Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Ja bb, ik drink nog, maar veel minder dan vroeger. Nu drink ik mijn pintje gewoon met smaak, en ik heb helemaal geen trek om door te gaan. Ik blijk geen last meer te hebben van controleverlies. Mijn psychiater is ook heel enthousiast (hij had er nog geen ervaring mee).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn voor je, Jen,... maar wel jammer.

Je zal ervaren dat je hierdoor wel een steeds hogere dosis nodig hebt.

Minder resultaat geeft, terwijl Baclofen zoveel meer biedt dan alleen het weghalen van de "zucht" naar...

Baclofen en alcohol gaan niet samen !!

Lees de resultaten eens op andere fora. Je zal zien/merken, dat degene die, ondanks dat ze géén "trek" hebben, er toch bij blijven drinken, binnen een

half jaar afhaken/stoppen.

Maar je bent pas een maand bezig en waarschijnlijk (hopelijk) heb je straks niet eens door dat je nog niet gedronken hebt !

(gebeurde mij dus, na één week al)

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhaken zou wel heel jammer zijn, bb, ik ben zo tevreden. Bij het zoeken naar baclofen, kwam ik terecht op uitleg over die dokter hoeheetie, en op dit forum. Iets anders vond ik niet direct?

Nu ben ik persoonlijk geen tegenstander van matig drinken, jij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, ik ben géén tegenstander van matig drinken maar heb er totaal géén behoefte naar of aan, dus waarom zal ik de kat op het spek binden.

Als je wil minderen met alcohol, zou je Nalorex-Campral-Natrexon (zijn remmers) moeten gaan gebruiken.

Je denkt er te laconiek over.

Je doet je zelf zo te kort, door er toch bij te blijven drinken.

Je wilt toch ook graag van je "antiedepressiva" af ?!

Echt...je laat een hoop liggen.

Maar goed....we zijn niet eigenwijs....tóch...., de tijd zal het je leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb, ik wil niet echt van mijn antidepressiva af (de witte dan :)), die moet ik wellicht levenslang slikken. Campral heb ik ooit geprobeerd - hielp niet.

Drinken doe ik nu alleen omdat ik een glaasje lekker vind, niet voor de roes. Ik hou niet van de roes, en wil dat niet eens.

De tijd zal het leren, inderdaad. Alleszins is mijn leven mét baclofen voorlopig veel mooier dan zonder... Daar geniet ik van. En mijn vriend ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jen,

sorry dat ik zo'n doordrammer ben, komt waarschijnlijk doordat het mij zo goed gaat dmv. Baclofen.

Gun dat een ander ook zo.

En dan lees ik vaak, hoe andere beginnende baclo-gebruikers gewoon maar wat aanklojen en daardoor de mist in gaan.

(slaat niet op jou hoor, Jen)

Ik vind dat zonde.

De meeste missen dan ook de juiste begeleiding, de verstrekker weet er vaak ook niets van, leest zich niet in en schrijft maar wat voor,

met de woorden "probeer het maar".

Maar Jen, ieder doet het op zijn/haar manier en als jij hiermee gelukkig bent, dan wens ik je alle succes (= oprecht gemeend)

Groetjes bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je bb. Ik zie je niet als een doordrammer hoor. Ik doe het dan wel op mijn manier, maar ik neem alle advies ernstig.

Mijn psychiater kent overigens ook weinig tot niks van baclofen, ik heb het zelf gevraagd. Het boek van die dokter ligt hier; ik moet het nog lezen.

Groetjes, Jen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag medebaclofenners,

Hier gaat het goed gelukkig.

Mijn arts is er wel mee bekend.

Op dit moment zit ik op 40 mg per dag.

Eerst was dat 25 mg, maar doordat de moeilijke momenten

steeds vaker langs kwamen, hebben we de dosis verhoogd.

Nu is dat weer stabiel.

Het verlagen van de dosis was in eerste instantie op mijn eigen verzoek,

maar dit was dus een verkeerde inschatting.

Jen ik hoop dat je het een kans geeft,

en dat het drinken steeds meer op de achtergrond zal verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madelief,

ik las bij de "dagdraad" over je gesprek met je begeleider, lijkt me geen slimme opmerking van dat persoon, te zot voor woorden.

