Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Sha, het komt vanzelf hoor, dat gevoel dat het tijd is.

Rustig aan dus :)

Hier alles oké, vandaag voor het eerst geen barstende hoofdpijn bij het wakker worden en ik heb het gevoel dat het hoesten ook ietsjes minder is, verkoudheid lijkt af te zakken, mag ook wel na twee weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Shahire


Niwi, ik denk dat jij denkt
dat ik het aan het uitstellen ben
en....daar heb jij dan namelijk helemaal gelijk in!
ook de redenen die ik voor mezelf bedenk om nog niet te stoppen
weet jij vast van de baan te vegen
en....ook daar heb jij dan wederom gelijk in
en eigenlijk vind ik ook het ook doodeng om te gaan stoppen
waarom? weet ik niet zo goed...bang om iets te missen?
volgens mij is de drank toch makkelijker lijkt wel voor me
quote>


oh ?
er worden voor mij conclusies getrokken blijkbaar ?...wat ik allemaal zou denken ?
er wordt iets voor mij gedacht en dan krijg ik nog gelijk ook....
maar eigenlijk heb je wel gelijk...dat dacht ik ook...maar aangezien je het zelf ook
wel weet, hoef ik het niet meer te vertellen...
misschien is een workshop paaldansen nog iets voor jou ?..op je kop, met je benen
rond een glibberige paal gestrengeld..en dan moet je eens wat proberen te drinken ???...
:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om mensen te ontmoedigen.. ik heb weer gerookt. Zoek allerlei excuses, rechtvaardigingen, maar dat heeft geen zin. Roken maakt blijkbaar mijn leven (nog) niet onhanteerbaar genoeg om er door op de bodem van de put te geraken. Ik ervaar roken nog steeds als genot, het niet roken gaf me geen beloning, maar voelde als straf. Zal het nog uitgebreid onderzoeken, samen met mijn sponsor.

Het is zoals het is voor nu..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhh Koh, wat jammer voor je.

Suc6 met je zoektocht.

Ben je nou gestopt met stoppen ook of is het alleen

bij die ene gebleven?

Verschil is wel dat ik het oprecht heel erg voor je vind Koh

en ik heb voor het eerst in al mijn stoppogingen nu is niet het

gevoel van.. Ohhhh dat wil ik ook....

Nee in tegendeel, het scherpt me weer aan, dat het echt een sluipende

verslaving is die zelfs Koh er weer onder krijgt.

En jij bent toch voor mij wel iemand, een soort van, groot in het gevecht

tegen de verslaving op zich.

(ik snap als geen ander dat dit kon gebeuren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste strijders,

een goede tip voor een ieder die wil stoppen met drinken, roken en toch niet aankomen :

krijg een stevige buikgriep, ben je van alle 3 de problemen af.

Ik heb het al een week en moet niet aan wijn denken en roken natuurlijk helemaal niet. 2 kilo eraf.

Alle gekheid op een stokje, het helpt mss wel om het daarna makkelijker vol te houden. Je bent uit de routine zeg maar.

Ik probeer wel bij te lezen, maar slaap veel en ben heel moe.

We gezien dat de groep hier steeds grote wordt. Dat is heel fijn!

Nog een tip en dan ga ik weer:

1 april wordt die vieze verslaving weer duurder.

Spreek jullie wel weer als ik beter ben. Hoop dat dat snel is.

Fijne zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Koh.

Het niet roken gaf je geen beloning?

Rookte je zo weinig dat je het niet in de beurs voelde toen je was gestopt?

Kreeg je niet meer lucht door het het niet roken?

Is niet als kritiek bedoeld hoor, maar dat zijn over het algemeen twee beloningen die men al binnen een paar dagen krijgt na het stoppen.

Ik heb niet het gevoel dat het bij één sigaret is gebleven... dat zou meer een uitglijder zijn in mijn ogen... dan kun je opkrabbelen en doorgaan lijkt me.

Inderdaad rustig bij jezelf te rade gaan Koh.

Ik weet niet of je al vaker bent gestopt.

Het schijnt dat een mens gemiddeld pas bij de derde stoppoging blijvend stop.

