Spring naar bijdragen

Lastig


Kamille

Aanbevolen berichten

Bedankt allemaal!

@Beatrixgister heeft de uren-methode me erg geholpen en ben nu heel blij dat ik ook gister weer niet heb gedronken, voel me steeds een beetje sterker worden. Terwijl ik bezoek had en zij wel aan een biertje zaten.

Ik heb het weekend weer overleefd en voel gelijk weer meer rust.

2 weken alcohol- en ook rookvrij!!;)

Fijne zondag allemaal!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Kamille:

Bedankt allemaal!

@Beatrixgister heeft de uren-methode me erg geholpen en ben nu heel blij dat ik ook gister weer niet heb gedronken, voel me steeds een beetje sterker worden. Terwijl ik bezoek had en zij wel aan een biertje zaten.

Ik heb het weekend weer overleefd en voel gelijk weer meer rust.

2 weken alcohol- en ook rookvrij!!;)

Fijne zondag allemaal!

 

Hoi Kamille,

Fijn dat de uren methode ook bij jou werkt !! 

Bij mij werkt de dag-voor-dat methode op dit moment prima, maar als de nood aan de man is, komt de uur-voor-uur aanpak meteen van stal :D

En als dat nog een te grote tijdspanne is, dan kunnen we altijd nog voor de kwartier-voor- kwartier aanpak kiezen.

En als het lukt, dan ben je zo trots op jezelf. Dat neemt niemand meer van je af !!

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken dit maar al te goed. Ook die vraag: is er niets iets anders dat ook zo'n bevredigend gevoel heeft, maar niet zo ongezond en alles is......

Misschien helpt het om te begrijpen waar dit verlangen vandaan komt. Het is in feite een verlangen naar dopamine-shots in je brein. En als we veel gezopen hebben, en heel veel dingen ermee geassocieerd worden om zo die dopamine-shot te ervaren, blijft die drang sterk. Het brein moet eigenlijk weer leren wennen die dopamine-shots op andere, gezondere manieren te verkrijgen. Anders blijft de ellende om het daarmee proberen te verkrijgen.

Makkelijk gezegd natuurlijk. Ik probeer het mezelf ook te herinneren op de volgende keer dat het zich voordoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd @Kamille met jouw 3 weken!

Ik zit vandaag ook op 3 weken en wat je zegt heb ik ook, het verlangen wordt minder, zonde om het nu op te geven. Ik voel me 1000 keer beter zonder drank, zit lekkerder in mijn vel. Ik ben dat stofje gaan zoeken in het sporten, dat doe ik nu om de dag. Heerlijk, geeft me een trots gevoel en ik vind het fijn dat dat weer kan. Met katers schuldgevoel en sufheid gaat sporten niet. Dus dat heb ik al bereikt: een hele slechte gewoonte ingeruild voor een hele gezonde! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Pats:

Gefeliciteerd @Kamille met jouw 3 weken!

Ik zit vandaag ook op 3 weken en wat je zegt heb ik ook, het verlangen wordt minder, zonde om het nu op te geven. Ik voel me 1000 keer beter zonder drank, zit lekkerder in mijn vel. Ik ben dat stofje gaan zoeken in het sporten, dat doe ik nu om de dag. Heerlijk, geeft me een trots gevoel en ik vind het fijn dat dat weer kan. Met katers schuldgevoel en sufheid gaat sporten niet. Dus dat heb ik al bereikt: een hele slechte gewoonte ingeruild voor een hele gezonde! 

Dat werkt idd echt niet. Sporten en een drankverslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het altijd ff een enthousiast moment van eraan beginnen. Paar weken volhouden, en het kakte weer in en vervolgens maanden of jaren niet meer doen.

Geldt trouwens voor zo beetje alles in m'n leven: ergens enthousiast aan beginnen, maar niks houdt stand, nergens komt werkelijk iets van terecht. Zo lang als ik zuip en blow eigenlijk al stil stand en geen reet bereiken in je leven. Eén van de grote redenen om ermee te kappen. :)

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer een dagje erbij zonder drank. 

Moet toch even kwijt dat het me echt irriteert dat sommige mensen net doen alsof ze slachtoffer zijn van de alcohol. Neem je verantwoordelijkheid en geef toe dat alleen jij diegene bent die kan stoppen met alcohol, of door kan gaan...want je kiest namelijk echt zelf wat je doet!B)

Succes met deze mooie, nieuwe week met nieuwe kansen iedereen!

-_-

bewerkt door Kamille
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kamille:

En weer een dagje erbij zonder drank. 

Moet toch even kwijt dat het me echt irriteert dat sommige mensen net doen alsof ze slachtoffer zijn van de alcohol. Neem je verantwoordelijkheid en geef toe dat alleen jij diegene bent die kan stoppen met alcohol, of door kan gaan...want je kiest namelijk echt zelf wat je doet!B)

Succes met deze mooie, nieuwe week met nieuwe kansen iedereen!

-_-

Nouuwwwww... zo super simpel ligt dat m.i. toch ook niet. De wil is niet vrij als je verslaafd bent iig. Wat je met je onvrije wil doet.... wellicht. Maar ergens moet het ook gewoon echt klaar zijn in jezelf. Anders... geen schijn van kans. Is mijn ervaring iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook niet dat het simpel is. En je moet er veel moeite voor doen. Maar ik denk, ook met een verslaving, dat je zelf de keus maakt, elke keer weer. Ik maak de keus om dat biertje te kopen, te pakken, te drinken.. niet iemand anders. En het is erg lastig om ertegen in te gaan met een verslaving. Maar als je bedenkt dat jij zelf de verantwoordelijkheid hebt over je gebruik ( en de rest van je leven ) maakt dat je een heel stuk sterker en meer bewust van jpu keuzes en gedrag, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet slapen, dus ik schrijf maar even een stukje.

Ik ben bekend met depressies en merk dat ik weer een beetje die kant op ga. Of dat was al misschien, maar kon het verbloemen met alcohol drinken, vrolijk door gaan met feesten en alcohol, volgende dag kwam mijn rotgevoel door de kater, dus hoef dan niet verder te denken. Lekker vermijdende struisvogelstrategie! Nu ik niet meer drink, merk ik dat ik mezelf ook weer serieus wil gaan nemen qua gevoel en gedachten. En onderzoeken wat mij plezier en zin geeft in het leven.

Maar om dat niet te zwaar te maken, ook leren om gewoon te zijn met de dag en alles wat er op dat moment is en weten dat dat mag en goed is.

Balance is the key!

Nou, genoeg te doen dus. Ik hoef me in iedergeval niet te vervelen  zonder drank!:unsure: 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...