Spring naar bijdragen

Terug


Elkje

Aanbevolen berichten

Ik heb hier lang geleden wat (kort) wat geschreven bij 'wie is wie' maar kan het niet meer vinden. Misschien dronken verwijderd?

Dus wil hier opnieuw mijn eigen dagboekje bijhouden. 

Ik ben alcoholist, nu een tijdje  (na jaren van periodes van terugvallen) droog. Mijn man is ook alcoholist en drinkt nog.

Na een periode bij mijn man weggeweest te zijn, om verder bezig te kunnen zijn met mijn eigen herstel, zijn we nu alweer een tijdje samen, wel op onze eigen manier. Het weekend, als ik weet dat hij veel gaat drinken ga ik weg, dit weten we samen. Dit werkt voor mij, voor ons. Hij stopt niet met drinken, ik kan deze beslissing ook niet voor hem maken. Hij drinkt elke dag veel, maar gaat ook naar zijn werk, het weekend drinkt hij heel veel. 

Het feit dat er elke dag alcohol in huis is heb ik geen last meer van, de drang om te drinken komt voor mij van binnen uit, niet door een gevulde koelkast met bier. 

Het langere tijd nuchter zijn na jaren van alcoholmisbruik geeft me veel. Ik ben weer in staat tot nadenken en voelen, tot communiceren en spelen met en in het leven. Maar ook zijn mijn angsten (vergetend de angsten van de kater, het ziek zijn, de trillingen, de walging, de leugens, het kotsen, de spijt, de schaamte van het drinken) nu in zijn volle glorie in mijn nuchtere zijn aanwezig. Mijn angsten, mijn twijfels, mijn onzekerheden, het zijn in het leven.

Maar ook het kijken, genieten, het aanraken en voelen. En lezen en luisteren.

Mijn dochter, de lach, de nabijheid.

Ik luisterde naar dit nummer en dacht, ik moet alert blijven, dit zit ook in mij...

Daarom lees ik hier, en leer.

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Elkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Elkje, heftig hoor, ik dacht ff dat die jongen die bekende aria van Mozart uit 'Die Zauberflöte' zou aanheffen, maar niet dus.

Welkom hier, goed idee om een eigen dagboek bij te houden, je vindt hier gelijkgestemden.

Zonder meteen de psychologische toer op te willen gaan - heb je voor jezelf klaar wat je doelen zijn?

Als je echt veel last hebt met wat op je afkomt als je nuchter bent, kan je dan bij iemand terecht?

Blijf vooral schrijven (hier of in een eigen dagboekje) en verder vechten, en hou je vast aan die kleine mooie dingen ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...