lisa1996 Geplaatst 9 augustus Rapport Share Geplaatst 9 augustus beste mensen ik ben lisa 27 jaar en ik ben 2 maanden gestopt met alcohol en drugs. maar ik heb nu allen nog maar cravings naar alcohol. wie kan er mij tips geven tegen de gedachten dat opkomen (ik noem hetzelf "het monstertje" dat tegen je praat). En ik zou het ook fijn vinden tips te krijgen hoe ik met stress en pikeren en angsten kan omgaan nuchter. alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik hoop op leuke goede intersante tips voor mezelf maar ook voor anderen. liefs lisa😀 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lisa1996 Geplaatst 9 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus Zojuist zei lisa1996: beste mensen ik ben lisa 27 jaar en ik ben 2 maanden gestopt met alcohol en drugs. maar ik heb nu allen nog maar cravings naar alcohol. wie kan er mij tips geven tegen de gedachten dat opkomen (ik noem hetzelf "het monstertje" dat tegen je praat). En ik zou het ook fijn vinden tips te krijgen hoe ik met stress en pikeren en angsten kan omgaan nuchter. alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik hoop op leuke goede intersante tips voor mezelf maar ook voor anderen. liefs lisa😀  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 augustus Rapport Share Geplaatst 9 augustus Gewoon niks mee willen doen. Cravings horen erbij. Het is niet omdat je een craving voelt dat je meteen moet drinken. Dat is eigenlijk precies wat je moet leren. Dus gewoon laten gaan die cravings dan duren ze niet lang. Succes! lisa1996 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 10 augustus Rapport Share Geplaatst 10 augustus Wat goed zeg Lisa, al twee maanden niet gebruikt. Mijn tips: Ga sporten, wandelen, mediteren en/of aan mindfulness doen, eventueel met een groep. Mij hielp het om actief iets anders te doen rond het tijdstip dat ik altijd begon met drinken (eind van de middag). Dus: andere gewoontes aanleren. Vraag hulp als je dat kunt gebruiken. Je zegt alcohol én drugs, dat krijg je met een beetje omdenken niet zomaar uit je systeem. Maak er een serieus project van. lisa1996 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Strijkbout2 Geplaatst 26 augustus Rapport Share Geplaatst 26 augustus Volgens komen die cravings omdat je niet meer mág drinken van jezelf, m.a.w. je doet het op wilskracht. Kan dat kloppen? lisa1996 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst 26 augustus Rapport Share Geplaatst 26 augustus Waarom en hoe je ook stopt, ik denk dat er zijn altijd momenten zijn die zo verbonden aan alcohol dat ze iets triggeren. Wat bumperjim zegt over het niks mee willen doen is een goede tip. Het is een vervelend gevoel, maar het gaat weer voorbij. De term "gevoelsurfen" heb ik ook wel eens ergens gelezen in deze context. Als uitzitten niet werkt, kun je proberen afleiding te zoeken. Wandelen, sporten, podcast luisteren. Genoeg opties, dus kies wat bij jou past. lisa1996 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 31 augustus Rapport Share Geplaatst 31 augustus Ik heb ook nog steeds cravings, verschrikkelijke zelfs. Ik vind niet steeds een aangename of nuttige bezigheid . Ik ga zo een wandeling maken. lisa1996 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lisa1996 Geplaatst 31 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 31 augustus @strijkbout2 ja dat klopt op eigen wilskracht. Ik ben nu 2 maand en 3 weken clean en ik moet zeggen de cravings gaan echt minderen en worden minder heftig ik ga nu ook al 2 weken naar een aa groep en voel me daar supper goed. Strijkbout2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden