Spring naar bijdragen

Ik zoek een stopmaatje voor lorazepam afbouwen


Afke15

Aanbevolen berichten

Verder is het zo dat we adviseren dat als er iets afgehaald is de dosering NIET op te hogen. De reden is dat klachten van afbouw heel grillig kunnen zijn en lang kunnen duren. Duur kan zijn enkele weken tot maanden ( in het slechtste geval). En opvallend is dat er dagdelen zijn waar je weinig of geen klachten hebt die afgewisseld worden met dagdelen dat je niet weet waar je het zoeken moet. Heel vervelend omdat het zo onverwacht komt. Maar op den duur: het gaat over!

 

Goedemorgen,

Dit antwoord kreeg ik van Erik Paling = arts .  Het is niet zwak van je, iedereen reageert anders erop. 

Probeer toch door te zetten en niet ophogen, lees bovenstaande en bij stabiliseren even op de huidige dosis te blijven.

Ik zal proberen op 5 mg te komen en dan mischien even stabiliseren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is ook het doorzetten wat het zo moeilijk maakt.

Die apotheker wilde laatst dat ik weer gewoon naar mijn oude dosis ging, pfff, niet dus! En dan over een half jaar opnieuw beginnen.....

Waar ben ik dan voor bezig?  Krijg jij ze vergoed? 

Wat dhr. Paling schrijft dat er dagdelen zijn dat het goed gaat en dan weer slecht , herken ik. Jij ook?

Ik zit nu 6,5 mg , weer een dag doorzetten. Brrrr. Ben benieuwd naar het antwoord van de apotheker. Kan je goed met hem dit bespreken?

Hij is zo vaag soms vind ik, dan moet ik weer dit en dan weer dat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee of ik ze vergoed krijg

ik heb soms ook weleens een uurtje ofzo dat het goed gaat maar voel me meer beroerd misselijk dan goed helaas 

Ik heb nog niet eerder via de mail hem benaderd voor vragen dus ben benieuwd 

In welke stappen bouw jij nu af ik met 0.05mg per keer en dan soms twee dagen op dezelfde dosis blijven 

anders wil ik gaan proberen om om de drie dagen 0,05 eraf te halen kijken of ik dat beter kan handelen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mevrouw Roorda,

 

Erg naar dat u zo in de put zit en dat dan ook nog uw moeder overlijdt.

 

U bent niet mijn patiente, ik ken u alleen van de mail en uw bent elders in behandeling dus en echt persoonlijk advies kan ik niet geven. Wel kan ik in het algemeen wat schrijven waar u mogelijk wat aan heeft.

 

Er zijn in NL richtlijnen hoe te behandelen. Het langdurig gebruik met behulp van benzodiazepinen wordt een enkele keer aanbevolen als andere behandelingen niet slagen. Voor benzodiazepinen bij GAS deze link. https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/angststoornissen/gegeneraliseerde_angststoornis_gas/farmacotherapie_bij_gas/benzodiazepine_gegeneraliseerde_angststoornis.html 

Benzodiazepinen bij depressie deze link.    https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/depressie/farmacotherapeutische_behandeling_depressie/benzodiazepinen_bij_behandeling_depressie.html

U kan aan uw psychiater vragen van welke diagnose hij uitgaat, welke richtlijn hij volgt en als hij afwijkt (wat heel gebruikelijk is) van de richtlijn waarom.

Afwijken van een richtlijn kan altijd als daar argumenten voor zijn!

 

Voor afbouw van benzodiazepinen is ook een richtlijn. 

https://www.ggzstandaarden.nl/richtlijnen/stoornissen-in-het-gebruik-van-cannabis-cocaine-amfetamine-ecstasy-ghb-en-benzodiazepines/zoekresultaten/benzodiazepines

In eerste instantie wordt geadviseerd af te bouwen met het gebruikte middel. Mocht dat niet slagen dan kan een tweede poging gedaan worden na omzetting met diazepam. Het toevoegen van psychologische ondersteuning vergroot de kans op een succesvolle afbouw.

