Spring naar bijdragen

Lorazepam afbouwen, help!


Dickie

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen.

Ik slik al circa 5 jaar 4mg lorazepam per dag, zogenaamd wegens katatonie maar daar klopt dus helemaal niks van (ik hield een paar keer mijn mond, bewust, dat was alles).

Ben sinds circa 1 maand, 5. 6? weken naar 3.5 mg gegaan volgens initiatief GGZ . 

Nu de hele tijd steunen, gaat vanzelf,  sinds 2 dagen. Kan niet meer mediteren of mindful  zijn. 

Heb geweldige knuffelbeer. Eet ook groen en gezond, wil steun zoeken van anderen, liefst maatje(s), heb nauwelijks netwerk. Heb lieve moeder, geen vrienden in Nederland. Drie in hrt buitenland.

Ben geagiteerd,  zeer prikkelbaar, snel huilen, denk zelfs, als ik in de hemel ben uiteindelijk, wat een opluchting.

Ga afleiding zoeken. Heb al wat. Zoek spul op internet waar ik om kan lachen.

Groet uit Tegelen Limburg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij hielp is er niet tegen te vechten. Laat de complete onrust er zijn. Ik trilde heel erg, had hartkloppingen en hart bonzen, misselijkheid, brandende ledematen, gevoelloosheid in ledematen, extreme onrust, huilen, suïcidale gedachten. Alles wisselde elkaar continue af. Nu heb ik dat niet meer. 

Probeer te wandelen of te zwemmen, daardoor leid je jezelf een beetje af van de ellende en lichamelijke ontwenningsverschijnselen. Bij misselijkheid neem elke keer kleine beetjes eten, maar probeer wel te blijven eten, anders wordt je nog beroerder.

Belangrijkste is, hou vol. Hou voor ogen waar je naar toe wilt. Weet dat het goed komt, ondanks dat je dat nu nog niet ziet. Je bent sterk. Jij kan dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Dickie,

 

wat vervelend om te horen dat je je zo naar voelt. Een Benzodiazepineontwenning kan extreem zwaar zijn. Ik heb mijzelf in mijn ontwenning behoorlijk geïnformeerd over wat Benzo's precies doen en hoe je er veilig vanaf zou kunnen komen. Een langzame afbouw is toch zeker de voorkeur. De Ashton Manual is er in het Nederlands en is een goede bron om mee te beginnen om jezelf te informeren.

 

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...