Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

bb,

Ik vraag dit omdat ik in het buitenland woon en werk, waarbij de taalbariëre en de conservatieve artsen hier niet meewerken om mij aan baclofen te helpen.

Inmiddels bij Inhousefarmacy besteld en via NL door een kennis in kleine hoeveelheden naar mij toe laten zenden.

Directe zending wordt hier door de douane onderschept en vernietigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb,

Aangezien ik wil/moet starten zonder begeleiding van een arts en gelezen heb dat jij succes hebt met baclofen zou ik graag jou advies hebben t.a.v. de dosering.

Zelf dacht ik te starten met 3x 5 mg. p/d, na een week op te hogen tot 3x 10mg. p/d en de derde week over te stappen op 6x 10 mg. p/d.

Ik heb al op diverse fora gelezen en ook uit het gepubliceerde van Olivier Meisen begrepen dat soms hogere doseringen nodig zijn om het therapeutisch effect te bereiken en dat dit van persoon tot persoon verschilt.

Zelf hoop ik baat te hebben bij 6x 10 mg. p/d, de tijd zal het leren.

Ik zal zeker mijn bevindingen hier plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romualdus,

zet (om te beginnen) ten eerste die hoge doseringen uit je gedachten !

Misschien kom je niet hoger dan 60/80 mg. p/d.

Met doseren is het een kwestie van "aanvoelen", ik zeg daarom altijd; "luister naar je lichaam" !!!

Die is jouw belangrijkste graadmeter.

Verhoog pas, als de evt. bijwerkingen (als je die krijgt ??) weg zijn en als je lichaam erom vraagt.

Dus...je hebt nog "trek/zucht/craving" oftewel "onrust" in je lijf.

Zo niet ! blijf hangen op de dosis die je dan gebruikt.

Geef je lichaam de kans om eraan te wennen, het zijn géén snoepjes.

Je wil beginnen met 3 x 5 mg. p/d. = goed

2e week: 3 x 10 mg. p/d = goed

( ik zelf, ben een paar maanden op deze dosis blijven zitten)

indien nodig !

3e week zou ik niet gelijk naar 60 gaan maar eerst naar 45 mg. p/d.

dus 3 x 15 mg. p/d.

indien nodig !

3 x 20 mg of 4 x 15 mg. p/d., naar gelang jij prettig vindt.

Verhoog "eventueel" steeds met 5 mg. per "dag-deel" !!!

Rustig/kalm aan, neem de tijd, resultaat kan je niet afdwingen.

Ga er ook niet op zitten wachten, laat het z'n gang gaan.

Probeer om de 4 uur een dosis in te nemen, niet s'avonds laat voor het slapen gaan,

i.v.m. de nachtrust (slapen)

Dan nog het "belangrijkste" !!!

Jouw motivatie... mag dat duidelijk zijn.

Ik zal gerust wel wat vergeten zijn maar daar kom ik dan later wel op terug.

Verder, begrijp wel dat dit "mijn ervaring" is en géén verantwoording heb of neem over

het verloop van jouw gebruik.

"Garantie" tot de deur !

Succes !

ps.

wil je stoppen of minderen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb,

Bedankt voor je raad en uitvoerige doseringsschema.

Ik zal kalm aan beginnen en weet dat het jouw ervaring is met baclofen.

Natuurlijk draag je ook geen enkele verantwoording, het is mijn keuze om met baclofen te beginnen.

Heb jij wel begeleiding c.q. medewerking van een arts gehad?

Zo niet was het moeilijk om aan betaalbare baclofen via het internet te komen.

Ik heb heel wat afgezocht en ben uiteindelijk bij Inhousefarmacy terecht gekomen.

Deze internetapotheek ben ik ook al tegen gekomen op de site van www.baclofen.nl.

In o.a. de rubriek "ervaring met baclofen?" wordt ook gewaarschuwd om niet te hoog te doseren om bijwerkingen te voorkomen.

Ik hoop dat ik straks ook bij die ruim 80% van de verslaafde zit waarbij het de zucht naar alcohol afneemt.

Mijn plan is ook na 30 jaar bier gedronken te hebben helemaal te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ik heb de baclofen via de huisarts, wordt vergoed door de zorgverzekeraar.

Daar hij er geen verstand van heeft, ben ik zelf begonnen.

Had wel wat informatie gelezen maar gewoon op de bonnefooi begonnen.

Wel het "koppie" erbij gehouden.

Ben "juist" ook laag begonnen, langzaam opgebouwd tot "gewenst" resultaat.

Ik lees wel dat in oa. Spanje het spotgoedkoop te verkrijgen is onder de naam Lioresal.

Heb er zelf geen ervaring mee.

Diverse beginners starten met hoge dosering in een zo snel mogelijk tempo.

Resultaat...stoppen door de bijwerkingen.

Ik raad je ook aan om als het "aanslaat" niet dóór te drinken.

Je zal merken dat je al in het begin, gaat minderen met drank.

Als het dan even kan, STOPPEN !

Ook niet gaan drinken als je géén "trek/zucht/craving" hebt, alleen voor de "gezelligheid. Niet doen !

Niet de kat op het spek binden.

Sommige blijven er gewoon bij drinken met als resultaat, nihil of/en stoppen met de baclofen. Doodzonde.

Ik kan je alleen maar aanraden, zet door, zeker in het begin.

Het geeft je méér dan alleen het stoppen met drank.

Rust in je lijf, géén angst/paniek meer, help tegen depressie, eet-stoornis, blowen, écht het zal je verbazen !

Nogmaals...ga der voor en doe het met beleidt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gelukstreffer vandaag, deze morgen op zoek naar een Nederlandstalige arts hier in het buitenland waar ik woon en werk.

En jawel een gevonden waar ik direct langs kon komen.

Hem mijn drankprobleem voorgelegd en het het artikel van Olivier Ameisen laten lezen.

Op de vraag of hij mij baclofen voor wou schrijven stond hij niet onwelwillend tegenover, maar had daar geen ervaring mee v.w.b. de dosering.

Hem het schema van bb voorgesteld waar hij akkoord mee ging onder de strikte voorwaarde dat ik heel voorzichting moet zijn en bij hem over een maand terug moet komen om mijn ervaringen te evalueren.

Direct daarna naar de apotheek om 100 tabletten van 10 mg. te halen a 20 eurocent per stuk.

Vandaag de eerste 2x 5mg. genomen, morgen start ik voor een week met 3x 5 mg. en ga dan wekelijks ophogen tot 3x 60 mg.

Tot heden nog geen trek gehad in een biertje, maar dat heb ik zonder medicatie wel vaker.

Drie dagen geen trek en de vierde dag een inhaalrace, waarbij er dan 12 pijpjes bier naar binnen gaan.

Ik ben benieuwd of baclofen bij mij ook helpt, ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé mazzelaar, dat is een lekkere binnenkomer !

Jammer dat hij er geen "weet" van heeft maar die zijn zeldzaam hoor.

Denk niet teveel vooruit qua dosering, voor het zelfde geld blijf je

maanden lang op 30mg. p/d. zitten.

Al naar gelang behoefte.

Ik weet niet wat voor werk je doet maar kijk wel uit.

In het begin, kan je wat duizelig zijn/worden.

Niets aan de hand hoor, gaat vanzelf over.

Geef je lichaam/geest de tijd om aan het medicijn te wennen.

Het zijn géén snoepjes !!

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb

Bedankt voor je advies, de eerste week hou ik het op 3x 5 mg. per dag.

Daarna ga ik geleidelijk ophogen en blijf naar mijn lichaam luisteren.

Ik ben inderdaad wat duizelig na het innemen maar dat trekt gelukkig vrij snel weg.

Wat mij opvalt is de enorme rust die ik in mijn hoofd heb.

Niet iedere keer dat "stemmetje" in mijn hoofd die zegt wel of geen biertje.

Begint het al te werken of is het het placebo effect, wat het ook is het bevalt mij goed.

Tot op heden ook nog geen behoefte gehad aan een biertje.

Om het werkzame effect van baclofen goed te testen heb ik ook met mijn arts de afspraak dat ik geen alcohol tijdens de periode tot 13 december a.s. gebruik.

Jammer dat ik al baclofen via Inhousefarmacy had besteld, mijn eigen bijdrage voor 100 tabletten is ca. Eur 2,--. Ik moet ze wel eerst uit eigen zak betalen en kan ze later bij de ziekenkas op ca. Eur 2,-- na declareren.

Overigens denk ik dat mijn arts o.a. het groene licht heeft gegeven op de info over baclofen op deze site http://www.apotheek.nl/Medisch...spx?mId=10704&rId=1630

Waarin o.a. staat dat baclofen wordt voorgeschreven bij alcoholverslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Romualdus,

het stofje (baclofen) is in ieder geval al aan het werk ! (duizelig- al rustiger in je hoofd)

Lijkt mij zéker géén placebo.

Het zal je "blijven verbazen" wat het allemaal met je doet, écht een "wonderpil" !!!

Van welk merk is het ?

Bij mezelf werkte het eigenlijk ook al gelijk, ging steeds minder drinken, na één week.."onbewust"...helemaal dróóg !

Misschien een beetje veel mazzel gehad, haha, maar het kan.

Ik zou geen "streef datum" (13 december) aanhouden, ook geen dagen gaan tellen.

Als (?) je dan een "slippertje" maakt, val je gelijk weer terug in een diep gat en dan denk je

misschien; "zie je wel, ook dát helpt niet".

Als het niet "persé" nodig is (je hebt geen craving), drink dan niet.

De reeds bestelde pilletjes kan je toch alsnog gebruiken (?).

Kijk wel even goed naar het merk/fabrikant, of het wel de goede/juiste zijn, je hoort/leest

vaak vreemde verhalen over "medicijnen per/via internet bestellen" (placebo's ?).

Nou Romualdus ga zo door en succes verder.

ps.

zit je in een warm landje ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb,

Ik heb Lioresal van Novartis, een bekende naam onder de "pillendraaiers".

Behoefte aan alcohol heb ik totaal niet, wat mij verbaasd.

Ik ben nog maar net begonnen met het slikken van baclofen en dan al resultaat.

Een reden temeer om door te zetten en ook niet proberen "sociaal" te drinken.

En helaas ik zit niet in een warm landje, vanmorgen was het hier -4 graden.

De eerste vorst dit najaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB en Romualdus,

Met interesse volg ik jullie ervaringen en adviezen rond het gebruik van Baclofen.

Ook ik wil het gaan gebruiken en laat Lioresal door familie uit Spanje meenemen.

De reden dat ik het ook zelf ga aanpakken, is dat ik het niet krijg via huisarts, ook geen antabus e.d., omdat dat volgens hem niet van deze tijd is (?????).

Ik ben zelf twee keer voor behandeling bij verslavingszorg geweest en ben nooit verder gekomen dan een maatschappelijk werker voor gesprekken en dagboeken aanleggen rond gebruik etcetera. Een verslavingsarts heb ik nooit gezien.

Ook internetbehandeling gedaan, maar dit alles is toch niet voldoende.

Inzicht heb ik nu wel, maar na 6 maanden droog toch weer teruggevallen en nu twee weken weer droog. En dat wil ik graag zo houden.

Ook ik heb veel info opgezocht op internet, net als jij, Romualdus, en ga dit ook proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nancy,

Ik liep hier in het buitenland (mede door de taalbarrière) ook tegen onwil bij artsen op.

Hier houdt men zich rotsvast aan de richtlijnen.

Nadat ik al Lioresal (generiek baclofen) besteld had op het internet bij Inhousfarmacy kwam ik bij toeval in contact met een Nederlandstalige huisarts die hier een praktijk heeft.

Hij had geen ervaring met baclofen tegen alcoholverslaving maar wou het na het lezen van het artikel van Olivier Ameisen en met name die van de gezamenlijke apothekers (zie link in een van mijn bovenstaande berichten) overgaan tot het voorschrijven ervan.

Ik ben nog maar pas begonnen ermee maar ben verbaasd over het resultaat, craving verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik moet nog afwachten hoe het verder op mij werkt maar heb het volste vertrouwen.

Lees zeker de waardevolle berichten van bb, inzake de dosering enzo.

Van mijn arts heb ik groen licht om te gaan tot 60 mg. per dag (3x 20 mg.), maar ga het eerst opbouwend proberen op 3x 10 mg. waar bb ook maanden op heeft gezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

dit is een copy van een pb.

heb is een beetje rond gekeken en volgens mij is lyrica toch wel van heel dicht famillie van baclo

Pregabaline (INN) of (S)-3-aminomethyl-5-methyl-hexaanzuur is een γ-aminozuur die verwant is aan de neurotransmitter γ-aminoboterzuur (GABA). Het is een GABA-agonist met een anti-epileptische werking. Daarnaast is het middel ook geïndiceerd voor de behandeling van gegeneraliseerde angststoornis en van neuropathische pijn. Pregabaline is de werkzame stof in het geneesmiddel Lyrica van Pfizer. Dit is verkrijgbaar in capsules met 75 tot 300 mg pregabaline, of als drank met 20 mg/ml pregabaline.

Baclofen (β-parachlorophenyl GABA) is een spierverslapper. Het is een Gamma-aminoboterzuur (GABA-B) agonist die in het bijzonder bij oromandibulaire dystonie wordt voorgeschreven. In een dosis van 40–180 mg per dag wordt het gebruikt bij spasmen en dystonie. Reeds vele jaren wordt dit patentloze medicijn onderzocht omdat het buitensporig drinken als gevolg van een alcoholverslaving zou kunnen tegengaan. Ook bij andere verslavingen, zoals coke of alch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, voila, dat dus Nance.

bb niet meer of niet minder.

Allemaal goeie stofjes als je weet waarmee je bezig bent.

(dit was naar aanleiding van een gesprek met iemand of Lyrica al dan niet verwant was aan baclofen.)

Ik volg deze draad met interesse verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...