Spring naar bijdragen

IzNoGood hersteld maar niet


IzNoGood

Aanbevolen berichten

Na een half jaar meelezen schrijf ik  nu ook zelf een paar ervaringen op.
Ik heb veel aan het lezen op dit forum gehad en heb het nog steeds.
Daarvoor zowiezo hardstikke bedankt.
Ik ben een man van 64 jaar. Iznogood von ik gewoon leuke tekenfilmpjes
 
Ik dronk vanaf m'n zestiende al behoorlijk wat, en dat werd meer.
Zo'n anderhalf jaar geleden gaf de Grote Chef me een schot in de boeg.
M'n nieren hadden het bijna begeven en die dingen zijn belangrijk.
Toen moest ik dus stoppen. Meteen ook met roken.
 
Ik vind het helemaal niet moeilijk, dat stoppen. Ik haal gewoon de drank voor de anderen in huis.
Misschien komt dat wel omdat ik altijd gedacht heb tijdelijk te (moeten) stoppen. Maar dat eerste biertje
neem ik niet voordat ik mijn mateloosheid heb afgeschaft. Ik krijg het niet voor elkaar een schaal
met lekkers niet helemaal te verorberen. Dus begin ik daar (meestal) ook niet aan.
 
Bij mij gaat het lichamelijke herstel langzaam. Ben sindsdien nooit echt fit. Altijd moe.
 
De afgelopen drie maanden zit ik ook nog met het Epstein Barr virus (veroorzaakt Pfeifer)
Omdat ik zowiezo altijd moe was, heb ik die extra portie moeheid pas later gemerkt.
Een uitbraak van dat virus krijgen 60+ eigenlijk helemaal niet. Maar ja, het is vastgesteld.
Iznogood heeft dus ook een minder leuke betekenis.
 
Ik heb hier gelezen dat lichamelijk herstel voor iedereen weer anders is.
Maar zou het kunnen dat dat virus iets te maken heeft met de overschakeling ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     
 
 
 
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @IzNoGood, welkom hier. Je beschrijft veel herkenbaars voor mij. Ik dronk vanaf mijn 17e stevig en stopte met alcohol toen ik 65 werd omdat er schade aan mijn lever ontstond die onherstelbaar kon worden als ik zo door bleef gaan. Bij mij dus niet de nieren maar de lever, maar ook die heb je echt nodig. Vanwege die medische stok achter de deur hoefde ik ook betrekkelijk weinig moeite te doen de knop om te laten staan, en nu nog steeds, inmiddels 7 jaar verder. 

Of het virus verband kan houden met de overschakeling kun je misschien het beste met je huisarts bespreken, maar die moeheid gedurende een aantal maanden na het stoppen hebben meer mensen. Dat schijnt verband te houden met de actieve processen in je lichaam die tezamen wel de "ontgifting" worden genoemd en die veel energie gebruiken maar dus eigenlijk heel goed voor je zijn. Bij mij duurde het als ik me goed herinner een maand of drie, vier, als is er natuurlijk ook sprake van leeftijdsgebonden oorzaken om eerder moe te worden dan toen we nog twintigers waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op dit forum @IzNoGood,

Ik herken dit ook wel.
Jong begonnen en pas op latere leeftijd beginnen de klachten.
Jij bent 64, Bob 73 en ikzelf 67.
Lichamelijk herstel is er nog zeker wel, maar gaat wat langzamer.
En niet alles gaat zich herstellen.

Dat is gewoon een ouderdomsproces.
Ik doe veel aan beweging, maar krijg sneller spierpijn.
Lastig allemaal.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...