Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

is dit het stoppen met roken draadej? Vandaag dag 5 , gaat goed, niet noemenswaardig veel trek, was dan ook al paar maanden gestopt met af en toe een dag terugval, maar laatste terugval was meteen 3/4 dagen en ruim 2 pakjes per dag, kon me allemaal niets meer schelen, wou ook weer gaan drinken, moest alleen even stoppen met refu. Gelukkig door blijven slikken, nu zo blij als een kind , en dat roken ben ik ook alweer zat, gatver wat is het toch vies eigenlijk, vandaag steek ik de eerste niet op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je Blondie, dat had ik nou ook en heb jij ook dat ze al minder lekker smaken dan eerst?
Ik ben nu zover dat ik 's avonds regelmatig vergeet de champix in te nemen, ja pas voor t slapen gaan.
Kun je nagaan.....Goed van je hoor! :present:

Voor mij vandaag dag 10; 142 peuken niet gerookt, 43 euri gespaard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja goed hoor Blondie! Zo verging het mij ook, op een gegeven moment vond ik het zelfs vies.
Wat rest is inderdaad die gewoonte tussen je oren! Maar die vind ik veel beter te bestrijden nu de lichamelijke drang er niet meer is. Ik zit op de 1e strip van de vervolgverpakking en vergeet soms om in te nemen, kun je nagaan! Gaat je lukken hoor meis! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kon ik niet bij de HA terecht, heb straks een afspraak.
Ben wel meteen gestopt met de champix en guess what: voelde me gisteren uur na uur opknappen!
Had t wel ff moeilijk met de gedachte aan roken maar heb volgehouden. Zonde toch om na 2 weken weer te beginnen? Dan maar zonder hulpmiddel hoor.
Affijn ik zag gisteren wel weer echt de zon schijnen, komt goed.

Hannah ik weet niet of je het aan mij gericht had maar ik wil echt niet negatief doen hoor. In tegendeel, ik hoop dat anderen heel veel baat zullen hebben van champix, alleen wilde ik even vertellen dat het blijkbaar ook bijwerkingen kan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Niwi; ik ga ervoor hoor!
De huisarts was wel verbaasd, schijnt toch niet zo vaak te gebeuren dat mensen er niet tegen kunnen maar goed, zo langzamerhand ontdek ik steeds meer stoffen waar ik niet tegen kan.
Geeft niet. Ik ga verder op de ingeslagen weg.
Ben al té vaak door het oog van de naald gekropen, nu is het tijd om geen risico's meer te nemen.
Jaja, daar moest ik eerst de 50 voor gepasseerd zijn.........
De positieve effecten van het niet-roken merk ik nu al: kan ruimer ademen, voel de frisse lucht van de natuur echt in mijn lijf stromen en heb het niet benauwd meer als ik lig.
Bij de HA-assistente ademtest gedaan: ruim 4 liter met een goede inademingspiek.
Ik kan dus nog herstellen, joepie! Ook liet ze me een grafiek zien van de overlevingskansen van rokers / niet-rokers / stoppers. Wauw, ben nog net "op tijd", stop je bijv. pas op je 70-ste dan herstel je niet meer van diverse ongemakken.......

Stop-status: 14,5 dagen niet gerookt, 225 peuken niet en bijna € 60,- bespaard.
Da's bijna 2 zakken hondebrokken, wat zullen mijn honden blij zijn :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf net 9 maanden rookvrij. Bevalt supergoed, vooral in combinatie met veel meer sport/beweging.

Sara, Niwi en anderen: het duurt niet lang meer voordat je nog hooguit een paar keer per dag aan roken denkt en zelfs dan vaak niet als behoefte. Het is zaak bij rokers en rokerige omgevingen weg te blijven (yooo, dus dankzij dit kabinet geen kleine kroegen bezoeken). En ook om oude gedachtenkronkels aan te pakken. Bijv: "Ik was gelukkig met een koffie, een peuk en een krantje" = "Ik was gelukkig, ondanks het roken". Verslaving maakt werkelijk dom. Het kan geen kwaad hierover met een psycholoog te praten. Heeft mij enorm geholpen.

Maar ik heb mensen die al vele jaren waren gestopt weer zien beginnen, dus van hen leerde ik nooit adviezen rond te strooien zonder me te realiseren dat je van de rookverslaving mogelijk nooit echt afkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wakx dank voor je steun!
Ja ik hoor ook bij die groep die is teruggevallen heb 7 jaren niet gerookt zeg......en toch weer begonnen zo'n 4 jaar geleden...... Maar ik weet dus dat ik het kan en weet ook nog hoe fijn het was om er vanaf te zijn.
Het vermijden van rokers/rookruimtes zal wel niet lukken en ik moet zeggen dat ik daar ook eigenlijk geen moeite mee heb, ja als het helemaal blauw staat, dan ben ik wel ff weg.
Vanavond feest in een (rook!)kroeg dusssss........hahaha wordt lachen:
èn niet roken èn niet drinken :o
wel een test hoor.................................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor dat ik 4 jaar geleden weer met mijn stomme kop de eerste aanstak 20 jaar ook niet gerookt. Ik hoop dat het me dit keer ook weer lukt al heb ik het toendertijd helemaal op eigen krachten gedaan en het lukte dus ook.Ik wil me weer zo goed voelen als in die 20 jaar zonder die dwang naar een sigaret. het geeft je veel meer lucht maar ook veel meer tijd ed.Want je houd zoveel meer tijd over voor andere dingen.Dat vind ik nl ook een groot voordeel. Wat zal ik veel tijd aan andere dingen kunnen besteden nu ik niet meer drink en dadelijk ook niet meer rook.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...