Spring naar bijdragen

Wie is wie


Houtje

Aanbevolen berichten

Gaan we ons allemaal opnieuw voorstellen? Nee, beter idee: wie zich wil voorstellen plakt en knipt zijn eigen tektst (eerst selecteren, dan CTRL-C, hier naar toe en met CTRL-V erin plakken, óf selecteren, Rechter muisknop, kopiëren, hiernaar toe en Rechter muisknop en plakken kiezen.

Suc6 jullie Computerhoutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houtje en alle andere.

Ik ga mij toch maar opnieuw voorstellen. Ik ben Arwen ik ben 44 jaar. Heb een zoon van zestien (waar we momenteel veel problemen mee hebben) en een schat van een man. Verder heb ik twee honden een ruwharige teckel van twee jaar en een bearded collie van vier maanden. Ik werk twee dagen in de week. Mijn hobby's zijn mijn honden, tuinieren en lezen.
Ik ben bezig om minder te gaan drinken. Mijn doel is om weer te leren sociaal te drinken. In het weekend en bij speciale gelegenheden. Dit gaat met ups en downs.
Ik lees regelmatig mee op het forum, maar schrijf niet zoveel.

Groetjes Arwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, ik ben ergens begin 40, ben getrouwd en heb geen (eigen) kinderen en geen (eigen) kleinkinderen maar deel mee in die van mijn man.

Drink sinds ik ben gaan studeren veel te veel en heb 4 jaar geleden besloten dat het niet langer meer kon op die manier. Ik werd er doodongelukkig van. Heb in die tijd hulp gezocht en gekregen. Het is een poos goed gegaan toen maar toen ik eenmaal weer begon werd het steeds meer.

Toen ik 27 november afgelopen jaar een feestje had waarop ik weer volkomen ladderzat ben geworden en later weer niet meer wist wat er gebeurd was (zoals dat weer steeds vaker het geval was) heb ik de beslissing genomen dat drinken niet meer voor me was weggelegd. Eerst vond ik dat het niet meer mocht, inmiddels vind ik dat ik niet meer wil.

Heb de tactus behandeling gehad en ben met dank aan tactus en het forum en níet te vergeten door mijn eigen wil en doorzettingsvermogen sinds 27 november gestopt met drinken.

Het bevalt me tot de dag van vandaag uitstekend hoewel ik uiteraard mijn moeilijke momenten heb. Juist díe momenten deel ik hier, wat me tot nu toe heel goed heeft gedaan.

Ik hoop hier een goede bijdrage te kunnen leveren en ik hoop dat óók te kunnen ontvangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ,
Ik ben Fleur; ik ben 54 jaar en ik heb jarenlang teveel gedronken. De laatste drie jaar liep het uit de hand. Ik heb ook vaak geprobeerd om te minderen, maar ik kreeg steeds weer een terugval. Nu ben ik er radicaal mee gestopt en inmiddels al 10 maanden alcohol-vrij. Ik heb me hier aangemeld om terugval te voorkomen en ik hoop ook wat voor anderen te betekenen. Het alcohol-vrije bestaan bevalt mij heel goed, ik ervaar het als een nieuwe start.
Ik ben getrouwd, heb drie volwassen kinderen en werk part-time in het basisonderwijs.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Dick (echte naam zoals je ook kunt zien in mijn profiel).

Ik ben 43 jaar oud, vrijgezel (K**woord) en woon met mijn (ex)kater in een klein dorp waarvan ik aanneem dat de meeste mensen die mij kennen weten dat ik alcoholist ben maar niet weten hoe erg het precies is. Ik drink nog steeds fors hoewel ik wel sinds een paar weken de internetbehandeling bij Tactus volg.

Ik ben voor mijn alcoholgebruik tot nu toe 3 maal opgenomen geweest 1 x 4 weken detox in Zwolle, 2 maanden crisis en voortgezette behandeling in Ermelo en nogmaals 4 dagen crisis in Ermelo.

Ik weet dat ik nog steeds (veel) te veeldrink maar kan er niet afblijveen vooral tegen zo'n 16.00 uur (sounds familiar?) krijg ik ontzettende trek met name in het weekend. De vaste inname avonden.

Ik hoop en verwacht hier op dit forum een luisterend oor en wederhoor te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Houtje.
Ik ben inmiddels ergens in de 40, gescheiden dus sinds bijna 5 jaar alleen, voed ik een Zoon van 12 en een Dochter van 10 alleen op. Mijn wedervaren met Zoon en Dochter heeft al tot menig lachsalvo hier geleid, ook bij mezelf en dat vind ik erg fijn om van me af te schrijven. Ik vind het soms maar knap moeilijk in mijn eentje en daarom is de verdoving, pijnstilling enz. van de alcohol zo welkom soms.

In mijn studietijd ben ik erg veel gaan drinken, en daarna heb ik dat aardig volgehouden.
Ik drink/dronk één fles witte wijn per dag, die ging standaard om kwart over vier open en aan het eind van de avond leeg. Moet ik nog zeggen dat het een literfles was? Dus minimaal 50 glazen wijn per week.

