Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Wat een ontzettend moeilijk begin van deze zondag.............heb me echt even flink verkeken op het stoppen met roken!! Normaal ging eerst de koffie aan.......en dan peukje erbij.
Ik durf niet eens koffie te zetten op dit moment, ben maar aan een glaasje water gegaan.
Wel het rokersblog zonet ingevuld, hopen dat dat een beetje helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap hoor dat jullie stoppen met alcohol drinken en roken tegelijk aanpakken. Jullie liever als ik>>>>>>>>>>

Maar.... troost je, wat je 1 uur kunt volhouden kun je ook 2 uur.
wat je 1 dag vol kunt houden houd je ook 2 vol
als je 1 week kunt volhouden kun je het ook 2
als je 1 mnd vol kunt.................
Ja je raad het al maar voor mij werkt het wel zo..... Echt in mijn hoofd geprent dan he...

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over stoppen met roken en snoepen, gepikt van het stoppen met roken blog.Vandaag 2 weken alcohol en nicotine vrij HOERA

De redenen waarom veel mensen die gestopt zijn met roken zo'n behoefte hebben aan snaaien, lopen uiteen. Het kan zijn dat het de gewoonte is. Het 'iets in je handen hebben' waardoor je de sigaret simpelweg hebt vervangen door snoepen, maar vaker is het de suiker in de sigaretten die na het stoppen voor problemen zorgt.

Er zit ongeveer 10% suiker in sigaretten om de smaak van nicotine te maskeren (nicotine zelf is namelijk minder verslavend dan je denkt; ooit iemand verslaafd aan nicotine pleisters gezien?). Deze aanwezigheid van suiker zorgt voor mensen die daar gevoelig voor zijn voor een daling in de bloedsuikerspiegel op het moment dat je lang zonder gaat. Na het stoppen vraagt je lichaam daarom automatisch om 'slechte' snacks en zelden om een komkommer. Het wil suiker hebben.

Bovendien berooft langdurig en vaak roken je lijf van kostbare voedingsstoffen. En tekorten kunnen eetaanvallen in de hand werken. Je begint dan dus al met een achterstand. Dit maakt je bovendien gevoeliger voor stress -en stoppen met roken is stressvol- wat het lastiger maakt om de zogenaamde 'cravings' te weerstaan.

Om al deze zaken tegen te gaan is het belangrijk dat je je bloedsuikerspiegel de komende tijd stabiel houdt. Een lage bloedsuikerspiegel (het automatische gevolg van een stijging in je bloedsuikerspiegel na het eten van iets waar suiker in zit) maakt je moe, geïrriteerd en vatbaar voor snaaigedrag. Houd je bloedsuikerspiegel daarom in balans door op tijd te eten (lange tijd niet eten zorgt ook voor een daling) en belangrijker, verstandig te eten.

Dit wil zeggen; geen snelle koolhydraten (dit wil zeggen geen voeding met een hoog-glycemische index) zoals suiker, witbrood, crackers, witte pasta, frisdranken etc. Zelfs fruit kan bij mensen met een gevoelige bloedsuiker al een dip veroorzaken. Kies in plaats daarvan voor meervoudige koolhydraten en laag-glycemische producten zoals hele granen (zilvervliesrijst) en andere volkoren producten.

Deze bevatten veel vezels waardoor je lichaam de tijd heeft de binnenkomende suikers gedoseerd af te breken waardoor je suikerspiegel in balans blijft.

Vetten en eiwitten zijn van zichzelf laag-glycemisch dus roereieren of een omelet als ontbijt zal je langer uit koektrommel houden dan een boterham met jam (hoog-glycemisch).

Kies verder wat vaker voor bonen en peulvruchten aangezien deze volop stressverlagende B-vitaminen bevatten en je goed verzadigen.

Trek in een tussendoortje? Neem een handjevol ongezouten noten. Deze zijn rijk aan essentiële vetzuren, iets wat je humeur stabiel helpt te houden. Eet voor de rest veel groenten en andere natuurlijke, verse producten om je lijf van de nodige voedingsstoffen te voorzien.

Als laatste kan het geen kwaad om een dagelijkse multivitamine eventueel aangevuld met een Omega-3 vetzuren supplement te slikken om je reserves aan te vullen.

En natuurlijk last but not least drink veel water.

Desi en Shahire SUCCES!!!!

:):D:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gaby :present:
Interessant stukje, vroeg me al af hoe het nu verder met me moest, haha
Ben sinds het stoppen met alcohol al bijna 4 kilo afgevallen
zit er eigenlijk niet op te wachten dat die er weer aankomen!!
Ik zal er vanavond zeer zeker aan denken als ik de drop pot wil pakken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ff gepikt van stoppen met roken forum: EEN GEDACHTE<EEN GEVOEL>EEN ERVARING

Vandaag zei iemand tegen mij: 'toen ik stopte met roken (cold turkey), dacht ik alleen maar: IK BEN VRIJ! IK BEN EINDELIJK VRIJ!' Dat vond ik een mooie gedachte.

Iedere gedachte creeert een gevoel in je binnenste, waardoor je je individuele 'waarheid' ervaart.