Wie gaat nou zeggen dat je een terugval kunt verwachten !!! aan iemand die zo positief en succesvol bezig is ?

Ik ben zelf nu 20 mnd. bezig en nog nooit één spoortje van gemerkt.

Laat je hierdoor niet uit het veld slaan, je bent goed bezig en een evt. terugval heb je zelf in de hand.

Je gebruikt Baclofen, méér zekerheid kan je niet hebben tegen een terugval ! (tenzij je er bij blijft drinken)

Je zit nu op 40mg. p/d.; na verloop van tijd is het mogelijk dat je wat onrustiger voelt, dan iets verhogen (misschien 10mg.) en je gaat gewoon

weer door met je "prettiger" leventje.

"luister naar je lichaam" dit is héél belangrijk.

Ik denk dat ze eerder bang is om jou als klant te verliezen, nu je zo goed gaat met je Baclofen !

Als we allemaal dit middel zouden gebruiken, houden ze klanten meer over, ha ha ha

Gaat je "zorgpremie" ook misschien omlaag.

Nogmaals Madelief, laat je niet ziek, ongerust of gek maken door zo'n d##s, ga lekker door waar je mee bezig bent.

Succes en de groetjes, bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, ja ik weet het.

Het staat er een beetje raar vind ik ook zelf.:$

Ik bedoel dat het eigenlijk vanzelf zal gaan

als de dosis goed is afgestemd op den duur.

De lust ertoe zal verdwijnen.

Zelf ben ik ook minderaar geweest,

ik weet hoe moeilijk dat is, alleen maar respect van mijn kant hoor.

bb, ik zal morgen nog reageren.

Mijn ogen vallen toe.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste baclofen gebruikers. Morgen is het week zes dat ik er mee ben begonnen.

Morgen naar de psychiater om er over te praten, hij is totaal niet op de hoogte van dit medicijn.

Zit nu op 30 mg per dag. En ik moet zeggen dat het me buitengewoon goed bevalt.

In het begin wel een wat licht gevoel in mijn hoofd en wat duizelig. Maar dat is inmiddels over.

Trek heb ik nog wel, helaas!!!! Maar met koninginnedag kreeg ik een biertje in mijn hand gedrukt en heb die opgedronken. Man,man ik werd er doodmisselijk van. (misschien door de baclo).

Ook merk ik dat ik snel misselijk word als ik rook. Dus dat is ook al een stuk minder geworden.

Weet ook niet of dat door de baclofen komt, maar sinds ik het slik heb daar wel erg last van.

I.i.g. voor mij op dit moment zeer positief.

Misschien de dosis nog iets ophogen om de trek nog wat te laten zakken.

Heeft er iemand ervaring mee dat je misselijk word als je drink of rookt??

Heb dit namelijk nog nooit eerder gehad!

Groetjes, Aicha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee eerlijk gezegd niet Aicha. Ik rook als een ketter en drink ook nog (ben een minderaar).

Nu heb ik ook geen enkele bijwerking gehad van de baclofen. Ik zit aan 50 mg per dag, en bij mij is de trek wel degelijk erg verminderd.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aicha en Jen,

Nee ik ben niet misselijk als ik erbij rook,

ik rook als een ketter, erg maar waar.

Drinken doe ik niet meer.

Als ik door mijn voorraad heen ben, wil ik vragen of ik naar 50 mg mag.

Wie weet heb ik dan ook geen zin meer om te roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Aicha,

allereerst gefeliciteerd met je Baclofen !

Het zal je goed doen als je er verstandig mee omgaat, dat merk je nu al ....toch.

De duizeligheid en misselijkheid horen in het begin erbij, had ik ook last van.

Die "trek" verdwijnt ook, bij de één wat sneller dan bij de ander, zeker als je er niet meer bij "wil" drinken.

Dat het nu al bij jou aanslaat heb je al gemerkt; 1 biertje en het ging al fout, goed toch ! en dan het roken, ...klopt !

Gaat bij mij ook zo, ik kan niet drinken>>>knetterende hoofdpijn voor twee dagen, maar buiten dat, ik heb ook

géén behoefte om te drinken, dus waarom de kat op het spek binden.

Met roken ben ik gewoon gestopt, had er opeens geen trek meer in, wonderlijk toch !

Je zou je dosis evt. naar 45mg.p/d kunnen opschroeven, gewoon goed luisteren naar je lichaam !

