Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

Madelief :
Las net op de D&D dat het heel goed gaat met het vooruit zetten van de tijd mbv de wekker, maar dat je graag ook steeds minder wilt drinken...
Zou de wekker daar ook geen optie voor zijn?
Iedere keer een half uurtje vooruitzetten en je dan pas het volgende glas toestaan ?

Kreeg van mijn partner te horen dat ik wanneer ik drink ook heel snel drink, alsof het limonade is...
Bij mij was in het begin van het minderen mn partner dus de wekker zo te zeggen...
Hij schonk in als hij vond dat het weer kon...
Tussendoor dronk ik toen veel water wat er ook voor zorgde dat ik minder ruimte meer had voor het volgende glas...

Afijn, wie weet kun je er wat mee...

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Blondie, even wat uitleggen.
Ik drink bijna nooit met een glas naast me.
Alleen als manlief thuis is een apperatief
Sinds ik hier op het forum zit heb ik een fles aan de andere kant van het huis staan.
80 stappen heen en terug.
Bewust gedaan omdat ik dan niet automatisch drink.
Dus ik heb het hiermee ook al heel erg geminderd.
Van mezelf mag ik 1 slokje per keer.
Meestal komt het erop neer dat ik 1 keer in de 20 minuten daarheen loop.
Voor mij is dit een goede oplossing tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloooooo, hier ben ik hoor!!

Ongerustheid over mij? Nou, ik heb gister van de wijn geproefd, zowat een heel glas, maar het was zuur en geen klap aan. Nog steeds ben ik verbaasd over het rare mechanisme... 1/4e te kopen, absurd, maar waar. Het bevalt me heel goed zónder, dus ik zie er achteraF geen kwaad in en voel me geen afvallige. Meer een vergissing. Ik ga gewoon door hoor!

Verder ben ik druk aan het werk dus volle dagen weg, met deze hitte.
Ik lees jullie later nog!!
Even een detective kijken!!

Suc6 allen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een uiteenzetting van mijn eerste dagen ADB...

De eerste dag na heftig alcoholgebruik was ik vaak ziek zwak en misselijk... en trillende benen en armen... Kon niet eens een kopje koffie drinken... rinkelderinkel... schaamte alom !!!
En dat slapen stelde ook niks voor, kon niet slapen, bleef maar denken dat ik die rotzooi nodig had om in slaap te komen...
En excuses bedenken dat een wijntje voor het slapen gaan beter was dan verslaafd raken aan de medicatie....
Right !!! Ontkenning van de alcoholverslaving NIET DUS...

Dag 2 zonder gif... Voelde me al beter, al trilde ik nog op mn grondvesten, maar allah...
En wat nu ? Een zee van tijd, maar geen energie om ook maar ergens aan te beginnen...
En dan de gedachte ? Is dit het nu ?
Zou ik dan toch nog ? Eentje maar ? Kan geen kwaad toch, voel me al zo'n stuk sterker...
Right !!! NIET DUS...

Dag 4 zonder gif... Moeilijkheden bij dierbaren...
Pffff, hoe ga ik daarmee om ? Emoties te over, maar ze een plaats kunnen geven ???
Hoe deed ik dat ook alweer nuchter ?
Geen idee, paniek, meppen, smijten, boos worden, heel hard schreeuwen om niks...
Pffff, wat is dit vermoeiend !!! Toch maar effe een drankje om te relaxen ???
Right !!!NIET DUS...

Dag 4 zonder gif... Erger me aan alles om me heen, mn kids mn partner, de instanties... Mn ex, Mn familie die het allemaal beter weet... Grrrrrrrrrrrrrrr........ Inderdaad Emoties komen aan de oppervlakte... Maar wat moet en kan ik ermee ?
Heb ze altijd verdronken, zal ik dan...maar een ?
Right!!! NIET DUS...

Afijn nu dag 5 voor de boeg en ik blijf vechten !!!
Het is hard werken ja, maar als ik bedenk wat ik ervoor aan leven terugkrijg dan alleen in een roes te leven, dan ga ik voor een leven zonder...