En NEEEEEN Witte, das niet ontmoedigend voor jou: ik ben met zeker mijn 50e poging bezig... dus daar moeten heel wat mensen tegenover staan die het bij de eerste keer al lukt ;)

Voor mij de 7e dag.

De grootste beloning tot nu voor mij is dat ik veel meer lucht heb.

Hoest nog wel... zit nog een hoop rotzooi van de verkoudheid, maar dat voelt toch anders.

Zo gek dat ik, als ik bij de kassa van de super sta, niet meer hoef te denken 'oh ja... sigarettten' ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan wordt het heel erg oppassen he Akie?

Dat gevoel van ik kan het/heb het bewezen.... zoooo herkenbaar.

* Ach, eentje kan geen kwaad, gewoon om even te kijken of ik het echt lekker vind...

* Hm, als ik nou alleen in het weekend elke dag twee sigaretten rook... dat moet te doen zijn.....

* Ja daaaag, ik weet ut, maar alleen vanavond ook eentje, het was ook zoooo;n drukke dag (woensdag).

*Ach, als ik het nou kan beperken tot een pakje per week.... dan ben ik toch een heel eind minder dan ik ooit zat..

* HMPF :huh: (oude niveau)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarrrrrr Akelei... we gaan gewoon door he?

Inderdaad, dan maar 10 kilo.

Die zijn we ooit ook kwijtgeraakt... dus dit keer ook.

En het heeft geen enkele zin om vanwege die kilo's weer te gaan roken... ze verdwijnen echt niet vanzelf dan.

Ik vind je een kanjer hoor Akelei... net als Suiker trouwens.

We gaan het gewoon redden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment mag ik zeggen dat ik precies een week niet heb gerookt.

En dat geeft me een goed gevoel.

Durf even niet op de weegschaal... maar dat mag um de pret niet drukken.

Doe ik morgen wel weer...

Ga wel een beetje beter uitkijken met eten dan ik afgelopen weekend heb gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 13 dus Suiker, als morgen voorbij is de volle twee weken..

En das nieniksdus.

Kan me indenken dat je geen zin hebt om elke dag te schrijven op dit draadje... en dagen tellen houdt ook gewoon op een gegeven moment op.

En over een poosje zeg je niet meer: 'ik rook niet meer' ... maar is het: 'ik rook niet'...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne wat goed een week!!!! :present:

Hoe snel gaat het...

Ik heb nog een tip, kijk maar wat je ermee doet.

Ik maakte in het begin een lijstje met wat ik die dag mocht eten van mezelf.

Geloof me: het verlangen naar een appel was groter dan naar de sigaret

wie had dat gedacht???

Succes stoppers!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de tip Witte...

Ik moet dat lijstje ook weer gaan maken.

Opschrijven wat ik mag eten ...en me daar aan houden.

Zit genoeg lekkers bij dus.

En ja... Die appel wordt gewoon lekkerder dan die sigaret...

Zit nu in de fase dat ik die sigaret niet eens zozeer mis, maar ga voor een bord met vier kroketten er op of zo iets.... :huh:

Ach ja... ben dus inderdaad een beetje gestoord.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat kan een mens zomaar veranderen...

zooooooo'n trek in een sigaret.

Gewoon dus maar even denken dat het wel weer voorbij zal gaan.

Gewoon dus maar even denken aan hoe verschrikkelijk benauwd ik het had s nachts die laatste nachten.

En ook gewoon even nog bedenken dat ik die 'hoest' nog niet eens kwijt ben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker, cacao, drop, menthol en vanille.. schijnen allemaal in sigaretten te zitten...

Naja... schijnen.. het verbaast me niet echt.

Ik rookte mentholsigaretten... dus das nogal logisch.

En vanille/suiker.. dat proefde ik de laatste tijd ook wel...

Afijn... mooi, hoeft niet meer dus.:Disgust;

En dan zetten ze er die mooie muziek van 'somebody that i used to know' ook nog onder...

