Spring naar bijdragen

Gladiator 10%


kamie

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Kamie,

Vader van een druk gezin en een vrouw.

Heb een voor mijn gevoel een ontzettende dikke bierbuik.

Probeer elke dag toch wel 2 halveliters Gulpener gladiator van 10% in huis te halen. Afspraken om door de week niet te drinken kom ik niet na en drink in het geniep als ze er even niet is. We hebben afgesproken dat ik alleen het weekend drink. Dat weekend begint altijd op vrijdag en omdat te vieren haal ik er direct 3. Twee laat ik zien en 1 verstop ik en herhaal dat de laatste tijd ook op zaterdag en zondag. Lichamelijk merk ik dat ik in rap tempo steeds ouder wordt. Ben 54 maar voel me 10 jaar ouder. Vandaag is de eerste dag dat ik niet gedronken heb, wil er ook voor gaan maar diep in mijn hart wil ik toch af en toe een biertje kunnen drinken. Als ik nu stop, stop ik dan voor altijd? Of kan ik als alle ontwennings verschijnselen weg zijn,  af en toe weer met mate een biertje drinken? En welke drinker ben ik op dit moment licht, middel of zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je stopt! 

Ik denk dat het goed is om van termen als 'altijd' en 'nooit' weg te blijven. Voor mijzelf voelde het dan in ieder geval als een onmogelijke opgave. Voor nu drink ik niet en over een tijdje zien we wel weer verder. Maar, ik weet inmiddels wel dat voor mij persoonlijk af en toe een drankje niet verstandig is. Dat heb ik een aantal keer geprobeerd en het leidt steevast tot weer elke dag en te veel drinken. En dan moet ik die strijd opnieuw aan gaan, want zoveel wil ik niet drinken. Kortom: helemaal alcoholvrij is overzichtelijker en uiteindelijk voor mij makkelijker vol te houden. Hoe dat voor jou is weet ik niet, maar neem het voor nu dag voor dag en gun jezelf vooral ook de voordelen van alcoholvrij zijn. 

bewerkt door Ayla89
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo! Goed dat je niet gedronken hebt!

Ik raad je aan om eerst bezig te blijven met stoppen, dag voor dag, en niet na te denken over altijd en eeuwig en hoe moet dat dan.

Als je gaat bergklimmen en je denkt na 5 minuten al na over hoe moeilijk het laatste stuk naar de top zal zijn en hoeveel sneeuw daar ligt en wat nou als het gaat onweren, dan geef je het al snel op. Je hoeft je helemaal niet vast te leggen voor altijd. Stoppen is geen huwelijk 😁 Blijf eerst maar eens een periode droog en kijk wat het met je doet. Dan vind je vanzelf het antwoord op je vraag. Uiteindelijk doe je het dan omdat je het zelf wilt, niet omdat het moet van iemand.

Voor wat betreft de vraag, kan ik ooit nog weer "onschuldig" met mate een biertje drinken (let op "met mate een biertje" klopt al niet, want het is ofwel 1 ofwel met mate een zeker aantal 😜), als ervaringsdeskundige kan ik je verzekeren dat je verslaafd blijft. Je kan wel een biertje gaan drinken, maar dan gaat de beer los en die moet vervolgens weer terug in zn hok. Dat blijft een gedoe. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken nu. Eerst lekker detoxen en geniet ervan dat je 's ochtends zo scherp bent als een mes 😉

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom @kamie, wat hierboven staat klopt alvast.
Als je nu de beren op je weg voorrang geeft, dan ga je al liggen
voor je je pad echt afloopt. Dus dag 1 is gelopen en vandaag dag 2.
De antwoorden op je vragen komen dan vanzelf wel.
Maar ik kan je verzekeren dat naarmate je langer niet drinkt, je eerst 
je echte leeftijd weer voelt en daarna je je jonger gaat voelen, want
je lichaam en geest willen niets liever dan weer gezond zijn.
Op onze dagdraad komen schrijven en meedoen aan  het dagpact zal
je steunen. Je doet het allemaal zelf, maar niet alleen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! De eerste stap heb je genomen door gisteren te drinken. Vandaag een nieuwe dag! Jouw laatste vraag ‘wat voor soort drinker ben ik’ hield mij bijna een jaar geleden ook enorm bezig. Ik ben erachter gekomen dat die vraag helemaal niet relevant is.

