Spring naar bijdragen

Afbouwen diazepam 20 mg


Aanbevolen berichten

Ik neem 3 keer per dag diazepam ochtend 7,5 middag 5 en avond 7,5 wil beginnen met afbouwen want ben de hele dag suf slaperig zonder dat ik in slaap val 

kan ik beginnen met eerste week ochtend naar 5 middag 5 en avond 7,5 of kan ik ochtend 7,5 en middag weglaten en avond 7,5 ?ik neem ook in de avond zolpidemtartraat 10mg en een kwart Mertazepine maar weet niet of die kwart ook precies is hoe kan ik dat weten of ik wel precies een kwart breek want soms lijkt het niet zo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hallo,

Bedankt voor je bericht en je openheid over je situatie. Het is goed dat je nadenkt over het afbouwen van diazepam, vooral als je merkt dat het invloed heeft op je alertheid overdag. Het is echter heel belangrijk om dit niet op eigen houtje te doen, maar in overleg met een arts of behandelaar. Diazepam afbouwen moet zorgvuldig gebeuren om ontwenningsverschijnselen te voorkomen en om ervoor te zorgen dat het veilig gebeurt.

Wat betreft je vraag over het afbouwschema: het is echt het beste om dit samen met een professional te bespreken. Zij kunnen je een schema aanraden dat past bij jouw persoonlijke situatie. Het is belangrijk om dit niet zelf te beslissen omdat zowel de dosering als het tijdstip van innemen invloed kan hebben op hoe je je voelt en hoe effectief het medicijn is.

Over het correct afmeten van een kwart, dat kan inderdaad lastig zijn. Apotheken hebben soms een pillensnijder die een meer nauwkeurige verdeling kan garanderen. Het kan handig zijn om hier naar te vragen bij je apotheek.

Ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts of een andere medische professional om je plannen te bespreken en om ondersteuning te vragen bij het afbouwen.

 Met vriendelijke groet,

 de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik zit nu op 70 mg methadon en 5 mg diazepam in de ochtend, 5 mg diazepam in de middag en in de avond neem ik om 21 uur 10 mg diazepam na 1 uur 7,5 mg mertezepine en na 3 kwartier 5 mg zolpidemtartraat 

dit doe ik nu al 3 weken maar heb nog steeds de klachten erg onrustig terwijl ik slaperig ben door de diazepam erg depressief heel veel huilen en laatst ook veel nachtmerries 

en ik zweet niet normaal als ik de methadon neem lijk wel alsof ik uit de douche ben gekomen en dat duurt 1 uurtje of zo 

hoe kan ik weten dat het door bijwerkingen van medicatie komt of dat het door iets anders komt ? 
Heb het gevoel dat mijn psychiater het ook niet weet en mij laat wachten voor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Diametha:

Ik zit nu op 70 mg methadon en 5 mg diazepam in de ochtend, 5 mg diazepam in de middag en in de avond neem ik om 21 uur 10 mg diazepam na 1 uur 7,5 mg mertezepine en na 3 kwartier 5 mg zolpidemtartraat 
Heb het gevoel dat mijn psychiater het ook niet weet en mij laat wachten voor 

@Diametha, als ik dit zo lees heb jij een verslavingsarts nodig.

70 mg M is aan de hoge kant, 20 mg D ook.
Die andere twee weet ik niet.

Maar niemand weet hoe zo'n combi kan uitwerken.
Ga dit bespreken.

Is jouw psychiater ook verslavingsarts?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee mijn psychiater is geen verslavingsarts en hij heeft Jellinek gebeld en die willen me niet behandelen weet ook niet waarom 

maar ik zit nu al 2 weken op 70 mg methadon 

de diazepam heb ik gekregen omdat ik moest overstappen van rivotril 

dus ben sinds half maart ongeveer overgestapt van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam eerst dat heb ik 2 weken gedaan terwijl de methadon steeds omhoog ging door mijn klachten van heftige soort depressie somberheid huilbuien niet normaal en heel erg onrustig opgejaagd gevoel 