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Originally posted by: jane4
Jen Baclofen:heart:
denk ik altijd ff als ik hier ga lezen.quote>


Ik heb me echt ontpopt tot een Jen baclofen, want ben nu een ware promotor geworden! Een week geleden heb ik baclofen aangeraden aan een oude vriend met een alcoholprobleem. Hij kreeg het probleemloos van de huisarts en is er nu, schijnbaar succesvol, mee aan het experimenteren. Wel vind ik dat hij aan een veel te hoge dosis begon: 100 mg. Hij meldde nevenwerkingen als geheugenverlies en verwardheid: iemand ervaring mee?

Weten jullie overigens dat die dokter 225 mg per dag nam? Zitten wij niet aan erg weinig eigenlijk dan, of hoe zien jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom eigenlijk nooit op het draadje van baclofen

geen idee waarom niet

maar als ik dan een klein stukje terug lees

lees ik de woorden: experimenteren, nog drinken....

ik begrijp dat baclofen de trek verminderd

maar je zou er dus gewoon bij kunnen drinken?

voor mensen die willen minderen?

lekker blond ben ik, ik weet het

dan blijf ik toch bij mijn eigen spulletje refusal

daar kan ik namelijk niet bij drinken

en tevens, voor mij!, neemt het de trek weg in mijn koppie

ik geef toe dat ik niet alles heb terug gelezen

als ik tijd en zin heb zal ik me er toch eens verder in verdiepen

niet omdat ik zelf baclofen wil

maar gewoon omdat ik het toch wel interessant vind

waarom de een hier voor zou kiezen en een ander voor de refu

succes allen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Shahire,

ik denk dat ik op dit draadje de enige minderaar ben, de rest is bij mijn weten gestopt met drinken.

Baclofen is nog in de experimentele fase wat het effect "minderen van craving" betreft (eerder te vergelijken met campral dan met refusal dus). Voor zover ik weet, is er in Nederland wel een onderzoek op stapel. (Een jammerlijk probleem is dat baclofen patentloos is, en veel minder opbrengt dan campral. Sorry voor het cynisme)

Klein stukje uit wikipedia:

"Dr. Ameisen, hoogleraar geneeskunde aan de State University of New York[15], was een alcoholist die zichzelf naar eigen zeggen "in een coma zoop". Ameisen had zonder succes de Anonieme Alcoholisten bezocht en de bij alcoholverslaving voorgeschreven medicijnen refusal, naltrexon en campral gebruikt. Toen hij vernam dat Baclofen bij een spastische cocaïneverslaafde de zucht naar cocaïne sterk had verminderd, ging hij Baclofen onderzoeken. In wetenschappelijke tijdschriften was de uitwerking van Baclofen op verslaafde laboratoriumratten beschreven. De dieren werden onder invloed van Baclofen minder afhankelijk van cocaïne en alcohol.[16]"

Daarom heb ik er dus voor gekozen, want ik wilde de zucht kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste bb,

je opstelling naar mensen die baclofen gebruiken,

om hen te helpen de zucht en trek te onderdrukken,

vind ik persoonlijk nogal geringschattend.

Dr. Olivier Ameisen is gaan experimenteren met dit medicijn,

totdat hij de juiste dosering vond voor hemzelf.

Ook hij dronk daar nog bij in het begin.

Je kunt het ook zo zien dat experimenteren een soort inregelen,

of zoeken naar de juiste dosering is.

Ook bij mezelf heeft dat even geduurd, en nu ik op 50 mg per dag zit,

denk ik dat dit de juiste dosering is.

Misschien over een poosje niet meer, dat ik dan meer of minder nodig heb,

dus ik experimenteer nog even verder misschien.

Wat ik bedoel is, dat ik het juist heel erg oke vind,

dat er medebaclofenners zijn die met behulp van dit medicijn willen minderen of stoppen.

Wie zegt dat dit uiteindelijk niet zal lukken op deze manier?

Zelf was ik een week gestopt voor ik met baclofen begon,

maar dat is geen geschreven wet.

Er vanuit gaande dat iedereen dit medicijn slikt

onder begeleiding van een arts natuurlijk.

Graag zou ik wat meer respect zien naar de anderen toe.

Ook dit draadje dient ter ondersteuning te zijn tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...