Spring naar bijdragen

Ik stel me graag even voor


Genoeggeweest

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, 

Ik ben Genoeggeweest, en ik stel me via deze weg graag even voor. Ik ben 32 jaar, woon in het oosten van het land, ben getrouwd, heb een leuke baan en woon in een fijn huis. Ik ben eigenlijk bij toeval hier op dit forum uitgekomen. Ik vermoedde dat ik (veel) teveel dronk (drink) en ging verscheidene testen invullen. Zodoende kwam ik ook op ADB terecht. Volgens de testen ben ik alcoholist. 

Jarenlang heb ik oogkleppen opgehad, ik vond het allemaal wel meevallen. Ongetwijfeld klinkt dit jullie bekend in de oren. 

Steeds vaker viel het mij op hoe ellendig ik vaak wakker word, hoe schuldig ik me vaak voel en hoe ik mijn leven aanpas aan de alcohol. 

Eind van het jaar verwachten mijn vrouw en ik ons eerste kind, een fantastisch vooruitzicht. Ik kan er alleen nog niet van genieten omdat alleen maar door mijn hoofd spookt: kan ik dan nog wel mijn geliefde biertjes en whisky's drinken? 

Ik baal hier zo ontzettend van, ik wil er zo graag vanaf en mijn kind het goede voorbeeld gaan geven. Dit lukt tot op heden nog niet. 

Dit is overigens de eerste keer dat ik ergens deze hulpvraag uitzet...

Hopelijk hebben jullie tips voor me. 

Groeten, 

 

Genoeggeweest

 

bewerkt door Genoeggeweest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo GenoegGeweest. 

Welkom op het forum. Wat goed dat je je weg hebt gevonden hierheen. 

Erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is de eerste, belangrijkste en misschien wel moeilijkste stap. 

We schrijven dagelijks op het dagdraadje "Ditjes & Datjes" 

Schrijf je ook mee? 

Je kan ook hier blijven schrijven op je eigen draadje. 

Elke dag even op het forum lezen en schrijven helpt mij om bewust te blijven en elke dag opnieuw te beslissen: Vandaag laat ik de eerste staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom genoeggeweest. 

Stap 1 is al gezet, nu nog uitvogelen wat voor jou werkt. 

Als je van podcasts houdt zou je "Eerlijk over alcohol" van Koos van Plateringen kunnen luisteren of "wat wil je drinken" van Jan Heemskerk en Jacqueline van Lieshout. Het helpt mij in ieder geval vaak door lastige momenten heen. Even weer horen waarom je ook alweer even door dat moeilijke moment heen moet. Een geheugensteuntje zeg maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom op ons forum.

mij hielp hier dagelijks komen
een soort van virtuele stok achter de deur
en natuurlijk de verhalen en wie is wie's van anderen lezen
daar komen alle tips voorbij
filter eruit wat je aanspreekt en gebruik ze!
toitoitoi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Genoeggeweest,

welkom hier en een goede eerste stap door je hier aan te melden! Je zegt dat je volgens testen alcoholist bent. Belangrijker is de vraag, of je zelf vindt dat je een alcoholprobleem hebt.

Kids zijn sowieso een goede spiegel weet ik uit ervaring ;) Hoe staat jouw vrouw hierin? Wat is je plan? Wil je helemaal stoppen, of denk je nog gematigd te kunnen blijven drinken? Wil je het op eigen kracht doen of zoek je er naast dit forum andere hulp bij?

Anyway, veel succes en blijf je hier melden, de ervaringsverhalen, herkenbaarheid en steun van forumleden zijn wat mij betreft onmisbare elementen bij het stoppen of minderen met alcohol. 

Groeten James

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor jullie reacties! 

Ik merk dat het al heeft geholpen om überhaupt meer bewust te zijn van het feit dat ik een probleem heb en dat ik daar wat aan wil doen. 

De herkenbare verhalen op het forum geven mij ook het gevoel dat ik niet alleen sta, dat is heel fijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Roberto

 

Ja, woensdagavond heb ik mijn laatste drankje gehad. De nacht was een hel, heb geen oog dichtgedaan. Ik had nog wat oxazepam liggen, dat heb ik gisteravond genomen en heb al een stuk beter geslapen. Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter, want tot nu toe voel ik me nog erg slecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...