dus toen is de diazepam verhoogd naar 20 mg en omdat de klachten niet weg gingen werd de methadon steeds verhoogd 

nu zit ik op al 2 weken op 70 mg methadon en zit al 6 of 7 weken op 20 mg diazepam (ben erg vergeetachtig en voel me steeds slechter worden door de medicatie)

de psychiater zegt dat ik moet stabiliseren maar het wil maar niet gebeuren ik voel dat de medicatie me zieker maakt gekker maakt 

maar niemand luistert naar me en heb pas antidepressiva gekregen maar ga ze niet nemen want ik voel dat de medicatie me kapot aan het maken is 

ik leef in een hel 

ik sta op rond 6 uur ben dan zo onrustig dat ik naar buiten ga lopen tot 8 uur dan neem ik de methadon 70mg na een half uurtje begin ik niet normaal te zweten alsof ik uit de douche stap zo erg zweet ik half 9 neem ik de 5 mg diazepam en omdat ik zo onrustig ben ben ga ik naar buiten lopen blijf lopen de hele dag ben slaperig door de diazepam maar zo onrustig dat ik blijf lopen op straat regen of mooi weer ik blijf lopen dan begin deze soort gevoel bij mijn borst bij mijn hart een soort depressie somber warm gevoel die blijft de hele dag en daarna na 12 uur beginnen de huilbuien ik begin te huilen zonder reden eerst dan moet ik aan deze ziekte denken en waarom niemand me kan helpen en hoe kom ik van de pillen straks af en spijt en zo blijf ik de hele dag lopen en dan neem ik rond 15 uur weer 5 mg diazepam en dan weer lopen eten lukt niet drinken probeer ik in de park en blijven lopen kan nergens afleiding vinden geen tv kijken geen boek kan niet met mijn neefjes naar de speeltuin alleen lopen helpt eten lukt ook niet pas in de avond kom ik thuis helemaal kapot van het lopen en huilen neem ik een sneetje brood met kaas en dan rond 21 uur 10 mg diazepam en dan blijf ik thuis heen en weer lopen kan geen tv kijken kan helemaal niks de buren horen me huilen komen effe langs terwijl ik heen en weer aan het lopen ben rond 22 uur 15 mg mertezepine en dan ben ik zo kapot dat ik ga liggen met mijn benen trillen en rond 23 10 mg zolpidemtartraat en dan word ik ietsje rustiger 

en dan val ik in slaap soms word ik wakker heb ik chocola gekocht van de avondwinkel 10 repen mars en dan lig ik helemaal onder de chocola gesmolten en soms word ik wakker is de koelkast open ligt alles op tafel en soms liggen al mijn kleding op de hele kamer en dit allemaal terwijl ik er niks van herinner 

als ik naar de psychiater ga en het hem vertel zegt weet je wie ik ben weet je wat voor dag het is dan komt het het wel goed 

ik leef in een hel en voel dat de medicatie het erger maakt maar de psychiater elke keer als ik hem zie is het verhoog dit of neem dit erbij 

ik hou het het niet meer vol zo begin aan zelfmoord te denken omdat ik al vanaf november zo loop maar toen had ik geen medicatie toen was mijn hoofd wel goed alleen onrust en slapeloosheid maar sinds februari sinds ik de medicatie kreeg is alles slechter gegaan en gaat steeds slechter maar niemand luistert naar me en ik hou het niet meer vol 

eerst was het hou vol het is tijdelijk maar nu zie ik geen verbetering dus denk het enige is zelfmoord om een beetje rust te krijgen en dat wordt steeds sterker 

heb dringend hulp nodig huisarts stuurt me naar de psychiater en hij weet alleen pillen en dat maakt me zieker 

als ik verbetering zou voelen hoe klein het ook is dan heb ik hoop en wacht 6 maanden maar ik zie geen verbetering en hou het niet meer vol 

zelfmoord is de enige oplossing voor rust 

ik neem al mijn pillen of ik spring van het dak als ik de zolpidemtartraat neem 

heb hulp nodig en snel maar niemand die me kan helpen 

het duurt niet lang meer voordat ik het ga doen ik kan niet meer 

lopen lopen en huilen niet eten kan niet eten heb geen eetlust wil alleen maar beter worden en word helemaal gek help me a.u.b. alstublieft als iemand dat kan of zeg me wat ik moet doen aub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Diametha:

Nee mijn psychiater is geen verslavingsarts en hij heeft Jellinek gebeld en die willen me niet behandelen weet ook niet waarom 

maar ik zit nu al 2 weken op 70 mg methadon 

de diazepam heb ik gekregen omdat ik moest overstappen van rivotril 

dus ben sinds half maart ongeveer overgestapt van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam eerst dat heb ik 2 weken gedaan terwijl de methadon steeds omhoog ging door mijn klachten van heftige soort depressie somberheid huilbuien niet normaal en heel erg onrustig opgejaagd gevoel 

dus toen is de diazepam verhoogd naar 20 mg en omdat de klachten niet weg gingen werd de methadon steeds verhoogd 

nu zit ik op al 2 weken op 70 mg methadon en zit al 6 of 7 weken op 20 mg diazepam (ben erg vergeetachtig en voel me steeds slechter worden door de medicatie)

de psychiater zegt dat ik moet stabiliseren maar het wil maar niet gebeuren ik voel dat de medicatie me zieker maakt gekker maakt 

maar niemand luistert naar me en heb pas antidepressiva gekregen maar ga ze niet nemen want ik voel dat de medicatie me kapot aan het maken is 

ik leef in een hel 

ik sta op rond 6 uur ben dan zo onrustig dat ik naar buiten ga lopen tot 8 uur dan neem ik de methadon 70mg na een half uurtje begin ik niet normaal te zweten alsof ik uit de douche stap zo erg zweet ik half 9 neem ik de 5 mg diazepam en omdat ik zo onrustig ben ben ga ik naar buiten lopen blijf lopen de hele dag ben slaperig door de diazepam maar zo onrustig dat ik blijf lopen op straat regen of mooi weer ik blijf lopen dan begin deze soort gevoel bij mijn borst bij mijn hart een soort depressie somber warm gevoel die blijft de hele dag en daarna na 12 uur beginnen de huilbuien ik begin te huilen zonder reden eerst dan moet ik aan deze ziekte denken en waarom niemand me kan helpen en hoe kom ik van de pillen straks af en spijt en zo blijf ik de hele dag lopen en dan neem ik rond 15 uur weer 5 mg diazepam en dan weer lopen eten lukt niet drinken probeer ik in de park en blijven lopen kan nergens afleiding vinden geen tv kijken geen boek kan niet met mijn neefjes naar de speeltuin alleen lopen helpt eten lukt ook niet pas in de avond kom ik thuis helemaal kapot van het lopen en huilen neem ik een sneetje brood met kaas en dan rond 21 uur 10 mg diazepam en dan blijf ik thuis heen en weer lopen kan geen tv kijken kan helemaal niks de buren horen me huilen komen effe langs terwijl ik heen en weer aan het lopen ben rond 22 uur 15 mg mertezepine en dan ben ik zo kapot dat ik ga liggen met mijn benen trillen en rond 23 10 mg zolpidemtartraat en dan word ik ietsje rustiger 

en dan val ik in slaap soms word ik wakker heb ik chocola gekocht van de avondwinkel 10 repen mars en dan lig ik helemaal onder de chocola gesmolten en soms word ik wakker is de koelkast open ligt alles op tafel en soms liggen al mijn kleding op de hele kamer en dit allemaal terwijl ik er niks van herinner 

als ik naar de psychiater ga en het hem vertel zegt weet je wie ik ben weet je wat voor dag het is dan komt het het wel goed 

ik leef in een hel en voel dat de medicatie het erger maakt maar de psychiater elke keer als ik hem zie is het verhoog dit of neem dit erbij 

ik hou het het niet meer vol zo begin aan zelfmoord te denken omdat ik al vanaf november zo loop maar toen had ik geen medicatie toen was mijn hoofd wel goed alleen onrust en slapeloosheid maar sinds februari sinds ik de medicatie kreeg is alles slechter gegaan en gaat steeds slechter maar niemand luistert naar me en ik hou het niet meer vol 

eerst was het hou vol het is tijdelijk maar nu zie ik geen verbetering dus denk het enige is zelfmoord om een beetje rust te krijgen en dat wordt steeds sterker 

heb dringend hulp nodig huisarts stuurt me naar de psychiater en hij weet alleen pillen en dat maakt me zieker 

als ik verbetering zou voelen hoe klein het ook is dan heb ik hoop en wacht 6 maanden maar ik zie geen verbetering en hou het niet meer vol 

zelfmoord is de enige oplossing voor rust 

ik neem al mijn pillen of ik spring van het dak als ik de zolpidemtartraat neem 

heb hulp nodig en snel maar niemand die me kan helpen 

het duurt niet lang meer voordat ik het ga doen ik kan niet meer 

lopen lopen en huilen niet eten kan niet eten heb geen eetlust wil alleen maar beter worden en word helemaal gek help me a.u.b. alstublieft als iemand dat kan of zeg me wat ik moet doen aub

Hi @Diametha

Ik heb hier helaas ook geen oplossing voor. Ik begrijp je psychiater heel goed als hij zegt dat je eerst moet stabiliseren voordat je kunt afbouwen.

Maar wat ik me afvraag is of je klachten niet verergerd zijn na je overstap van rivotril naar diazepam.
Missschien dat je niet goed reageert op de diazepam. Maar dat weet jezelf het beste. Misschien zou je eens met je psychiater kunnen overleggen of het beter is terug te gaan naar de rivotril. Het is ook mogelijk rechtstreeks van rivotril af te bouwen, zonder overstap naar diazepam. Zoals ik al eerder heb gezegd wordt dat op het forum Benzobuddies.org veel gedaan.

Veel sterkte gewenst. Je bent niet de enige die door een hel gaat en er ook weer uitkomt.

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja voor de overstap waren mijn. Klachten onrust opgejaagd 

men toen ik de overstap in een keer maakte van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam werden de klachten erger de onrust maar kreeg ook klachten erbij als depressie achtig maar heel heftig somber gevoel en heel veel huilen en daar heb ik 2 weken mee gelopen 

de psychiater dacht toen omdat ik te laag zat aan de diazepam want 1 mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam dus werd de diazepam verhoogd maar de klachten zijn gebleven en zijn even heftig gebleven dus werd de methadon verhoogd maar de klachten zijn  er nog steeds 

de psychiater wil niet terug naar rivotril want ben al een tijdje op de diazepam 

En hij zegt steeds dat de overstap bij iedereen lukt en het kan niet daardoor Komen 

maar ik weet dat de medicatie me slechter maakt 

In de ochtend neem ik als eerste de 70 mg methadon en na een kwartiertje de 5 mg diazepam in de middag 5 mg diazepam en in de avond om 21 uur 10 mg diazepam en na 3 kwartier mertezepine en na 3 kwartiertje de zolpidemtartraat 

geloof me ik weet wat ontwenning en dat soort dingen voelt 

maar wat ik meemaak is zo heftig en zo raar dat ik bijna zeker weet dat ik iets meemaak wat heel heftig is en ik ben zo in de war want niemand wil me helpen 

meert iemand hier of methadon diazepam mertezepine en zolpidemtartraat wel samen gaan want als ik mijn apotheker vraag gaan ze zoeken en bellen en dan zeggen ze als de psychiater het heeft voorgeschreven dan moet het wel samen gaan want ik zie aan hun dat zij ook twijfelen 

zijn er mensen hier die deze medicatie gebruiken of hebben gebruikt of zijn er mensen die methadon met de mertezepine en zolpidemtartraat hebben gebruikt?

karel ontzettend bedankt voor je reactie en voor je hulp echt enorm bedankt 🙏🙏🙏🙏🙏voel me zo alleen en hopeloos en denk alleen aan zelfmoord nog maar enorm bedankt voor je tijd 🙏🙏🙏

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...