 

Verder is het zo dat we adviseren dat als er iets afgehaald is de dosering NIET op te hogen. De reden is dat klachten van afbouw heel grillig kunnen zijn en lang kunnen duren. Duur kan zijn enkele weken tot maanden ( in het slechtste geval). En opvallend is dat er dagdelen zijn waar je weinig of geen klachten hebt die afgewisseld worden met dagdelen dat je niet weet waar je het zoeken moet. Heel vervelend omdat het zo onverwacht komt. Maar op den duur: het gaat over!

 

Excuus dat mijn antwoord zo lang op zich liet wachten. Ik wens u veel sterkte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de volledige mail.   Ondersteuning noemt hij ook. 

Ik minder idd met 0,5 mg en dan twee dagen.  In de tweede strip ga je minderen met 0,3 mg is mij verteld.

Als je hem gemaild hebt kan het lang duren eer je bericht terug kan krijgen is mijn ervaring. 

Je kunt ook overstappen op diazepam , maar dit schijnt ook naar te zijn en daar mag je echt niet mee autorijden. Rijd jij nog auto met de pillen?

Ik ben nu ook misselijk en moe, niks aan. Ik drink en eet de gehele dag in kleine hoeveelheden. Dat schijnt beter te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd nu nog auto maar alleen kleine stukjes 

Diazepam durf ik ook niet aan

Mijn psychiater zei ook als het nu niet lukt dan probeer je het gewoon over een half jaar of jaar weer , maar dan inderdaad waarom dan nu die hel

Goede tip wat verspreid over de dag te eten en drinken ga ik ook proberen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd nu ook kleine stukjes auto maar omdat wij in het buitengebied wonen heb ik hem wel nodig.

Zelf wil ik niet stoppen met afkicken, therapie werkt ook beter als je clean bent en hoe langer je aan deze troep zit hoe moeilijker het wordt om ervan af te komen lijkt mij. Mijn psychiater zegt hetzelfde. Maar hoe kan ik dan weten of mijn antidepr. paroxetine ophoging werkt?  Dan weet ik toch niet welke het werk doet de lorazepam of de paroxetine?

Die heer Erik Paling ( verslavingsarts en onderzoeker, dus niet de eerste de beste) zegt ook dat wij ondersteuning nodig hebben.........???!!!!!!!!

Je kunt hem zelf ook eens mailen met je vragen. 

Ga over een uur weer naar de tandarts, er is iets fout gegaan afgelopen woensdag.  Hoop dat ik er vanmiddag vanaf wordt geholpen, kiespijn. 

 

 

 

bewerkt door Afke15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps: als ondersteuning hebben wij alleen elkaar, wat opzich ook heel fijn is natuurlijk. Maar een professioneel was ook fijn.

Misschien wil jij dit eens aan je arts vragen hoe je aan ondersteuning kunt komen op het gebied van afkicken.  Ik zoek online ondersteuning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet vanmiddag naar mijn psycholoog zal het haar eens voorleggen , want ook ik vind dat je hierbij ondersteuning moet krijgen , en ook dat ze allemaal wat anders zeggen maakt het ook niet makkelijker, ik ben er al zo onzeker over

En ook zij heeft inderdaad aangegeven dat de therapie beter aanslaat als je geen medicatie slikt die je emoties dempen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps net gesproken met de heer harder apotheker die adviseerde even te stabiliseren op 1mg en als het dan weer wat beter gaat hem weer terug bellen hoe we dan verder gaan 

Ik ga dit toch maar doen want wil wel echt afbouwen en als ik dan even moet stabiliseren en er wat langer over doe heb ik dat er wel voor over 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk een beetje positief nieuws ik mag 8 mei beginnen met de act therapie kijk er naar uit en ook beetje tegenop, hoop echt dat het wat verbetering in mijn situatie gaat geven 

En ook over het stabiliseren als je het kan redden tot de 5mg zou ik jezelf zeker even een moment van rust geven 

 

groetjes Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je ook goed nieuws hebt. Zie niet tegen de therapie op! 