(uitzending van Radar vanavond... )

Om toch even te genieten... zonder sigaret uiteraard ;)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
Haal me er maar af. sorry. Volgende keer maar beter hoop ik. Hoef geen troostende woorden hoor, helpt toch niks,quote>

====================
Mag ik hier uit opmaken dat je weer rookt dan?
Mooi geen troostende woorden Suiker, meer een vette trap onder je kont....
Sukkelaar.
Gewoon dat pakkie shag onder de kraan houden, goed uitwringen en in de vuilnisbak mikken...
en verder gaan waar je was gebleven. Kom op, je bent geen mietje, ik zou achter jou aan hobbelen weet je wel? Maar goed, dan trek ik jou voorlopig wel even mee...

Hier dag 10 inmiddels.
Ben nog steeds niet helemaal van die hoest af.
Heb vanmorgen wel het gevoel dat het voor het eerst een stuk minder is.
En verder gaat het over het algemeen prima.
Af en toe die onverwachte momenten dat ik er eentje wil opsteken en me dan opeen realiseer dat ik niet meer rook... dat zijn de echt nare momenten met een gevoel van 'zinloosheid' er achter aan. Maar dat duurt nooit langer dan een minuut, dus ach, twee of drie keer per dag... hou je nog zoooooooooo veel minuten over waar je dat gevoel niet hebt.
Ben overigens al wel drie kilo aangekomen.... maar ook dat heb ik van te voren onder ogen gezien.
Kortom.... op naar dag 11....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg het op een gegeven moment niet meer voor elkaar om mijn nicotinezucht, of eigenlijk liever gezegd mijn sigaretjeszucht (nicotine was na vier weken wel verdwenen maar m'n geest eiste van tijd tot tijd nog die genotshandelingen die een sigaretje geven) te bedwingen.

Om het gemis aan een sigaret te compenseren voelde ik een enorme dwang om wat meer te gaan eten, snoepen.. dat stond ik mezelf niet toe. Niet de ene obsessie overwinnen door een andere toe te laten. Ook lui voor de tv hangen deed ik niet, stripboeken (voor de zoveelste keer her-) lezen stond ik mezelf niet toe.. Ik vroeg mijn hogere macht me door de moeilijke momenten heen te helpen en dat ging lange tijd goed.

Maar keer op keer voelde ik die leegte die het niet roken bij me teweegbracht. Keer op keer wist ik die leegte op te vullen met zelfmotivatie. Keer op keer was ik blij als ik weer zo'n trekmoment had overwonnen.. doch, elke keer werd ik een beetje minder blij omdat ik er ook zo moe van werd. Ik was teveel in mijn gedachten met dat niet roken bezig, obsessief dus ook. En voelde me steeds meer slachtoffer worden van mijn eigen beslissing.

Omdat ik verslaafd ben ben ik uiteindelijk gezwicht voor de verleiding. Dat is niet jammer, dat is niet dom, dat is niet zwak.. dat is verslaafd zijn.

Mijn sponsor heeft me aangeraden me niet meteen op een nieuwe stoppoging te storten daar dit waarschijnlijk hetzelfde resultaat zal opleveren. Ik laat nog eens goed de Stappen Een, Twee en Drie tot me doordringen. Ik share erover in de meetings, ik gebruik mijn Stappenwerkboek, ik praat erover met mijn sponsor.. Allemaal theorie, maar die heb ik nodig om klein beetje bij klein beetje toe te gaan passen in het dagelijkse leven. Ik vertrouw er al wel op dat 'het vertrouwen dat het goed komt' komt. Pas als dat vertrouwen er is zonder bedenkingen, zonder angst..pas dan ben ik er (weer) klaar voor. Op wilskracht alleen red ik het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was een beetje lastig.

Voor de eerste keer had ik bijna een sigaret gevraagd. Heel impulsief...alsof ik nooit gestopt was.

Beetje vreemd.

Het is zoals je schoen op een bepaalde manier strikken en het op een bepaald moment ineens anders moeten doen. In het begin is het geforceerd maar later doe je het met je ogen dicht. En dan is er plots zo een moment dat je zo uit het niets, het eerste weer doet.

Nu ja, ik heb de woorden ingeslikt.

Ik en metaforen..

Of is dit er geen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...