Madelief Geplaatst 27 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2012 Dinah, Ik kijk er naar uit dat ik straks niet meer hoef te roken. Het doet me toch sterk denken aan het afkicken van de drank. Misschien is dit nog wel veel moeilijker. Maar ik wil het, maar ik moet het ook. Ik heb COPD en mijn longarts hamert erop. Dus!! Stoppen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 29 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2012 Hoi Madelief, Wilde even reageren, want ik zie dat jij ook Champix neemt? Ik ben inmiddels in mijn derde week Champix en nu ook echt helemaal gestopt met roken. Wanneer is jouw stopdag? Zal zeer binnenkort zijn denk ik? Heb zelf niet echt last van bijwerkingen gelukkig, dat lijkt me naar. De medicijnen zijn er immers om je te helpen, niet om je beroerd te maken. Ik ben in de tweede week Champix juist minder (zelfs heel veel minder) gaan roken ter voorbereiding op het definitief stoppen, misschien dat dat ook een verschil maakt. De medicijnen helpen mij wel, maar toch... we moeten het echt wel zelf doen. Vind het nog steeds erg moeilijk om niet te roken. Voor mij leidt het niet-roken me ook af van het niet-drinken. Beetje wisselwerking. Alhoewel ik ook wel ben gewaarschuwd voor "tegelijkertijd" stoppen met alcohol en roken, wilde ik dat toch echt proberen. En voorlopig gaat het goed. Dag 11 zonder alcohol en dag 3 zonder nicotine. Vrees overigens alleen wel dat ik me binnenkort kan gaan aanmelden op het kiloknallerdraadje... Alvast veel succes gewenst! Ga ervoor, je hebt een goede reden lees ik en ik merk nu op dag drie al verschil! Dat geeft weer moed toch?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 30 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2012 Hoi Nicky! Vrijdagavond steek ik mijn laatste sigaret op. De bijwerkingen zijn zo goed als weg. Ik merk dat de sigaret bijna geen invloed op me heeft. Alsof er iets geblokkeerd is. Dus nu rook ik me suf om toch iets te voelen. Heel raar en tegenstrijdig gedrag. Nog nooit heb ik zoveel gerookt als nu. Alleen het geeft niet meer het effect. Knap dat jij beiden zo kort na elkaar aan durft te pakken. Heel veel succes hoor! Als je erachter staat gaat het je lukken. Ook ik sta er vierkant achter, alleen het aankomen vind ik jammer. Maar als het goed is stabiliseert je gewicht zich uiteindelijk weer. Vanaf zaterdag zal ik hier zeker vaak te vinden zijn..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Zo, ik ben aan mijn laatste sigaretten bezig... Ik rook alsof ik nooit meer zal roken. En dat is precies de bedoeling!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Madelief het is nu na 0.00 dus ik wil je heeeel veeel succes wensen. Enne wedde dat dit ook lukt als je alles gebruikt wat je ook gebruikt bij de AA. Een verslaving is eenmaal een verslaving. Voor morgen gun ik je de AA spreuk: Vandaag rook ik niet;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 en voor overmorgen de spreuk: op 2 september ben ik blij dat ik op 1 sept. niet gerookt heb:D wel ff waarmaken dus, sterkte meis, dat gaat je lukken!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Succes Madelief, gewoon niet roken dus. Daar komt het op neer. Tis zoooooo simpel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Dames! Dank jullie wel! Ja, die eerste niet nemen/opsteken... Gisteren om 23.16 heb ik de laatste uitgedrukt. Ik zal eerlijk zeggen dat ik daar een traan bij heb gelaten. Het was mijn alles, mijn houding, mijn grote vriend. Vergroeid was ik ermee. Dat heeft tijd nodig om zonder door te gaan. Gewoonten doorbreken, heb ik de hele dag al gedaan. Dat begon al bij het opstaan natuurlijk. Vandaag kón ik gewoon de rust niet vinden om achter mn laptop te zitten, ik heb ook niets teruggelezen. Dat is niets voor mij, maar vandaag is het niet anders. Vanmorgen heb ik een zak lollies gekocht, gewoon om maar iets in mijn mond te hebben. Daarna heel lang met het stokje gelopen, beetje knagen enzo.... Vanavond zit ik echt als een rare op een verjaardag. Oke, iedereen weet dat ik niet drink, en dat ik vandaag gestopt ben met roken. Maar echt iedereen rookt en drinkt daar... Ze zullen me niets opdringen, echt niet. Met mezelf heb ik afgesproken, dat als ik het niet meer trek, ik naar huis ga. Het is toch in het dorp, dus ik kan manlief later wel ophalen. Tot zover vandaag, mijn 1e dag zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Madelief, knap van je de 1e dag! wens je succes voor vanavond, maar hee, het lukt je ook met de alcohol je bent krachtig genoeg:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Lieve Made Heb je vandaag nog niet gelezen Niks voor jou Denk daarom dat je het pittig hebt Dus gewoon even een heel dikke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Bootje, Dat is lief van je! Het geeft steun dat je aan me denkt. Vanmorgen naar de AA geweest, nu thuis eerst een brood kneden. Dus ik was even bezig. Ook het zitten achter mn laptop is nog moeilijk. Daarom ben ik er nu even niet zoveel. Maar ik mis jullie wel!