Spring naar bijdragen

Nooit meer roken

smart

Aanbevolen berichten

Goed gezegd Desi! Dat herinner ik me ook en verheug ik me nu ook alweer op.
Wat een goeie huisarts heb jij trouwens, mooi dat het allemaal zo zorgvuldig gaat! Komt vast helemaal goed!

Vandaag voor mij dag 16 en de 3e zonder champix, wel meer trekmomenten en stemmingswisselingen.
Trouwens:

heb een hele strip champix 1 mg. over; kan ik iemand daar nog blij mee maken?
Ik kan er niets meer mee, wie wil stuur ik m zo op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1 zit erop, vandaag dag 2.
Het viel me eigenlijk alles mee, het niet roken.
Alleen op bepaalde momenten de gedachten "nu zou ik er eerntje opgestoken hebben"
Nu heb ik ook alles in huis weggedaan, inclusief de asbakken en alle aanstekers en dat werkt, net als met drank... Is het er niet dan pak je het ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is me niet gelukt, ben weer bezweken. Zal even herhalen wat ik al op de DD schreef:

Moet erkennen dat ik de mist in ben gegaan...............
met het niet-drinken gaat het goed
met het niet-roken niet
Voor jullie over me heenvallen: ik wéét het, het is zwak en slecht en dom en.....en.....
maar ik hou de moed erin, er komt een dag dat het me wel lukt alleen vind ik het nu even belangrijker om van de drank af te blijven. Zonder de champix bleek het toch te zwaar. Nee, ik weet het, moet het niet buiten mezelf leggen, het op eigen kracht ook kunnen. Gaat me ook lukken, alleen nu ff niet.
En ik wéét het: het levert me niets positiefs op....nou ja.....het scheelt me en stukje strijd in deze rumoerige tijd in mijn kop.
Blondie hou vol, en jij straks ook Dees, neem een voorbeeld aan Niwi!

Mensen wens jullie echt heel veel succes en meld me tzt wel weer, hier blijven lezen zal me waarschijnlijk ook wel helpen met het hervinden van de motivatie.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi lijstje Sammie!

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe je jezelf als roker voor de gek houdt.

Volgens mij is de grootste overwinning op mijzelf nu - na 9 maanden gestopt te zijn - dat ik mezelf niet kwalijk neem al die jaren gerookt te hebben. Komt dat bekend voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Spud!

Blondie: gogogo girl, je bent zo sterk!

Dees: nog even en dan...................komt vast goed!

Niwi: dankje wel voor het vertrouwen!

Wakx: ja bekend, maar is dat niet ook 1 van de principes van cognitieve therapie, net zoals ADB? Het zijn juist de niet-helpende gedachten die het je moeilijk maken inclusief het negatief denken over jezelf.
Ik moet het mezelf ook iedere keer voorhouden hoor, kijken naar het positieve.
Zit nu in een fase dat me dat met de alco wel lukt maar met de nicotine niet zo goed. Toch heb ik nog steeds het verlangen om ermee te stoppen, d.w.z. verlang ernaar gestopt te zijn. Maar voel me erg in een spagaat.
Naja, laat ik me maar vasthouden aan Niwi's steun: ooit gaat het lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanxx Niwi, maar.......:$
nee ik weet het, hoef bij jou niet aan te komen met "maar......." en je hebt gelijk ook.
Alleen.........jij was al lang van de drank af voor je kon stoppen met roken en ik ben daar nog steeds mee in de strijd dus...... JAAAAAA ik weet het, drogredenen :huh:
KOmt weer een "maar" : zou jij het zonder champix gekund hebben? Ik vind het erg tegenvallen hoor, dat middel werkt echt heel goed. Zit er serieus over te denken of ik het met de halve dosering zou kunnen redden en dan niet zoveel bijwerkingen......of misschien toch de nicotinepleisters?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou het zonder die Champix niet gered hebben, denk ik....
en ik vind het beslist ook geen schande om toe te geven dat ik iets niet kan...
of dat ik ergens hulp bij nodig heb...ik alleen kan het, maar ik kan het niet alleen....
stoppen met drinken, had ik AA voor nodig...
stoppen met kalmeringspillen had ik huisarts, accupunctuur en cesartherapie voor nodig....
stoppen met roken heb ik dus Champix voor nodig....
Het gaat er mij om....wat wil ik bereiken en ben ik bereid om daar alles voor te doen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Niwi!
En zit op dit moment ontzettend kwaad te zijn op mezelf..................precies daarom, omdat ik het "dus" niet uit en voor mezelf kan aaaaarrrrrghhhhh!!!!
WAAROM heb ik toch altijd die steun, die motivatie van buitenaf "nodig"???
Ik vind het mezelf dus niet waard genoeg................
Zit ook middenin dat psychische proces van het mezelf WEL waard gaan vinden, geen dingen meer doen omdat ik anderen daarmee een plezier doe, verantwoording alleen aan mezelf, door mezelf, voor mezelf.
Ik baal er echt heel erg van en wil er echt weer voor gaan. Maar het is &^%$#%&^moeilijk hoor.
Heb net heel bewust een peuk gerookt en me afgevraagd: vind ik dit nou lekker? Heb ik dit nou nodig? Helpt dit me nu om makkelijker te leven? Het antwoord is bekend: NEE. Nou dat nog vasthouden op die momenten dat het antwoord "ja" lijkt te zijn...........................................
Heb de asbak leeggekiept en afgewassen, ga nu douchen, schone kleren aan en toch maar weer een poging wagen. HELLUP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanxx Blondie :sun:

Beide wel Niwi.
Helaas is de sigaret zonder champix iets minder vies :angry:
maar.............ben weer schoon gebadderd en wel
en: heb een champix 1 mg door midden gebroken en in genomen
ga het gewoon proberen, misschien is die dosis voor mij genoeg?!

Wat Blondie zegt wil ik nog even op inhaken: het stoppenmetroken forum vind ik voor mij alleen goed om te zien hoeveel ik niet heb gerookt en heb uitgespaard. Met andere mensen daar heb en wil ik ook geen contact.
Jullie hier zijn mijn lotgenoten, hier voel ik me thuis, gekend, erkend............
Heb jullie hier nodig en ben jullie hartstikke dankbaar! :heart:

Niwi; ben heel erg blij met je steun en eerlijkheid. Gek hè, nu zie ik pas een Niwi die ook ergens moeite mee heeft, voor mij was je altijd een opperwezen waar ik toch niet aan kon tippen.................
Zal je nog hard nodig hebben! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...