Suki Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Hoi, Ik moet even iets kwijt. Ben net nieuw hier dus hoop dat ik het bericht goed plaats.. Ik wil al zo lang stoppen, maar ik heb één vriendin die me steeds weer overhaalt. En ik laat het zelf gebeuren dat ik dan met haar weer aan de wijn ga. Ze weigert om het tot zich door te laten dringen dat ik echt van de alcohol af wil. Ze wimpelt het af als ik erover begin, ze vindt het onzin, ik ben ongezellig etc.. Ik moet me verdorie verantwoorden waarom ik niet wil drinken! Als je stopt met roken is iedereen zó trots op je. Maar als je stopt met drinken moet je tekst en uitleg geven. Herkennen jullie dit ? Ik heb het er echt moeilijk mee. Vraag me af of dit wel vriendschap is.... Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Hoi Suki, dit is geen vriendschap lijkt me zo van alletwee de kanten niet. jij legt het bij haar en zij respecteert jouw wens niet. misschien duidelijker zijn: "als jij mij overhaalt; konfronteer jij mij met mijn zwakte en dat helpt mij naar de afgrond. ik wil dit niet meer en als jij dit niet kunt respecteren kunnen we elkaar pas weer zien met drank als ik daar stevig genoeg voor in mijn schoenen sta". en dan in je eigen woorden natuurlijk maar geef haar geen ruimte want daarmee zet jij je eigen achterdeur open via haar. (ik voel em net de belastingdienst nu: leuker kan ik het niet maken, sorry) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suki Geplaatst 2 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Hoi Jane, Dank je wel voor je heldere reactie. Het is zoals met zoveel dingen: je weet het echt wel hoe je het aan zou moeten of kunnen pakken, maar het is soms zó fijn als een ander daar in meedenkt en het voor je op een rijtje zet. Thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Goeie avond Suki, Tja, vroeger vond ik het heerlijk om ook drank te kopen voor anderen, dan kon ik mijn eigen drankgebruik tenminste accepteren. En heel belangrijk is, en dat schrijf je zelf ook al, ik laat het gebeuren. Mijn vrienden kunnen zo hard praten als ze willen IK DRINK NIET, en dat weet men. Maak je niet te afhankelijk van anderen. Een vriendschap die draait op drank, is geen echte vriendschap, want je bent allebei niet echt. Ik denk dat, als je nu weer te horen krijgt dat zij het onzin vind, en dat je ongezellig bent, geef haar dan maar gelijk, misschien is het dan zo afgelopen. als je in discussie gaat verlies je vaak omdat je nog niet sterk genoeg bent, geen ruggengraat hebt. Misschien riskeer je de vriendschap maar het is wat Jane zegt zij respecteert jouw wens niet, ze neemt je niet echt serieus. Heel veel sterkte en welkom op ons forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Vervelende situatie! Maar het antwoord weet je waarschijnlijk zelf het best. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Hallo Suki, Mijn ervaring is, ook toen ik aan het lijnen was, dat mensen die er zelf wat aan zouden moeten doen, het meest proberen je over te halen, met wat voor rotsmoes dan ook. Bij het lijnen was het mijn schoonmoeder met stevig overgewicht. Je hebt voor jezelf heel duidelijk de keuze gemaakt. Nou, dan is het maar ongezellig. Als ze de keuze krijgt tussen (tijdelijk) stoppen met de vriendschap of ophouden met aandringen dan wordt meteen duidelijk hoeveel de vriendschap haar waard is. Gewoon heel duidelijk zijn. Niets is het waard om te gaan drinken! Succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden