Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik op de kop af drie maanden vrij van:

Aceton, Acetonitril, Ammoniak, Arsenicum, Benzeen, Benzopyreen, Benzylalcohol,Benzylsalicylaat,

Broomhexine, Cadmium, Ethyl-alcohol ofwel Ethanol, Fenol, Fosfor, Koolmonoxide,Lood, Methanol, Mierenzuur,Nicotine, Pyridine, smaakstoffen,Teer, Terpentine, Waterstofcyanide ofwel blauwzuurgas, Xyleen EN NOG VIERDUIZEND ANDERE STOFFEN….. volgens mn stoppen met roken maatje Fleurtje kippebil

Dusssssssss

Heeel eerlijk gezegd, ben ik vaker gestopt met roken en dan waren de derde en vierde maand meestal de kritieke maanden. Alle verslavingsgedachten kwamen dan weer bovendrijven.

Hopelijk krijg ik ze er dit keer onder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippie,

zo gaat het goed, zo gaat het beter. Ieder op zijn eigen manier en wie zegt dat je hier niet over minderen kunt schrijven?

Moet je mij zien stumperen vanaf eind oktober, maar ik heb het gevoel dat het nu gaat lukken.

Gisteren na 2 vergaderingen, kreeg ik een sigaret aangeboden. Buiten met een collega gerookt, het gekke is, dat toen ik nog rookte het vies vond en nu niet, terwijl je altijd het omgekeerde hoort/leest.

Dus dag 5 achter de rug, wel een paar keer echt gemist, maar dat gaat over.

Een week vakantie geboekt, ja, die aan de Rode Zee met een vriendin die niet meer rookt, dus dat moet goed gaan.

Het is wel zo, dat als je stopt, je kriebelhoest en ook die andere hoest krijgt.

De haartjes groeien weer aan en de troep moet er uit, maar dat is voor mij in het verleden (dom, dom) een "reden" geweest om weer te beginnen.

Nu heb in een middel tegen kriebelhoest en een slijmlosmaakmiddel gekocht.

Alleen het 1e ingenomen en helpt idd (8 uur). Vroeger kon je dat bij de drogist kopen, maar nu moet je naar de apotheek, dat duurde een kwartier voor al mijn gegevens waren ingevoerd en bleek dat ik het zonder wisselwerking met andere geneesmiddelen kon innemen,

Nou als je de gezondheidszorg goedkoper wilt maken, is dit nier de manier.

De andere stoppers mogen dit ook lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia.

Het is inderdaad moeilijk om helemaal de stoppen.

Minderen gaat me nu wel goed af, gisteren ook weer de helft

minder gerookt van wat ik normaal rook.

Maar ik heb ook nog steeds in mn achterhoofd om helemaal te stoppen.

Maar jij bent goed bezig hoor, echt top.

En ja, als ze mij er eentje aan zouden bieden, terwijl

ik gestopt ben.......weet niet wat ik zou doen.

Elke sigaret die we minder roken is op zich ook een

kleine overwinning.

Maarrrrrrrrr helemaal stoppen zou natuurlijk

de grootste overwinning zijn.

Succes weer vandaag!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Fleurtje, met jou kan je lachen!

Ik ben met roken een stopper om het simpele feit dat minderen met roken niet bestaat.

Velen hebben dat tevergeefs geprobeerd, na een week rook je weer je normale aantal en soms helaas nog meer.

Het is bekend dat mensen die een aantal uren niet hebben kunnen roken, bijv. tijdens het vliegen, daarna in heel korte tijd die gemiste sig. inhalen. Schijnt dat je nicotinegehalte dan weer op peil komt.

Ik stumper hier al zo lang mee dat ik nu echt doorbijt en tot nu gaat dat redelijk.

Maar vandaag heb ik een probleem voor mijn tomatenpartij, door mijzelf veroorzaakt moeten oplossen en daardoor veel gemaild en gebeld en dan is de drang toch wel heel groot om peuken te gaan halen.

Gelukkig komt de SRV man niet hier door de straat, maar op de hoek. Weer een verleiding minder.

En denk eraan meisje, als jij weer begin krijg je met mij aan de stok!!!

Je hebt niet voor niets zo afgezien om nu weer te beginnen want dan is het hek v.d. dam.

I promise!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippie

Hardlopers zijn doodlopers, jij bereikt je doel ook nog wel als je maar wel in de gaten houdt dat je niet weer meer gaat roken.

Ik ben in elk geval blij dat ik niet steeds (tevergeefs) hoef te luchten.

En dan woensdag krijg ik die voetzoolreflexmassage. Betaald met peukengeld en dan hou ik nog over.

Donderdag naar het antirookvrouwtje en verheug mij nu al op haar blije gezicht als ik haar kan vertellen dat het nu eindelijk goed gaat. Die feestdagen waren natuurlijk abnormaal, hoewel ik het toen ook binnen de perken heb gehouden, maar met oud en nieuw mezelf erop betrapte dat ik weet op mijn gewone pakje per dag zat. En toen dacht ik : nu is het afgelopen, anders hoeft het niet meer!

Het is zo'n gemene verslaving. Bovendien kun je gewoon op de bushalte staan te roken (kijken mensen soms wel vies naar je) maar stel je voor je zou een fles drank aan de mond zetten, dan zou men toch wel heel wat anders reageren.

Zo stel ik me dat voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals bekend kan iedereen die dat wil stoppen met een verslaving, maar het volhouden is een heel ander verhaal.

Vooral met nicotine. Vreest niet! Ik houd vol, maar gisteren, na een dag lang bezig met een probleem oplossen en toen het klaar was. Oei, oei, oei!! Daar gaan we weer.

Ik heb een peuk verdient, ik moet een peuk, nou wat ik moest was naar de supermarkt en er uit komen zonder peuken. Gelukt!

Op bezoek bij vrienden, terug naar huis. "Kan nog naar de ...." Thuis gekomen zonder peuken. Benzinepomp voorbij gereden!!!! Thuis gekomen zonder peuken.

Eind v.d. avond: waaah woooh, de over buurvrouw is nog op en rookt. Gelukkig, het licht is uit.

Helaas ging het met de wijn anders, maar ik moet en zal die rookverslaving de baas worden.

Ondanks het hoesten dat er nu eenmaal bij hoor als je stopt en mij al eens eerder weer heeft doen beginnen. Maar niet nu. Ik bedoel, deze keer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooooo het is 24.00 geweest dus het is 18 januari

De datum dat Niwi inmiddels al een jaar niet gerookt heeft!!

Ik vind het echt super knap

en je bent voor mij het perfecte voorbeeld van een stopper met roken.

En je hebt ook met deze verslaving maar weer is bewezen dat,

de eerste niet nemen nog steeds de beste methode is:D:D:D:D:D

Echt super knap dat je je laatste ongezonde verslaving ook de

baas bent geworden!!!

Niwi van harte gefeliciteerd en niet vergeten nu om ons zo af en toe

nog is aan te moedigen he... en ook nog hier komen, mocht er nog is

een moeilijk momentje zijn... Het is een verslaving en dat blijft het ook tenslotte.

Deze voor jou, voor elke maand 1:

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

B):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk eens aan, dat vind ik nou leuk sie, Witte....

maar inderdaad vandaag een jaar niet gerookt,

iets wat ik eigenlijk nooit voor mogelijk had gehouden,

maar dat was in feite bij iedere verslaving zo...

zo verslaafd aan die rotdrank destijds, dat ik vond dat ik wel moest

blijven drinken, met kalmeringspillen idem dito...ik had er ook al in berust

dat het levenslang zou zijn..en met het roken is het ook zo...

iedere verslaving heeft zo zijn overeenkomsten en ook weer verschillen...

Een van de overeenkomsten is, vind ik, dat iedere vicieuze cirkel van verslaving

te doorbreken is indien ik maar de nodige inspanning wil leveren en bij

eventuele teleurstelling de draad weer oppak...

Natuurlijk is een jaar een mooie mijlpaal, maar dan wel een mijlpaal om

verder te gaan en niet te denken dat ik er al ben....want ik zal er nooit zijn...

een verslaving is levenslang...en nu met de bedoeling om er levenslang van af

te blijven...Het stoppen met roken heeft me het afgelopen jaar ook doen

inzien dat iemand anders het ook wel eens moeilijk kon hebben met stoppen,

en dan bedoel ik in feite stoppen met drinken. Het was voor mij al zo'n gewoonte

geworden om niet te drinken dat ik me nog amper kon voorstellen dat het wel

eens moeilijk kon zijn voor iemand om er mee te stoppen. Ik heb het af en toe

ook wel eens moeilijk gehad afgelopen jaar en dan denkend aan het forum, voelde

ik me toch niet alleen in de strijd om te kunnen aanvaarden.

Af en toe ging ik dan met collega's naar buiten, naar dat rookhok, en dan was ik

tegen hen bezig. Jullie moeten nog steeds en ik hoef niet meer...!!! zelfmotivatie ???

Af en toe dacht ik ook....zal ik mijn collega eens eentje vragen ?..mag vast wel

van hem...maar dan dacht ik weer...Ik loop hier hele dagen tegen iedereen te

verkondigen dat net dat eentje het hele circus weer in gang zet...waarom zou ik

me dan zelf daar aan laten vangen ??....nee toch..het hoeft niet...het brengt niks op..maar het laat me wel weer zien dat iedere verslaving verraderlijk gevaarlijk is..

En nu, nadat het jaar is bereikt, ga ik gewoon verder op de ingeslagen weg....

samen met alle frummers, als een stelletje verslaafde musketiers....

1 voor allen, allen voor 1.....:)

http://niwi.stoprokenblog.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...