moontje Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 hallo......Zo ik heb eindelijk de vrijdag sinds jaren droog gehouden.Dat houd in dat ik vandaag aan dag 8 mag beginnen.Het was wel heel moeilijk.....heb heel veel steun gehad van mijn partner(ik geloof dat vodafoon wel weer grote winst heeft gemaakt na gisteren)maar ik heb de vrijdag doorstaan.Maar de beloning was geweldig mijn partner heeft aan mij gedacht en een bos rozen meegebracht.Ook een opmerking gisteren van onze oudste(10jr)zette me aan t denken.Ik dacht dat mijn partner achter deze opmerking zat maar hij blijft het ontkennen dus dan zal het wel oprecht van het mannetje komen.Hij zei gisteren tegen me:Ma wat fijn dat je geen alc meer hebt gedronken.Ik vraag:heb je dat dan gezien of gemerkt???en waar aan.Zegt hij:je bent nu heel lief en je raakt niet meer zo geirriteerd van ons en je slaap niet meer zoveel.Ik denk s... die heeft het toch mee gekregen wat er hier gaande was.Nou ik ga hier heel vlijtig verder met de alc te laten staan.Ik probeer mijn mannetjes niet meer teleur te stellen.Voor de mede lotgenoten kom op we gaan ervoor en we komen er wel.groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Moontje,Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat.Ja, kinderen zien en weten veel meer dan wij in de gaten hebben en dat is niet zo verwonderlijk ook.Ze weten (onbewust) donders goed waar hun veiligheid en geborgenheid vandaan komt. Als die in gevaar dreigen te komen dan staan ze machteloos maar worden wel bang en verdrietig.Dus: houd vol en veel sterkte daarmee.Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lililulu Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Ben ook terug na 2 dagen niet geschreven (wel gelezen) te hebben, moest werken en s' avonds geen kracht...vandaag is het mijn dag 4! Gisteren had ik wel een diepje, ik was zo moe! helemaal van te kaart, slechte zin. ik vind raar als je stopt met drinken dat je eigenlijk toch dronken voel! ben duizelig, ook als ik ga slapen heb ik het gevoel dat ik hi ben, raar, in bed is het wel prettig. wat ik wel zie is dat onze partners allemaal toch wel goed begrijpen dat het een moeilijke strijd is en ze waarderen het zo dat wij het goed doen, gisteren kreeg ik ook een bos bloemen...We moeten toch echt ons best doen, voor onszelf en voor de mensen die van ons houden (partner, monstertjes: 2 meisjes voor mij)Het is wel zo dat ze het snel vergeten hoe moeilijk het is als je een tijdje droog staat: Je kan toch wel eentje pakken...Nee. Klopt, zij kunnen niet voelen wat wij voelen.Mijn man wilde gaan uiteten dit weekend, heb nee gezegd, voel ik mij nog zwak en heb nog moiete om een leuk etentje zonder een wijntje(s) te voorstellen. kijk je naar de kaart dan zie je overal wijnarrangement...dus, zal ik een beetje langer wachten. Succes vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Haa Lillulu, Geertje en Moontje!Allemaal goede berichten zie ik!Het pact werkt! Ook voor mij!Zoals jullie weten ben ik in eerste instantie een minderaar.Nu zit ik op het tijdstip waarop we hier een apperatief nemen.S'avonds drinken wij hier trouwens nooit, alleen als we visite krijgen,Dus waarschijnlijk zal het even op 5 uur blijven staan de wekker dan.Allemaal een droge en zonnige dag toegewenst!Kom af en toe hier gluren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Ook goedemorgens.Blondie: wat goed dat je de dag, al is het jankend, zonder A. bent doorgekomen, iig heb je al je verdriet nu niet weggedronken maar eruit gegooid!Cathy: hoop dat je gisteren een leuke verjaardag hebt gehad.Geertje: fijn dat je opknapt.Moontje: Och ja, ze nemen er meer van op dan je beseft, maar wel een goede stimulans om zo door te gaan en wat zal hij dan