Nog een hele weg te gaan, maar ik ga ervoor...
En met de huLp van dit forum en de AA waar ik morgen contact mee opneem gaat het zekers lukken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blondie (zie ook de DD van net).
Je doet net of je alles in de hand moet hebben en houden. Emoties meid: ze zijn er, maar leg je er bij neer dat je niet voor alles verantwoordelijk bent. Leun iets meer achterover. De dingen gaan ook wel door wanneer je je rustiger houdt.... dat kan. Dat mág zelfs.... (= heerlijk hoor!......)
Ik blijf me maar jouw perfectionisme onthouden..... (ik herkende dat). Iedereen het naar zijn zin maken....denken voor alles verantwoordelijk te zijn.....

En dat blijkt eigenlijk heel vaak wel mee te vallen. Er zijn ook ánderen.... zij hebben ook hun rol. Jij mag jezelf zijn (zonder drank, de heldere, de goede...) ... geef die persoon (jou) de kans om uit te groeien.

Ik zie dat je knettergoed bezig bent. Geloof mij: het is gemakkelijker dan je denkt. A lijkt het oplosmiddel. Dat is het niet: ja, het lost je hersenen op!!

Wat is je ervaring tot op heden? Was je eerder al wat langer gestopt? Vertel eens eerlijk?

Gun jezelf nu eens het droogstaan van 2 weken en vertel dan weer eens hoe je je voelt. Wil je dat doen?
Ik ben zó benieuwd: het levert namelijk zóveel op!

Ik hoor ooit en graag het vervolg. Jij bent het waard!!!!


xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb je me in tranen Cathy,
Maar ik laat het toe nu... = voor mij al een hele stap vooruit !!! En daar ben ik blij mee !!!

Ben al wel eerder een paar weken en zelfs maanden ADB geweest... (zwangerschappen en dergelijke) maar blijf inderdaad moeite hebben met mn perfectionisme...
Het alles en iedereen het maar de zin maken... De goede lieve vrede bewaken !!!

Helaas wil ik alles lik op stuk dus het idee te moeten wachten voor nog ruim een maand op de therapie doet me gruwelen en in opstand komen.... Ach, wat maakt het ook uit !!!
Merk wel dat ik inmiddels dankzij jullie :heart: en mn medicatie die gremlins van me af weet te slaan...

Maar wacht zekers niet op mn therapie, Heb het telnr van de AA hier al in mn foon staan...
Trekken jullie me morgen even over de streep om dan ook echt te gaan bellen...
Wat een stap !!! Voel me soms net Neil Armstrong op de maan...

en nu slapen, sorry hoor maar moet nu echt gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, de heftigheid bij jou herken ik erg.
Komt dat omdat je erkennng mist?
Is er niemand die ziet hoe goed je het doet; dat je maar doorgaat in lastige situaties? Niemand die ziet dat je je zo alleen voelt?


Dáár zit ie meissie.
Jouw streven naar iets.... (wat???) .... dat lijkt op dood te lopen. Waarom doe je het zo?

Ik denk dat het froum goed voor je is.
Laaf je eraan. Sorry als ik teveel voor je invul. Ik kan er naast zitten.

Ben ervan overtuigd dat vele berichten hier je tot nadenken kunnen zetten. Op een nét iets andere manier.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Kreeg van mijn partner te horen dat ik wanneer ik drink ook heel snel drink, alsof het limonade is...



Hoe herkenbaar weeral.

Beste medepacters, wij zijn goed bezig, als er eens eentje wankelt, vlug onze schouders eronder en hup, tillen uit dat putje. Eén voor allen, alen voor één, getekend D'Artagnan :D

Vandaag anta nemen, het is donderdag hé bolletje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor : Als ik vandaag niet bel stel ik het weer uit en wordt het voor mij steeds moeilijker om toch die stap te zetten, dus ga zo bellen...
En beloof je dat ik zodra ik terug ben van de kop koffie op het werk :huh: ik lekker achterover ga leunen...

Hoe gaat ie bij jou ? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will ik heb hem gisteren al ingenomen kerel, omdat ik eigenlijk vanmiddag pas thuis zou komen. Dus dacht ik voor alle zekerheid innemen voordat ik hem morgen vergeet. Maar jij hebt hem ook al weer erin zitten. Je gaat zo goed hé? Ik heb nooit het vertrouwen verloren in je.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, ik hoop dat je je eigen berichtje gister op de draad nog even terugleest
en die van hiervoor. Ik ben helemaal in verwarring als ik jou lees.
je schrijft dat je er geen klap aan vond, je geen afvallige voelt en vervolgens
binnen een paar uur dat je er vier op hebt en (nog?) een wilt.
dan moet je toch minstens nog een grote fles ook gekocht hebben, of ben ik nou gek?

ik denk te begrijpen dat een willen (Marjo) over een kitten gaat
dus een deel is opgelost inmiddels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het even lastig nu.......
Nee ik drink niet voor de wekker gaat!
Zit nu aan water met limoen.
Heb het hele huis al gestofzuigd, en er is nog genoeg te doen, dat wel.
Maar moest het even kwijt.

