Spring naar bijdragen

Pact...

Aanbevolen berichten

Ja precies! Vreemd hè?!
Maar kan het zo zijn dat veel dingen op de automatische piloot gedaan werden, met A in het bloed?
Nu moeten de hersentjes het doen zonder ..... volgens mij heeft dat tijd nodig en herstelt het zich wel weer.

Vandaag merk ik dat ik het nodig heb mezelf een schop te geven en iets af te spreken mbt drinken.
Rond mijn verjaardag mocht het even (niet te veel), maar nu moet ik de stap weer zetten; dat is toch wel het lastige van stoppen tussen het minderen door.
Maar ik geloof eigenlijk dat er vandaag geen aanleiding is om te drinken en twee grote bekers thee zullen me de avond ook wel doorhelpen. Heel lekker zelfs!

Ik hoop dat Madelief zich ook nog even meldt?

sterkte mensen!
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo lieverds,

Ik heb mezelf weer bijeengeraapt...
Vrijdag was een dag om snel te vergeten, alhoewel ik wel supertrots op mezelf ben dat ik de drang naar die drank heb weerstaan...
Nu dag 15, dag voor dag !!!

Tortilla : Wat herkenbaar dat vergeetachtige...
Ben hier regelmatig van alles en nog wat kwijt, terwijl ik hiervoor altijd diegene was die altijd wist waar alles lag... Nu moet ik terugvallen op mn partner !!!
Die kijkt me ook af en toe aan alsof ik mn verstand ben verloren sinds dat ik gestopt ben met drinken, maar toch verlang ik niet terug naar de tijd dat ik alles wegdronk...
Dag 8 voor jou, begrijp ik... Super hoor !!! Ga zo door en je geheugen komt ook wel weer terug... :)

Madelief : Vandaag de wekker op 5 uur weer ? Hoe is het gisteren gegaan ?

Alf : thnx voor je bijdrage... En natuurlijk ben je niks vergeten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar bij mij herstelt
het geheugen niet goed helaas. Ben 56 dus zal ook
zonder alcohol wel vergeetachtiger worden. Maar mijn ervaring tijdens de alcohol, was dat ik veel meer mijn best aan het doen was goed te functioneren, zodat ik èn mezelf èn mijn omgeving kon wijsmaken dat het allemaal wel meeviel. Nu ben ik niet meer op mijn hoede en veel relaxter, vind dus goed zijn, ook veel minder belangrijk. Maar maak wel veel lijstjes, die ik vervolgens vergeet, kwijtraak enz.
Heb er vorige week tientallen, onafgemaakt weggegooid, en voelt wel bevrijdend.
Bij de meesten lees ik wel van herstel hoor, maar vanzelfsprekend is het dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane :
Hoop toch dat mijn geheugen zich op den duur weer zal herstellen...
Ook ik werk continu met lijstjes en dat helpt me wel... tenzij ik inderdaad de lijstjes kwijtraak :angry:
Afijn, hoop doet leven dus ik blijf maar hopen dat mn geheugen zich nog hesteld, anders mag ik mezelf op mn 37e semi-dement gaan noemen... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, iig heel herkenbaar dus, ben niet de enige.

Ik ga er maar wel vanuit dat het zich herstelt,
iig het alcoholgerelateerde geheugenverlies dan
want ouder wordt ik natuurlijk ook :D.

Alf, heb jij AD gekregen voor je depressie
of is dat vanzelf minder geworden.
Ik vraag mij ook af of je depri en angstgevoelens
kunt ontwikkelen door overmatig drankgebruik.
Of zou het andersom zijn dat overmatig drankgebruik
een gevolg is van angst en depressie?

Beetje kip of 't ei, of nee, stond toch laatst
in de krant dat het bewezen was dat de kip er eerst was;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tortilla,

Heb mezelf even bijeengeraapt en bekijk het nu even per dag...
Kan me zorgen maken over December, maar daar schiet ik nu niet veel mee op...
Kan er bovendien weinig meer aan veranderen, dus zal het moeten gaan accepteren...
Moeilijk, maar niet onmogelijk, zolang ik die drank maar laat staan he !!!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Even geen verbinding gehad, netwerkproblemen, nu opgelost.

Helaas, gister is het verkeerd gegaan. Ik heb gedronken en ook nog te veel. Niet zoveel als anders, ik ben redelijk op tijd gestopt maar het beginnen met wijn was precies als anders en dat heb ik niet weerstaan.

