Spring naar bijdragen

Ritalin


tuvalu1958

Aanbevolen berichten

Enkele maanden is bij mij door mensen van de verslavingszorg ADD vastgesteld. Ik dacht

meteen: weer eens wat anders dan depressie of psychose. Dit kan er ook nog wel bij.

ADD is een aandachtsstoornis, veel drukte in je hoofd. Bij verslaafden komt het veel vaker

voor dan bij niet-verslaafden. Het gaat vaak gepaard met depressies. Alcohol word in

dit geval vaak als een soort zelf-medicatie gebruikt.

Ik herkende wel veel symptomen, en mijn familie en vrienden keken hier helemaal niet

van op.

Nu ben ik al een aantal weken aan de Ritalin, en het gaat heel goed. De zucht naar drank

is verdwenen, en ik voel me opgeruimder en blijer. Ik blijf wel een beetje voorzichtig,

zo van:nu gaat het goed en straks niet meer..

Ik wil dit met jullie delen, niet omdat iedereen aan de Ritalin zou moeten, nee alsjeblieft

zeg, maar gewoon dat ADD ook een oorzaak van te veel drinken kan zijn.

Ik ben 1 anti-depressivum aan het afbouwen, want dat kan. Jullie horen nog wel hoe

het in de loop van de tijd verder met me gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Marika, het gaat goed. Ik aarzelde een beetje om dit onder de aandacht te brengen.

Ik vertelde de mensen van de AA dat ik ADD had, en er werd door sommigen wat

geschamperd, zo van ge....., je moet het niet met een pilletje willen oplossen.

Ik trek me dan gelijk terug, ga twijfelen, ben ik een aanstelster etc etc

Maar ja, het feit blijft dat ik al mijn hele volwassen bezig ben met zoeken wat

er nu eigenlijk aan de hand is met me, waarom drink ik te veel, waarom altijd

zo depressief, waarom altijd zo moeilijk.(Brigitte Kaandorp ;)

Van yoga tot mindfullnes, van cognitieve therapie naar haptonomie, mediteren,

veel sporten etc etc

Nu lijkt het op zijn plaats te vallen, en ben 54 jaar. Nou ja beter laat dan nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even een update, het gaat goed! Ik voel me goed, en heb nog steeds geen trek in drank.

Ik slaap uitstekend, en ben in ons huis aan het klussen geslagen. Alles was verwaarloosd,

en nu kan ik overzien wat er moet gebeuren. Stukje voor stukje pak ik aan.

Word ik met bijna 55+ een echte Bob de Bouwster!

Mijn man houdt he-le-maal niet van klussen, dus ga ik het doen.

Ritalin werkt voor mij, ik ben gefocuster, geconcentreerder, de chaos is weg,

ik heb het naar mijn zin. Nog steeds iedere week naar mijn kleinzoontje,

en daar geniet ik toch van. Alle cliché's zijn waar! Oma zijn is geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ha Tuvalu,

 

Hetzelfde verhaal hier, wat een zegen die ritalin, ook bij mij vielen alle puzzelstukjes op zijn/haar plaats. Ik heb het een jaar geslikt en ook mijn omgeving aanschouwde een klein wonder. Nu slik het niet meer , mn denkpatroon veranderde dat jaar in redelijk "normale" waarden. Ik ben overgestapt op wellbuterin wat ook werkt en tevens een positieve uitwerking heeft op het beloningssysteem in de hersenen. Dat blijf ik mn leven verder slikken nu met een halve refusal in de twee dagen. Na tientallen jaren een hoop geklooi dekt dit nu het probleem goed af. Beter laat dan nooit (ik ben 61). Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb ADHD en slik weer concerta sinds ik in behandeling ben geweest en eerlijk het gaat ook een stuk beter, helaas is de zucht bij mij niet weg  :huh: Ik denk dat je door je aandoening meer aanleg hebt op verslaving, maar het is niet dat je bent gaan drinken of gebruiken omdat je een aandoening hebt. Dit vind ik namelijk een zorgwekkende gedachtegang, je blijft altijd verslaafd helaas.

 

Wel fijn dat het minder is geworden, thumbs up!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...