De belangrijkste vragen gaan over in hoeverre jijzelf voelt dat je afhankelijk bent van de drank en jouw motivatie om te stoppen. Je schrijft dat je dwangmatig en stiekem bezig bent met het drinken van de alcohol. Dat lijken mij duidelijke signalen om in ieder geval eens voor de komende periode niet te drinken en zelf te ervaren of je vindt dat je wel of geen alcoholprobleem hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga eerst maar eens gewoon ff nu een poosje stoppen, en wees oprecht benieuwd naar welke effecten je daarvan  in jezelf gaat merken. Observeer ze. Zie het gewoon als een positieve ontdekkingsreis, en je ziet vervolgens wel hoe je er over een week bijvoorbeeld in staat. En dan over 2 weken, 3 weken,  een maand. Hou het bij in een dagboek voor jezelf, zodat je het niet later weer vergeet. Want geloof me: als je weer een keer begint met drinken en je valt op den duur misschien echt weer terug, dan wordt je ook weer dat oude vertrouwde zelf, en je vergeet dan makkelijk weer de dagelijkse ervaring van je 'schone zelf'. Persoonlijk vermoed ik dat dit komt omdat alcohol simpelweg de werking van je brein tijdelijk verandert (wat dus langer duurt dan alleen het weekend dat je drinkt). Dus leg het voor jezelf vast wat je allemaal aan veranderingen merkt en hoe je je voelt.

Je kunt altijd weer beginnen met drinken, en weer stoppen. In mijn ogen is één van de allergrootste valkuilen met stoppen, dat je niet meer van je zelf mág drinken. Dat je jezelf een verbod oplegt. Terwijl je eigenlijk gewoon wilt blijven kunnen drinken. Dat veroorzaakt echt een innerlijk conflict, is een nare manier van stoppen en gedoemd om te mislukken. Uiteindelijk moet je het dan hebben van wilskracht,  en die is op een zeker moment gewoon op. Onderdrukte drankzucht krijg je dan. Nou op een zeker moment is het dan niet meer houdbaar. Dus maak die fout iig niet, en maak er liever een positief zelfonderzoeksproces van of zo, waarbij je mag 'falen' en mag drinken.. maar wil je dat wel écht, nu? Sta toe dat het gewoon een proces van vallen en opstaan mag zijn.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal voor de positieve feedback. Ik haal er veel  uit. En weet dat elke dag er een is. Vanavond was de avond dat ik lekker los kon gaan gewoonlijk. Echter deze avond was elk uurtje extra lang waarbij ik niet echt blij was maar ook niet echt somber.

Maar ik lijk het te halen. Heb geen drank in huis en de AH is aan het dichtgaan. Dag 2 heb ik gehaald!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 8 van het niet drinken. Soms somber en geïrriteerd, maar die momenten gaan voorbij. Ze zeggen dat je er beter van gaat slapen als je niet drinkt.. maar bij mij is het juist andersom doe geen oog meer dicht. Ik gebruikte het toen ook als slaapmutsje. Maar goed ik zet door! Op maar dag 9.

Day by Day is the best way.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei kamie:

Dag 8 van het niet drinken. Soms somber en geïrriteerd, maar die momenten gaan voorbij. Ze zeggen dat je er beter van gaat slapen als je niet drinkt.. maar bij mij is het juist andersom doe geen oog meer dicht. Ik gebruikte het toen ook als slaapmutsje. Maar goed ik zet door! Op maar dag 9.

Day by Day is the best way.

Goedenavond Kamie

Dag 8 knap hoor, waar zou je somber over moeten zijn  ? harstikke knap, en met dat slapen dat komt vanzelf weer geloof me het heeft even tijd nodig bij mij duurde het een dag of veertien,  ik tilde er te zwaar aan dat ik slecht sliep omdat ik ging malen waarom ik niet sliep? omdat velen zeggen je gaat beter slapen maar dat is per persoon verschillend en je weet waarom je slecht slaapje lichaam is aan het resetten.

 

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...