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Spike! Dank je, alle steun is welkom. Ik weet dat ik het niet alleen kan. Daarom een Jij gaat dit ook doen, als de tijd er rijp voor is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Vandaag om 14:00 uur heb ik besloten om te stoppen met roken. Brief aan Nico en Tine (zijn ouderwets, hebben dus geen internet) Jarenlang hebben jullie je voorgedaan als mijn beste vrienden. Deden alsof ik jullie beste vriendin was. Het leek wel of jullie helderziend waren. Kwamen langs op momenten dat het even moeilijk was. Wisten precies wanneer er een feestje was, Iedere ochtend op de koffie. Sinds een paar jaar schoven jullie zelfs aan bij het ontbijt. Hielpen mij van mijn ochtendhumeur af. Wat ben ik naïef geweest. Ik wijs niet vaak mensen de deur. Maar jullie hoeven niet meer aan te kloppen. Het is genoeg geweest. Ik ben het zat. Jullie komen er niet meer in stelletje opdringerige klaplopers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Originally posted by: kameleonVandaag om 14:00 uur heb ik besloten om te stoppen met roken.Brief aan Nico en Tine (zijn ouderwets, hebben dus geen internet)Jarenlang hebben jullie je voorgedaan als mijn beste vrienden.Deden alsof ik jullie beste vriendin was.Het leek wel of jullie helderziend waren.Kwamen langs op momenten dat het even moeilijk was.Wisten precies wanneer er een feestje was,Iedere ochtend op de koffie.Sinds een paar jaar schoven jullie zelfs aan bij het ontbijt.Hielpen mij van mijn ochtendhumeur af.Wat ben ik naïef geweest.Ik wijs niet vaak mensen de deur.Maar jullie hoeven niet meer aan te kloppen.Het is genoeg geweest.Ik ben het zat.Jullie komen er niet meer in stelletje opdringerige klaplopers!quote> Groot applaus!!!!!!!!!!!!!!:present:Dan sleuren we elkaar, en alle anderen natuurlijk,hier doorheen! We kunnen het!Gewoon die eerste niet nemen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Dank Madelief, Het zal moeilijk worden. Maar samen moet het lukken! Ik wil niet meer roken!!!!!!! Ik hoef niet een sigaret!!!! Dat is mijn Mantra, Mijn lappendeken komt nu zeker af;) Ik zeg hier thuis niets, manlief rookt ook. Ben benieuwd of het opvalt:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Kame, Hier thuis en eigenlijk iedereen weet het. Dat is voor mij een soort van stok achter de deur. Omdat ik trots ben en niet wil afgaan, zal ik ook door moeten zetten.... Maar ik doe het vooral voor mezelf. Inmiddels heb ik sinds een jaar COPD. Mijn longarts hamert erop dat ik stop. Doordat ik eerst met de alco stopte, is dit even op het 2e plan geraakt. Maar nu niet meer. Op dit moment ben ik het boek van die 2 longartsen aan het lezen; Nederland stopt met roken, door Pauline Dekker en Wanda de Kanter. Zeer confronterend moet ik zeggen. Maar dat moet ook wel voor zo'n verstokte roker als ik ben. Zo, nu even snoepen van versgebakken brood. En jij succes met je lappendeken! Ik ga me maar op mijn projectje storten ter afleiding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 2 september 2012 Rapport Share Geplaatst 2 september 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Dank je Dinah, Komt helemaal goed:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Prachtige prestatie Madeliefje! Veel moed Kameleon! Ik heb zelf reeds die weg mogen afwandelen en ik ben er na 8 jaar nog steeds blij om. Lucht, lucht, lucht! ( het heeft me wel 8 kg extra gewicht gekost :-(...dus opgelet dames...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Dinah, Thanx! Lavendel, Ik ben nog maar aan dag 3 bezig, maar lief dat je even moed komt inspreken! Vandaag mag ik nog snoepen wat ik wil, morgen ga ik weer normaal doen, haha! Ik ben normaal al een erge snoeper, dus je kunt je voorstellen hoe ik deze dagen ben doorgekomen.... juist ja, etend!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Dank je Lavendel, Deze tweede dag gaat tot nu toe goed. Heb net geluncht, normaal steek ik daarna een sigaret op. Het helpt als ik zeg, nee ik wil het niet! Hup weg met die trek! Het werkt tot nu toe:) Ik ben gelukkig geen snoeper, sinds ik gestopt ben met alc. eet ik veel fruit. Dus doe ik dat nu ook maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Kame, Je gaat goed he? Het is hier vanmiddag echt even bikkelen geweest. Dat wist ik al, had ik gelezen. Dag 3 is de moeilijkste, en volgens mij klopt het. Ik heb vandaag bijna niet gezeten, constant bezig geweest. Nu ben ik een beetje gebroken.... Maar het is voor het goede doel. Nu heb ik erg trek in warm eten, dus ik ben maar begonnen aan mn spruitjes schotel. Beetje op tijd eten dan maar. Hou vol he??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Madelief, ik vind je een kanjer. Gewoon een kanjer? Nee, een superkanjer. Ook al is het, zoals je zelf zegt, nog maar dag 3, ik ben zo trots op jou!! Dat wilde ik je even zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Made en Kame Heb grote bewondering voor jullie Bij mezelf speelt ook de gedachte ben er alleen nog niet aan toe Maar jullie motiveren me zeker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 3 september 2012 Rapport Share Geplaatst 3 september 2012 Emma. Een dikke terug! Bootje, Ik zeg doen! Stap op het treintje!!!! Mijn gedachten staan niet stil. Hoe heb ik in vredesnaam zoveel en zo lang kunnen roken?? Dacht ik soms dat mijn lijf er wel tegen zou kunnen? Het heeft mij schade gebracht, en ondanks dat bleef ik gewoon roken! Hoe dom kun je zijn. Ik bedoel hoe dom ben ik..... Nu al heb ik meer lucht. Mijn hartslag is lager. Evenals mijn bloeddruk. De rest heeft tijd nodig. Zo, ik ga opnieuw een poging wagen. Beetje moeite om in slaap te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden