Spring naar bijdragen

Wel of niet doen Xanax 0,25mg


Shuuuur

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds november vorig jaar last van hevige paniekaanvallen en met behulp van cognitieve gedragstherapie en elke twee weken naar de psycholoog te gaan is het verbeterd maar ook heel verslechterd afgelopen twee weken. Ik zit met een constant “doemgevoel” zoals ik het noem op sommige dagen. Ik graak dan niet uit mijn hoofd. Hele dag druk op borst en tintelingen en soort branderig gevoel. Soms als ik aan het eten ben dat ik niet kan slikken precies en dan komt er terug de angst opspelen. Soms denk ik dat ik gek word. De huisarts heeft mij xanax 0,25 voorgeschreven voor de zware momenten maar door mijn ervaring als verpleegkundige en alle heftige dingen die ik op forums lees durf ik dit echt niet te gebruiken. Wat vinden jullie hiervan? Herkennen jullie je hierin? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-4-2023 om 08:56 zei Shuuuur:

Ik heb sinds november vorig jaar last van hevige paniekaanvallen en met behulp van cognitieve gedragstherapie en elke twee weken naar de psycholoog te gaan is het verbeterd maar ook heel verslechterd afgelopen twee weken. Ik zit met een constant “doemgevoel” zoals ik het noem op sommige dagen. Ik graak dan niet uit mijn hoofd. Hele dag druk op borst en tintelingen en soort branderig gevoel. Soms als ik aan het eten ben dat ik niet kan slikken precies en dan komt er terug de angst opspelen. Soms denk ik dat ik gek word. De huisarts heeft mij xanax 0,25 voorgeschreven voor de zware momenten maar door mijn ervaring als verpleegkundige en alle heftige dingen die ik op forums lees durf ik dit echt niet te gebruiken. Wat vinden jullie hiervan? Herkennen jullie je hierin? 

Hallo Shuuuur,

Het geniet natuurlijk de voorkeur eerst iets natuurlijks te proberen. Heb je al eens Bach Rescue geprobeerd? Het is ook verkrijgbaar in de vorm van een handige spray waarmee je op de tong kunt sprayen. Dit kan helpen in dit soort situaties.

Misschien dat je ook iets hebt aan deze post:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/17550-gebruik-af-en-toe-oxazepam-ben-ik-nu-verslaafd-of-hoe-groot-is-de-kans-op-verslaving/?do=findComment&comment=1385149

Sterkte gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Shuuuur:

Heb ik allemaal al geprobeerd. Helpt helemaal niks. En wat artikel betreft. Ik ben zelf medisch geschoold dus weet maar al te goed helaas hoe het zit pff 

Dat is heel vervelend Shuuuur.

heb je Cherry Plum en Rock Rose al geprobeerd?

Welk artikel bedoel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Shuuuur:

Nee nog niet geprobeerd die andere twee. Is dat sterker als die Bach ? Ja sorry ik was verkeerd. Ik heb eens gelezen het forum dat je had gestuurd. Ik ga er proberen vanaf te blijven 

Mijn link was misschien niet zo duidelijk. het is dus deze link:

een vorige post

Die andere twee zijn ook Bach remedies. Er zijn in totaal 38 Bach remedies. De bekendste is Rescue (eerste hulp) maar die behoort niet tot die 38 maar is een samenstelling van 5 Bach remedies die vaak van toepassing zijn in noodsituaties.

Je kunt niet zeggen dat deze twee sterker zijn dan Rescue. Ze zijn anders. iedere Remedie is bedoeld voor de harmonisatie van een bepaalde disharmonie van de gemoedsgesteldheid of gevoelens, en hoe meer een gekozen remedie overeenkomt met je eigen zwaktes des te beter zal hij werken. Het gaat er dus om een remedie met zorg uit te kiezen door zijn beschrijving te lezen. Je kunt er ook meer combineren.

Er zijn 5 remedies die op specifieke vormen van angst werken, waarvan er eigenlijk een niet zo belangrijk is. De andere 4 heb ik genoemd in mijn link. 

De kleine flesjes zijn te koop in bepaalde winkels of op internet. Niet heel goedkoop maar je doet er heel erg lang mee en ze zijn onbeperkt houdbaar. Je kunt beter niet de druppels rechtstreeks uit het flesje nemen.

De methode die wordt aangeraden is de volgende: vul een 30 ml pipetflesje met water, voeg 2 druppels toe van elke Remedie, even schudden en dan 4 maal daags ongeveer 4 druppels innemen. Bewaren in de koelkast.

Ik moet er wel bijzeggen dat voor mij 4 maal daags veel te vaak is. Misschien vanwege mijn benzo gebruik en ontwenning. Als ik dat zou doen zouden ze eerder negatief dan positief werken.

Beschrijvingen van de remedies vind je op veel plaatsen op internet en er zijn ook een aantal handige kleine boekjes die meer informatie geven.

Zie bijvoorbeeld:

https://www.bachbloesemmix.nl/wat-is-bach-bloesem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...