Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Ik zou graag ook nog een duit in het zakje doen. Zelf heb ik jarenlang geheel en al droog aan mijn problematiek gewerkt in de jaren 90 van de vorige eeuw. Ik heb toen 4 jaar lang op eigen kracht droog gestaan , ben in therapie geweest inclusief een opname in een verslavingskliniek. In die periode ben ik toe gekomen aan de kern vanĀ  mijn probleem en heb oplossingen gevonden om hiermee om te gaan, Ik heb mijn zwakheden leren kennen en geleerd hoe daar mee om te gaan. Ik heb in die tijd geleerd om mijn moeilijke momenten te leren herkennen en die op te lossen zonder daarbij alcohol nodig te hebben. Nooit echter heb ik toen geleerd dat mijn reptielenbrein erg vasthoudend is aan het jarenlange beloningssysteem wat ik daarvoor had opgebouwd. Ondanks dat ik wist wat de knelpunten waren in mijn bestaan was het meteen weer mis na de eerste inname van wat alcohol. "Ha lekker" zei de slang in mij, doe mij nog maar eens wat. Natuurlijk is het nodig jezelf te onderzoeken en te werken aan jezelf, dat is groei en inzicht. Dat zou iedereen eigenlijk moeten doen Maar ik weet ook dat de slang die zich onder het ego verschuilt blijft leven zolang ik leef. Ik erken dat de verslaving die zich in mijn brein heeft genesteld niet van wijken weet. De enige manier om die rustig te houden is voor mij Refusal. Sinds bijna twee jaar slik ik dit en ben alcoholvrij. De ontwikkeling die ik doorgemaakt heb staat niet stil sinds ik dit slik. Sinds de refusal is mijn ontwikkeling weer flink op gang gekomen. Voor mij betekent dit levenslang, ik weet zeker dat ik ga terugvallen als ik geen refusal meer zou slikken. Dat ondanks het feit dat ik tot de bodem uitgezocht heb wie wat waar en waarom ik ben zoals ik ben. Maar het zal voor iedereen wel anders werken. Als ik terug kijk zou ik gewild hebben dat ik er 30 jaar geleden aan begonnen was, mijn groei zou er dan ook wel gekomen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zit hij er ook weer in. Deze week neem ik elke dag een tablet om een spiegel in m'n bloed op te bouwen, vanaf volgende week alleen op maandag en donderdag een tablet. Krijg er wel een beetje last van m'n pens van, hopelijk wordt dat wel minder.Ā 

bewerkt door Tientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zit hij er ook weer in. Weer een nuchter weekend in het verschietĀ  :D

zeg.. klein vraagje, ik neem nu 2 weken ongeveer Antabus is, maar blijf er zo moe van.. gaat dit nog verminderen weten jullie dat?

De bijwerkingen worden na verloop van tijd wel minder. Ik zou het nog even aankijken en als het niet verminderd even bellen met de huisarts.Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem een halve per dag.. Ik wil dit voorlopig gewoon zo blijven houden, want voel me er goed bij.

Het lijkt trouwens vandaag al beter te gaan.. veel minder moe..

Ā 

Bedankt allemaal hƩ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...