Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb, om de medewerking te toetsen, een paar dagen geleden een mailtje naar mijn psychiater in Nederland gezonden.

Daar ben ik in behandeling geweest voor mijn manisch/depressieve storing en mijn alcoholmisbruik.

Hem om een recept gevraagd voor baclofen.

Kreeg keurig een mailtje dat hij met baclofen niet bekend was maar dat hij contact had gehad met een collega arts die mij verder kon helpen.

Kijk zo hoort dat, niet kort door de bocht weigeren van een medicament als je daar als arts geen ervaring mee hebt maar netwerken tussen je collega artsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 9

Geen bijwerkingen meer bij de dosering van 3x 10 mg.

Ik blijf mij nog iedere dag verbazen dat de craving/zucht uit blijft.

Het is gewoon een heerlijk gevoel om de dag te beginnen zonder dat "stemmetje" in je hoofd.

Tevens ben ik ook van mijn kramp gedurende de nacht in mijn kuiten verlost dankzij baclofen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb,

Nee, ik vertrek a.s. zaterdag naar Indonesië.

Ik heb mijn voorraad baclofen geteld en deze morgen de huisarts gebeld voor een herhalingsrecept.

Het bevalt mij zo goed dat ik absoluut niet zonder wil komen te zitten in Indonesië.

Inderdaad vandaag dag 11 met een goed gevoel.

Ik blijf mij iedere dag verbazen dat het met baclofen zo makkelijk is om van het bier af te blijven.

Totaal geen craving/zucht of gedachte aan alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie,

Tja dat is voor jou een probleem waar je je toch vroeg of laat overheen moet proberen te zetten en een andere huisarts raadplegen.

Ik zat met een gelijksoortig probleem, een huisarts die fel tegen alcohol en roken is.

Dat steekt ze ook niet onder stoelen of banken.

Bij haar had ik direct al het idee, hier gaat het niet lukken om baclofen te verkrijgen.

Probleem is ook dat ik in het buitenland woon en werk en dat de taalbarriére een hartig woordje meespeelt.

Uiteindelijk een Nederlandstalige huisarts gevonden.

Je hoeft bij een meewerkend arts heus niet je hele verhaal te doen.

Ik heb het kort gehouden "dokter ik ben verslaafd aan alcohol en heb op het internet diverse artikels gelezen over de heilzame werking van baclofen".

Een aantal artikels geprint meegenomen en overgelegd aan hem.

Als je maar verstandig en voorzichig ben schrijf ik het voor was zijn antwoord.

Wel moet ik maandelijks bij hem terug komen en de resultaten evalueren.

Dus Smikkie als je zover bent, zoek een andere arts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Zondag begonnen met baclofen. Dag 5 dus vandaag.

En wat het met me doet kan ik dus niet zeggen,

want ik heb de griep, dus voel me sowieso lamlendig.

Smik, we zijn in dezelfde tijd hier gekomen, ik hoop toch zo

dat baclofen ook iets voor jou kan betekenen! Ik ga er iig voor,

ik ben die trek meer dan zat en ook bang voor wéér een terugval.

Dat half jaar dat ik niet dronk, leek misschien voor de buitenwereld

makkelijk,

maar was het beslist niet.

Een nieuwe terugval wil ik zeer beslist zien te voorkomen,

terug naar droog staan is dit keer moeilijker dan voorheen.

Nou, we gaan er weer voor. Eerst maar terug naar de ziekenboeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy,

Wat jij schrijft heb ik ook ervaren, het niet drinken is een gevecht tegen de bierkaai (in mijn geval, ik dronk alleen maar bier).

Die strijd heb ik voor dat ik gestart was met baclofen altijd verloren.

Iedere keer het goede voornemen van "vandaag drink ik niet" of "vandaag hou ik het bij 3 biertjes" en dan toch weer het bed inrollen van teveel bier.

Ook wat jij hebt ervaren herken ik, het stoppen/terug naar droog staan wordt iedere keer moeilijker. Niet aan alcohol verslaafde mensen praten erover dat het makkelijk is om te stoppen of dat een alcoholist geen ruggengraad heeft.

Wij willen graag stoppen, maar door een defect in onze hersenen kunnen wij dat gewoonweg niet. Baclofen herstelt dit defect en stelt ons in staat om te stoppen.

Voorheen was ik de hele dag bezig met het denken aan bier totdat ik er een nam.

Nu betrap ik mij erop dat ik er helemaal niet meer aan denk en mij afvraag waarom ik het zoveel jaren heb gedronken en lekker gevonden.

Nancy ik wens jou en de andere starters met baclofen heel veel succes toe en hoop dat het bij jullie net zo goed werkt als bij mij.

Beterschap nog,

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bewijst toch maar weer hoe effectief en helpend Baclofen kan zijn voor een alcoholist.

Als het zich bewezen heeft, moet je er niet mee stoppen.

Stop je toch...dan kan je een terugval verwachten.

Helaas is dat vandaag met een forummer gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje,

M.i. zegt bb alleen maar dat de kans op terugval te verwachten is als je stopt met baclofen.

Als baclofen aanslaat zoals in mijn geval heb je geen craving/zucht meer naar alcohol.

De kans dat je dan terugval is nihil, sterker nog je vraagt je af (ik spreek nu even voor mijzelf) waarom je ooit alcohol gedronken hebt c.q. lekker hebt gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

Kijk, dit is nou een staaltje van "karakter" tonen.

De griep hebben en toch aan de Baclofen beginnen.

Klasse hoor ! je verdient respect :present:

En nu naar 3 x 10mg., ben benieuwd, hopelijk ook

nu geen bijwerking, Nancy.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...