Heb net op de D&D draad iets gezegd over het overstappen naar een ander forum door mensen die ik hier juist zo waardeer.
Nu ben ik daardoor een beetje van slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej
Ben gisteren begonnen om dit forum te volgen op aanraden van iemand.
Moet zeggen er zijn heel veel dingen die me zeer bekend voorkomen.
Zoals drink ik er een volgen de rest vanzelf als of ik limonade drink.
Heb ik een dip of achter volgt mijn verleden me dan hoppa daar is mijn vriendin die mooie rode of een blonde met een mooie witte kraag.
Los het wat op?eerste instantie wel maar als de waas weg is in mijn boven kamer komt het des te harder terug.
Tja ik heb mijn partner beloofd dat ik vanaf vandaag probeer droog te blijven.
Maar nu komen al de eerste valkuilen ik heb vandaag vrij tweede valkuil vanavond een verjaardag maar ik ga het proberen.
Ik heb mijn dagritme al geheel om gegooid zodat ik vanmiddag wat onder handen heb(poetsen niet mijn hobby maar ja).
Ik ga het proberen......
Ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Moontje!
Fijn dat je ook op dit speciale draadje komt!
Dit is echt bedoeld om te laten weten als je het moeilijk hebt, oke dat kan op de Dagdraad ook natuurlijk!
Maar we hebben een pact gesloten en jij hoort daar natuurlijk ook bij!
Goed dat je je schema hebt veranderd, bezig blijven, zeker als je je onrustig gaat voelen.
Maar vooral hier blijven schrijven en lezen, dat helpt ook heel goed!
Afleiding zoeken etc....

Ik ben mijn alco aan het afbouwen vandaar dat ik schrijf over de wekker, mag ik voor die tijd niets drinken. En ik minder ook in de tijd dat ik wel drink.
Zo zie je er zijn verschillende manieren om ADB te worden
Voorheen was mijn ontbijt een glas wijn, en dat ging de hele dag zo door.
Toen dronk ik 3 flessen p/dag, nu zit ik nog amper op 1 fles.
Dat lijkt veel, maar is voor mij al heel wat.
Nou Moon ik spreek je nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hier ook weer terug van werk... Kop koffie wezen drinken met lood in de schoenen...
Trillend en jankend in de auto ernaartoe, En waarom ?
Irreeele angst voor de reacties van mn collega's...

Uiteindelijk viel het reuze mee, al heb ik daar ook wel een traantje gelaten, maar werd hardstikke lief opgevangen...
Ga dit wekelijks herhalen om te voorkomen dat de stap om weer te gaan werken een grote berg wordt

Nu even rust, kids gaan zo zwemmen met buurjongen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu alleen nog steeds AA bellen !!!
Maar misschien luister ik wel een keer en ga ik dat morgen doen...

Dat koffie drinken heeft me lichtelijk uitgeput...
Lekker in de tuin met een boek :D

Madelief, laat je niet in de put trekken doordat er een andere chat ook is...
Ikzelf kan het niet bijhouden beide bij te houden (snap ie m nog;) )
Schrijf daar alleen heel af en toe met Fleur die een voorlopige ban heeft gekregen hier, verder zou ik niet zonder dit frum en deze draad kunnen...
Hou vol lieverd, nog maar een uurtje en dan is het alweer 2 uur...
:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeliefje je kunt ook gewoon schrijven al is er niemand. Het idee dat je schrijft en dat het toch wel gelezen wordt, kan al genoeg zijn om je ff over het ergste moment heen te trekken meid.
Hoe gaat het nu? Lukt het nog steeds om de tijd wat uit te stellen?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ja dat is ook waar, had ik nog niet bij stilgestaan!
Voortaan doe ik dat.

Ja het is me vandaag weer gelukt!!!
Morgen word het dan half 3.
Het laatste uurtje beetje moeilijk gehad.
Maar geen trillende handen meer.
Wel een druk op mn borst zeg maar.
Nu probeer ik maar heel af en toe 1 slokje te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...