamelijk en geestelijk voor een verschil maakt. Wat ik je kan aanraden is om benieuwd en nieuwsgierig te zijn naar wat het je brengt gedurende dat jaar, en niet boos en wrokkig omdat je iets niet meer mag. Je mag het immers best, maar je wilt het nu even niet.

Hier in dit forum lezen en schrijven zal je ook kunnen helpen. Als je wilt kun je ook meedoen aan ons jaarpact. Die heeft een aparte discussiedraad in de groep "Ditjes, datjes & dagdraad", waar je je ook kunt aanmelden.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom @Rogi, herkenbaar al die keren afspraken maken met mezelf en me er niet aan houden.
Alleen al voor die geloofwaardigheid, die ik heb hervonden na het stoppen zou ik het weer doen, want
mijn gevoel voor eigenwaarde was zo gedaald toen ik nog dronk. Bij mij ging de knop om toen ik mezelf hoorde denken; 
ik hoef gelukkig niet meer. Dat gaf zo'n opluchting, want ja, ik denk dat ik zo'n  35 jaar heb gedronken, genoeg dus voor de rest
van mijn leven. En ik bleek het helemaal niet nodig te hebben, zoals ik me wel jaren lang heb voorgehouden.
Lees maar eens op andermans voorsteldraadjes, je zult zien dat alhoewel ieder een eigen verhaal heeft, de onderliggende
problematieken verschillen, we toch hier komen om adb te worden, en dat betekent meestal echt de 0 aanhouden.
Het is een mooi pad dat je hier mee komt lopen!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...