Terug bij af dus, ik pas mijn profiel aan, ik zet de datum van vandaag als 1e dag droog en tel van nu af weer verder.

Ik ben niet trots, ben niet op zoek naar een aai noch naar een schop onder mijn ......, dat doe ik zelf allemaal wel.
Ik wil gewoon hier blijven zeggen wat er gebeurt.

Vandaag geen behoefte, maar wat zou het zijn als er nu wat vrienden op bezoek kwamen?? Daar kan ik helaas niet zeker over zijn.

Ik heb zo'n enorme bewondering voor b.v. jou Alf, die ondanks zovele tegenslagen (depressie/keelproblemen etc.) toch zo sterk kan zijn.

Ik maak mezelf niets meer wijs, ik ben zwak maar blijf zoeken naar een manier om hieruit twe komen.

Luitjes, tot weer eens......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Geert. Hoe kwam dat nu toch. Nou ja dat is ook niet zo belangrijk. En wat vervelend dat je nu je profiel gaat aanpassen. Zou je dat wel doen? Het is gelijk weer zo definitief. Ik vraag me af of je het gewoon niet moet laten staan.
De wereld vergaat niet hé? En jij bent op jouw manier ook sterk. Je werkt er toch aan? Er zijn zoveel mensen die hun probleem met de alc. ontkennen. Nou noem jij jezelf maar eens zwak.
Dat je het gisteren niet gered hebt, wil niet zeggen dat Geert niet gewoon verder kan gaan met tellen. Hoelang is het nu geleden dat je, buiten gisteren, gedronken hebt. Zou je niet beter in je profiel kunnen zetten dat het een keer fout is gegaan?
Maar kijk maar meid, we gaan weer verder, en dat doen we hier samen met de anderen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geert. Lieverd zolang je er aan blijft werken en niet de moed op geeft, kun je toch niet meer doen? Weet je wat? Zal ik een nieuw draadje openen. Daar ga ik schrijven dat ik in ieder geval die dag droog blijf. Dan kunnen mensen die dat die dag ook besluiten hun naam invullen. Zo sluiten we een dagpact af. Lijkt je dat een idee?
We moeten elkaar erdoor trekken. Ook jou meid. Ik gun het je zo van harte.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!
Kom even om een hoekje kijken.
Zag dat ik nog stond aangemeld, oeps!
Ben bijna de hele dag weggeweest.
Het gaat redelijk, maar ben nog niet echt blij hoe ik de weekenden inricht rondom het minderen.
Alleen doordeweeks lijk ik in een goed ritme te zitten en kan ik me aan de kookwekker houden.
Ben nu erg moe en ben nog aan het koken.
Pfff aan mij hebben jullie vandaag niet veel.
Sorry!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeliefje je hoeft je toch niet te verontschuldigen? Je bent toch niet verplicht om te komen? Jammer dat het de weekenden nog niet lukt maar je kunt al wel tevreden zijn met de doordeweekse dagen. Misschien is dit voolopig haalbaar. De weekenden zullen in de toekomst ook wel gaan lukken.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Geert. Lieverd zolang je er aan blijft werken en niet de moed op geeft, kun je toch niet meer doen? Weet je wat? Zal ik een nieuw draadje openen. Daar ga ik schrijven dat ik in ieder geval die dag droog blijf. Dan kunnen mensen die dat die dag ook besluiten hun naam invullen. Zo sluiten we een dagpact af. Lijkt je dat een idee?We moeten elkaar erdoor trekken. Ook jou meid. Ik gun het je zo van harte.
:heart:

Maar Bol, dat gebeurd hier toch ook al, krijg je nog meer aparte draadjes erbij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieverds,

Hier dag 16 ingegaan met veel moeite...

Gremlins vandaag van mn rug af moeten slaan, vandaar ook weinig op het forum, al moet ik dat misschien wel meer doen als me dat overkomt...
Op de een of andere manier denk ik nog steeds dat ik het alleen kan... en kan het ook wel, al kost het me zoveel energie...

Alf, thnx nog voor je verhelderende berichtjes hier... Ook ik heb zo mn dagen gehad dat niks er meer toe deed (vandaag was ook zo'n dag) maar inderdaad net als bij jou weerhouden mn kids me ervan om het ook werkelijk uit te voeren...

Gaat hier dus niet zo goed als dat ik dacht...
Euforie ? Misschien ... Ik weet het eerlijk gezegd nietmaar ik drink niet !!!! Dat is 1 ding wat zeker is !!! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...