Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

beste mensen

ik ben lisa 27 jaar en ik ben 2 maanden gestopt met alcohol en drugs.

maar ik heb nu allen nog maar cravings naar alcohol.

wie kan er mij tips geven tegen de gedachten dat opkomen (ik noem hetzelf "het monstertje" dat tegen je praat).

En ik zou het ook fijn vinden tips te krijgen hoe ik met stress en pikeren en angsten kan omgaan nuchter.

alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik hoop op leuke goede intersante tips voor mezelf maar ook voor anderen.

liefs lisa😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lisa1996:

beste mensen

ik ben lisa 27 jaar en ik ben 2 maanden gestopt met alcohol en drugs.

maar ik heb nu allen nog maar cravings naar alcohol.

wie kan er mij tips geven tegen de gedachten dat opkomen (ik noem hetzelf "het monstertje" dat tegen je praat).

En ik zou het ook fijn vinden tips te krijgen hoe ik met stress en pikeren en angsten kan omgaan nuchter.

alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik hoop op leuke goede intersante tips voor mezelf maar ook voor anderen.

liefs lisa😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed zeg Lisa, al twee maanden niet gebruikt.

Mijn tips: Ga sporten, wandelen, mediteren en/of aan mindfulness doen, eventueel met een groep. 

Mij hielp het om actief iets anders te doen rond het tijdstip dat ik altijd begon met drinken (eind van de middag). Dus: andere gewoontes aanleren.

Vraag hulp als je dat kunt gebruiken. Je zegt alcohol én drugs, dat krijg je met een beetje omdenken niet zomaar uit je systeem. Maak er een serieus project van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Waarom en hoe je ook stopt, ik denk dat er zijn altijd momenten zijn die zo verbonden aan alcohol dat ze iets triggeren. 

Wat bumperjim zegt over het niks mee willen doen is een goede tip. Het is een vervelend gevoel, maar het gaat weer voorbij. De term "gevoelsurfen" heb ik ook wel eens ergens gelezen in deze context. Als uitzitten niet werkt, kun je proberen afleiding te zoeken. Wandelen, sporten, podcast luisteren. Genoeg opties, dus kies wat bij jou past. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...