trots op zijn moeder zijn!Madelief: als jij 's avonds niet drinkt heb je al een plan hoe je dat gaat doen als de wekker op 5 uur staat, ga je dan toch steeds een half uur verder of stop je er helemaal mee?En verders aan alle pacters: Dit wordt weer een goede droge dag:heart: (het weer ook zo te zien )Lfs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Ha Tort!Voorlopig blijft de wekker op 5 uur staan en drink ik alleen iets voor en tijdens het eten.Kijken of dat lukt.Dat zijn dan 2 á 3 wijntjes, i.p.v. de 3 flessen die ik voorheen per dag dronk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Wat goed om te lezen allemaal, we maken ons sterker hierdoor !GG, goed om te lezen dat je aan de beterhand bent.Moontje, hartverwarmend wat je schreef over je zoontje. Dat maakt het allemaal meer dan waard hé Lili, ben blij dat je partner je zo veel en oprecht steunt. Ik heb er meer moeite mee, maar zal nog wat geduld moeten hebben dan.Madeliefje, je groeit en groeit, knap van je.Straks naar de Ardennen, voor het eerst in 26 jaar of zo dat ik daar NIET ga drinken, niets nienté, nada, of zoals General McAuliffe daar ooit zei, tegen de Duitsers: NUTS (alcohol da toch).Waar ik WEL van ga genieten is: de lucht, T, lekker eten, wandelen en bedpret La Roche, hou je vast, here's the new Will !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Hi Madelief,Nou, da's idd een hele prestatie, petje af hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Wil: een fijne vakantie gewenst! La Roche, mooi daar!! Gaat de laptop mee? (er is wel een internetcafé daar...)Madeliefje: alles boven de 2 glazen geeft al schade. Voor vrouwen is het veilige getal 10 glazen in de week, met bij voorkeur ook 2 droge dagen erbij. (kom je precies op 10 uit)Als ik een keertje 3 of 4 glazen drink, dan is de kans heel groot dat ik mijn weekdoel niet behaal = dus schade. Zo eenvoudig probeer ik het te bekijken.Ik hoop dat je straks ook naar de volgende stap toe kunt!!Voor de anderen: het gaat goehoehoedddd............... :light:Ach, nu lijkt het net alsof ik vind dat Madelief niet goed zou gaan... snorrie!Voor Madelief: hij gaat goehoehoeddd:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Wat heeeeerlijk Piet!!Dat je gewoon niet eens denkt aan A... dat alleen al moet fijn zijn.En dat dan dat ene glas geen probleem geeft: het lijkt me super!Ik wil daar ook naar toe! Wow! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 PP:Ik wilde een :thumbsup; doen, maar die doet het hier niet ... You go, girl! (Eh, je bent toch een girl?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 En toch Piet blijft dat voor mij onbegrijpelijk. Maar zo ontzettend knap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Hoi allen,Vandaag 2 weken voor mij !!! Thnx voor alle lieve woorden gisteren, jullie hebben me er echt doorheengesleept, al heb ik dan niet op iedereen gereageerdAfijn,Heb vandaag nog niet teruggelezen hoe het met iedereen gaat...Nu eerst met mn doggies weg... Reageer vanavond... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Twee weken!!! WOW! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Bor, jij ook hè. Mens wat een veranderingen.... good for you! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 PP,Ik denk idd dat het beste werkt dat te doen wat het beste bij je past. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Hi daar allen,Net even teruggelezen en met kippenvel op mn armen schrijf ik nu dit berichtje...Voel echt de kracht en de steun van jullie, dank allen voor het lieve medeleven, jullie hebben me door een heel moeilijke dag getrokken gisteren...Ping, dit is niet de eerste keer dat ik stop hoor, helaas al meerdere keren toch weer in die valkuil getrapt om toch weer die gremlins toe te staan... Maar voel me nu in vergelijking een heel stuk sterker !!!Vriend hier drinkt wel, maar niet zoveel hoor... Zijn verslaving is meer de cannabis !!!Daar kan hij van 's ochtends vroeg tot slapen gaan mee bezig zijn...Maar goed dat is zijn probleem... Madelief : vandaag de wekker om 5 uur ? Helemaal goed !!! En dan ook nog het op 2 tot 3 wijntjes houden... Geweldig, je bent zo goed bezig op jouw manier kom je er ook wel !!! Ben echt superblij voor je !!! Tort : Gaat ook goed he lieverd, ook jij komt er wel... Been stijf houden, ondanks je duizeligheid, dat verdwijnt echt !!!Moontje : Wat goed zeg dag 8 en wat fijn dat je vriend je zo steunt...En je kid, ja daar doen we het uiteindelijk voor he, naast dat je het ook voor jezelf doet... Wat schattig en wat wijs hoe ze soms uit de hoek kunnen komen...Desi : dag 9 toch...? Super, op naar dag 10 en geef P maar een dikke knuffel...Geertje : Fijn om te horen dat het beter gaat met je...Wil : Wie weet lees je dit niet meer maar bij deze een hele fijne tijd in La roche !!! Hoop dat T gaat inzien met wat voor kanjer ze te maken heeft !!! Cathy : Zo blij altijd met jouw reacties!!! Trek me er echt aan op...Vreesde dat ik gister een soort van tweestrijd had gekweekt, maar kon het niet laten om er op de dagdraad een opmerking over te maken dat er soms zo weinig gereageerd wordt op een roep om steun...Ook blij met dit draadje, maar zie het echt niet als een vervanging van de dagdraad, meer als aanvulling, zoals meerdere draadjes hier !!!Hoe gaat ie nu met jou ?En natuurlijk mn lieve Bor !!! 2 weekjes al, hand in hand in hand, tesamen met Niwi !!!We zullen ze eens een poepie laten ruiken !!!Een ieder die ik vergeten ben die zoveel steun biedt zowel hier op dit draadje alsook op het dagdraadje... Thnx, hecht heel veel waarde aan ook jullie bijdragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Voor allemaal: onder de riem.En welterusten strakkies....xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 quote: Originally posted by: blondie6173Bij deze dus een apart draadje voor diegenen die aan het begin staan van ADB of diegenen die wel een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken... Samen staan we sterk !!! Bor, Igor, Teveel, Madelief, Cathy, Wil, Dees, Bol ? Doen jullie mee ? Dat was nog geen 3 weken geleden.Mag ik weer mee doen...'t Gaat niet lukken wat ik dacht dat ik zou kunnen, helaas het is niet anders.Het verhaal van Wil op het themadraadje "Waarom partners enz." heeft me duidelijk gemaakt dat ik veel meer kwijt raak als ik nu niet serieus ga worden.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Teveel ( Harry) Natuurlijk mag je meedoen, is geen besloten draadje...Hoop dat je veel steun aan ons zal hebben om je leventje weer op te pakken...En ja, helaas door die drank raak je veel meer kwijt dan je lief is...Morgen dag 1 voor jou dan ? Go for it !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Ha Harry,wat je nu denktdat je kuntdat kun je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Goeie morgen medestrijders. Vandaag houd ik het in ieder gaval droog. Doen jullie mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Goedemorgen pacters!Wat goed dat je weer meedoet Harry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 Ha Tort!Oei, confronterend hè, die vergeetgaatjes....Ik heb dat ook. Een naar bijverschijnsel.Maar tevens een belangrijke reminder En: wat gaat ie goed meid, nu al een 8e dag. Zet m op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 25 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2010 't Is eigenlijk bijna grappig.Toen ik dronk vergat ik nooit wat,ik stop en vergeet vanalles .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden