Spring naar bijdragen

Advies voor alcoholisme


Anneke26

Aanbevolen berichten

Mijn partner waar ik al 36 jaar samen mee ben is alcoholist nu is dat de laatste maanden zo erg geworden dat hij  elke keer als hij drinkt mijn neer haalt en vernederd ik hou heel veel van hem maar het wordt mijn nu echt teveel ik wil hem in principe niet verlaten maar weet geen andere oplossing hij is al 7 keer opgenomen geweest in een kliniek en valt iedere keer na maanden weer terug het lijkt soms net of hij in een soort  psychose zit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anneke,

Wat een enorm nare situatie voor jullie allebei. Vooral als jullie al zoveel jaren met elkaar delen. Logisch dat je in je zoektocht op dit forum komt, maar ik vind het lastig om met een reactie te komen waar je 'iets aan hebt'. Ik raad je aan het draadje te lezen ergens hieronder 'mijn man heeft een alcoholprobleem' :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Anneke26. 

Zoals Billy al schreef, een hele nare situatie voor jullie. Zo te lezen ben je er al helemaal klaar mee en ben je waarschijnlijk al geruime tijd en een aantal malen zwaar over je eigen grenzen heen gegaan.

Je schrijft nu op de Alcohol afdeling van dit forum. Verder naar onderen is een afdeling “ Naast ons” , specifiek voor mensen zoals jij. Het leeft daar niet echt, maar ooit kan ook dat een bloeiend onderdeel worden. Je zou er nu eens wat kunnen lezen, misschien brengt het je op ideeën. Je kunt ook nog overwegen om aan de moderator of administrator van dit forum te vragen of jouw draad (dit wat je hier schreef plus de reacties) te verhuizen naar deNaast ons afdeling.

Ik ben een grote fan van zelfhulpgroepen en lotgenotencontact. Dat heeft mij, zeker in het begin, goed geholpen om van de drank af te blijven. Heeft jouw partner een zelfhulpgroep bezocht, nadat hij weer uit de opnames kwam? 

Maar ook voor jou als naaste bestaan er zelfhulpgroepen. Door heel Nederland heen zit de Al-Anon. En in Oost Nederland zitten de Intact groepen. Je kunt in zulke groepen je verhaal kwijt, je leert van de verhalen van anderen en leert daardoor je eigen grenzen te bewaken en een stukjes van je eigen leven terug te krijgen. Intact heeft zelfs cursussen voor naasten, soms ook online, waar je zeker wat aan zult hebben. Ze zijn nog zonder kosten ook.

Hou je goed!

:) Je draadje is nu verplaatst; net nadat ik klaar was met typen. Ik zat even heel raar te kijken, want ik zag helemaal niets meer staan.

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...