Sluit je ogen maar eens en denk aan een negatieve gebeurtenis uit jouw leven: een ruzie met iemand die je dierbaar is, een akkefietje met de juffrouw van de supermarkt, een vervelend telefoongesprek etc).

Je gedachte maakt dat je een beeld (foto/plaatje) vormt in je hoofd en doordat je je hiermee - onbewust - identificeert, ontstaat een gevoel in jouw binnenste waardoor je je eigen werkelijkheid ervaart; je be-leeft je eigen (gekozen) gedachte!

Sluit je ogen nog eens en denk nu aan een leuke, prettige en liefdevolle gebeurtenis uit je leven: een moment met je geliefde, een gezellig samenzijn met je vrienden/vriendinnen, een compliment dat je laatst kreeg en waarvan je merkte dat je daarvan groeide...

Deze gedachte heeft een zelfde effect en dan andersom: positief

Ik kom er achter dat mijn achterliggende gedachten bij mijn 'smacht'momenten zijn: dat ik iets in moet leveren, dat ik gestraft wordt, dat ik niet mág roken en dat voelt alsof iets - de sigaret - mij onthouden wordt... ik mag niet ontspannen (want ontpanning beleefde ik alleen wanneer ik rookte).

Ik denk dus eigenlijk dat ik gestraft wordt, waardoor ik me rottig denk en hierdoor voel... Ik ervaar dit als mijn waarheid!

Ik heb NU de keuze gemaakt te denken: 'ik ben vrij, ik ben eindelijk vrij', waardoor ik mij niet gevangen, maar juist verlost voel.

Ik ga bewust zitten op de bank en ontspan me volledig, van mijn hoofd tot aan mijn tenen, vervolgens projecteer ik de volgende gedachte op mezelf (zeg tegen mezelf): 'ik ben vrij, ik ben eindelijk vrij'

Het is mooi (om) te ervaren wat slechts één enkele gedachte met je beleving van de dingen doet...

Probeer het eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag nog niet op de draad geweest, heb een enorme off day....baal enorm van mezelf.
Had vanacht ineens drank nodig en dat was natuurlijk niet in huis............
dus ja ik heb een sigaret gerookt....
hele dag goed gegaan en ga ik alsnog de mist in.....:(
Had eerst de behoefte om het hele pakje meteen leeg te gaan roken
maar daar heb ik mezelf voor weten te behoeden
hoe weet ik eigenlijk nog steeds niet...
misschien omdat ik uit ellende maar naar bed ben gegaan.
Ik had die sigaretten ook al meteen moeten weggooien...da's achteraf
voor mezelf heb ik enorm gefaald!! ..... maar heb vandaag de draad wel weer opgepakt.
Uiteindelijk heb ik alle pakjes die ik nog had vanmiddag in het water gehouden en in de groen bak gegooid, ja ze mochten eens droog worden in de grijze bak...........!!
crisis, erg toch, hoezo verslaafd :(
Nou ja, ik begin vandaag weer te tellen, dag 1 dus!

Desi gaan we wel gelijk op :D
Op zich gaat het goed, moet alleen geen stress of spanning hebben
maar nu heb ik gelukkig niets meer in huis....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij heb je niet gefaald hoor.
Ik weet nog wel die eerste dagen. Dat was niet leuk. Die onrust, alles ging langs me heen. Ja ik vond dat echt veel moeilijker dan alcohol die eerste dagen. Goed dat je doorgaat. Velen roken zo weer na een sigaret, ook ik. Koste me drie pogingen.

Hou vol he. Die eerste dagen zijn het ergst. Daar moet je even doorheen.

Je kan het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jaap,
voor mij voelt het zo omdat ik wil
dat mijn 'eigen wil' sterker is dan die hele rookverslaving
geldt natuurlijk niet alleen voor roken bij mij ......
het zijn die verdomde stress en spanningsmomenten die de triggers zijn....
maar ik ga door..........het zal me gaan lukken......:)
volgende keer eet ik gewoon een kamerplant op..........verslavend? geen idee....zal er achter komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire, dat is natuurlijk flink balen dat je teruggevallen bent. Mij wordt met nadruk gezegd me niet schuldig te voelen, zou ik terugvallen. Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat dit mij zou lukken, dus begin ik maar niet weer. Maar met drinken heb ik het al een stuk minder. Okay, de volgende dag kan ik denken "had ik niet willen doen eigenlijk" maar zolang het er toch gezellig aan toe ging is het ook weer niet het einde van de wereld.

De ECHTE vraag aan jou is natuurlijk waarom je drank nodig had (dacht nodig te hebben). Los dat raadsel op, en je bent een grote stap naderbij leven zonder verslavingsticks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Wakx,

Het antwoord op de vraag van het WAAROM naar die drank had ik al meteen voor mezelf ingevuld......
Alleen nu nog zoeken hoe ik met bepaalde dingen anders om kan gaan,
de tijd zal het leren........en drank had het alleen maar erger gemaakt...........
en die sigaret, tja was even niet anders zal ik maar denken
was in ieder geval beter dan een fles leeg zuipen zal ik maar zeggen.

I'm sure.....!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...