Ik mailde toevallig net mijn pschyiater dat ik over 10 dagen ( dan zit ik al op 5 mg ) even te stabiliseren.   Idd even rust.

Stabiliseer je al vanaf vandaag? 

Rustige avond!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je dan niet beter de helft in de morgen slikken en de andere in de avond? 

Ik moet nog 10 dagen naar de 0,5 mg . Vandaag geen huilbuien maar weer eens wat anders voor de verandering: spierpijn en hoofdpijn.

Het is iedere dag een verrassing welke bijverschijnselen er komen:rolleyes: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de ochtend nog die halve pil van 1,25mg

Ja gisteren en vandaag ook hoofdpijn hier 

Heel veel succes nog met die tien dagen 

De psycholoog waar ik vanmiddag was zei ook dat ik beter verder kon gaan met afbouwen als de therapie was gestart of voorbij was om wat stabieler in mijn schoenen te staan 

Ik kijk nog wel wat ik doe eerst maar even afwachten of ik kan stabiliseren op die 1mg in de avond de ochtend blijft voorlopig nog gewoon 1,25mg want moet eerst van de avond pil af zijn voordat ik aan de ochtend pil kan beginnen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik verder ga met afbouwen weet ik nog niet eerst wat beter in mijn vel zitten ik slik er natuurlijk verder niks bij wat mij daarin kan ondersteunen Ik hoop zo snel mogelijk weer 

En natuurlijk blijf ik je steunen meid ik ben er voor je 

paracetamol helpt mij iets tegen de hoofdpijn hoop bij jouw ook x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps weet je ook al iets wanneer jouw therapie begint

Die van mijn is trouwens in groepsverband in het ziekenhuis dagbehandeling psychiatrie word dan elke maandag en donderdag van 11 tot 14,45

Moet ook nog afwachten of ik dan kan blijven werken die paar uurtjes want de psycholoog dacht dat dat misschien te zwaar zou zijn maar dat zie ik dan wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Afke

Vandaag redelijk geslapen hoop dat jij ook een goede nachtrust hebt gehad

Ga jij je act therapie gewoon bij de psycholoog volgen ? 
 

En wat betreft werk ja dat blijf ik moeilijk vinden ga zo weer even werken van 9 tot 13.00 uur , ik weet alleen nog niet of ik het al aandurf om te zeggen dat mijn therapie begint , ik weet dat ze min of meer op mij rekende dat ik kwam werken op donderdag in ieder geval. Dat is ook iets waar ik aan kan werken zei de psycholoog gisteren meer voor mezelf opkomen . Al jaren andere voor mezelf geplaatst pff valt niet mee om dan te zeggen nee ik kom niet of nee ik kan dit nog niet aan. Goed aan mezelf werken ja dat moet ik zeker gaan doen en ik zal er nog vaak genoeg aan herinnerd moeten worden om nu een keer mezelf voorop te stellen. 
 

Heb jij daar ook moeite mee om nee te zeggen als je iets niet wilt of kunt? 
 

Nog even volhouden je bent sterker dan je denkt , echt knap dat je al zover bent met afbouwen ( het lukte mij nu nog niet maar ook dat komt goed heeft wat tijd nodig) . Voor jouw is de tijdelijke eindstreep al in zicht dan kan je even een adempauze nemen 

Dikke knuffel van Sandra xx 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sandra,

Wat je werk betreft< stel je had een knieblessure waarvoor je een jaar moest revalideren, dan kon je het ook gewoon op je werk vertellen.

Nu heb je een andere onzichtbare blessure , maar het blijft hetzelfde principe. Schaam je daar niet voor, iedereen kan dit overkomen. 

En ook nu moet je een flinke tijd revalideren!  Ik denk dat je het zo moet zien.

Ik heb slecht geslapen door kiespijn en vanmorgen weer flink trillerig en moe. 

Maar Sandra, is het een idee om prive te mailen of appen? Iedereen kan zo wel mee lezen natuurlijk!

Dan moeten wij snel even ons mailadres hier posten en direct erna er weer van af halen , lijkt mij.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...