Begin oktober 2005 ben ik begonnen met de internet-behandeling, 28 oktober 2005 was ik mezelf helemaal zat en radicaal gestopt, sinds die tijd af ten toe een uitglijder, met name na 5 maanden toen ik dacht (weer) sociaal te kunnen gaan drinken. De internet-behandeling heeft me veel inzicht gegeven en het forum was/is mijn dagelijkse houvast/hulpplek.

Dat sociaal drinken zit er voorlopig niet in dus ik ben weer helemaal gestopt. Ik ben toch wel een beetje trots dat ik op 28 april kan zeggen dat ik een half jaar de alcohol de baas ben.

O ja met mij in de buurt heb je géén wekker/klok meer nodig ik weet precies wanneer het 16.11 is dan begint de trek te gieren. Dat vind ik verrekte lastig nog steeds.

Ik heb een tijdje Campral geslikt maar dat hielp mij helaas niet (uitzondering !!!!!!!).

Ook vandaag heb ik niet gedronken

* aangepast naar situatie medio 2007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Erica en ben 43 jaar, heb twee kinderen één van 20 en één van 15 (dochter 15 zoon 20)
Mijn probleem is voornamelijk medicijnen en coke en drank lustte is ook wel.

Ik ben 4 maand opgenomen geweest en sinds mei vorig jaar ben ik eigenlijk clean (op een paar uitgleijers na)

Dit was het eerst wel.

Groetjes Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben Maria, ik heb me nog niet voorgesteld.
Ik ben 43 jaar, en heb een man en 2 kinderen. Mijn oudste dochter van 10 heeft een licht verstandelijke handicap en is autistisch. Ik werk op t moment niet, mijn man is voor zijn werk veel in t buitenland, dan run ik t gezin. Ik heb altijd al van alcohol gehouden, werd voor de eerste keer dronken op mijn 14e. Ik kan geen maat houden, drink altijd door...Dit heeft me al veel problemen bezorgd.
Ik ben gestopt met drinken, dit had ik al vaker geprobeerd, dus heb ik me aangemeld voor een internetbehandeling bij Tactus, als steun, en daar ben ik ontzettend blij mee.
Morgen ben ik 70 dagen alcoholvrij. Ik voel me echt beter, en vooral; helderder. Geen blackouts meer...maar ook veel zelfbewuster, ik sta weer stil bij de dingen van alledag, en geniet.
Ik geloof erg in lotgenotencontact en weet zeker dat dit forum een grote steun kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Tosca
Ik ben een vrouw van 55, moeder van 2 uitwonende kinderen, een dochter van 24 en een zoon van bijna 21. Ben sinds 14 jaar gescheiden, mijn laatste relatie die 2 jaar duurde is sinds 6 weken verbroken en daar worstel ik nog steeds mee. Ik werk vier volle dagen in de gezondheidszorg, niet (meer) als "zorgende" maar in een management ondersteunende functie.
Mijn problemen met alcohol zijn eigenlijk begonnen in de periode dat ik in een nieuwe omgeving, zonder werk, vrienden en kennissen met 1 klein kind thuis zat. Sindsdien is het een op en neer gaande geschiedenis geworden. Hele perioden zonder, vervolgens weer "sociaal" wat altijd weer eindigde in veel en veel te veel. 5 weken geleden had ik er zo de balen van, van mezelf, dat ik naar de huisarts ben gestapt. Had het al een aantal weken op mijn eigen houtje (sorry Houtje) geprobeerd maar elke dag was er wel een reden om mijn goede voornemen maar weer een dag uit te stellen. Ik slik nu sinds bijna 5 weken refusal, een paardenmiddel; als je hierbij drinkt wordt je dood en doodziek (dit voor evt nieuwkomers) Het gaat heel goed nu, er gaan al dagen voorbij dat ik er nauwelijks aan denk. Mijn doelstelling is om dit nog enige maanden vol te houden en dan zonder deze pillen niet te drinken. Of ik ooit een sociaal drinker kan worden zal de toekomst uitwijzen. Ik probeer daar op dit moment maar niet teveel nog over na te denken. Ik ga voor ondersteuning en voor het aanpakken van wat "overgevoeligheden" naar een psycholoog; ben pas 1 keer geweest dus kan daar nog niet veel over zeggen. Morgen de 2e sessie !
Ik ben blij dat ik nu zover ben, het leven is echt zoveel leuker nu. Maar natuurlijk heb ik ook mijn lastige momenten. Het forum helpt om die weer door te komen.

Houtje, ik reageer even op jou "wie is wie bijdrage"; wat verdrietig dat je vriend de relatie heeft beëindigd en zo onverwachts. Dit is misschien niet de goede draad, maar ik hoop van harte dat je dit nog even leest.
Ik voel met je mee en snap zo goed dat je nu je "maatje" zo mist. Meissie: zet hem op, veel sterkte en hou vol!!
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal ik mezelf ook maar even kort voorstellen, ik ben bijna 38 getrouwd twee schatten van dochters en dronk tot 27 maart jl. 7 kratten bier (24flessen) in de week op, ik ben opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm maagbloedigen na het ineens stopppen met drinken. Heb librium gehad voor twee weken maar ik slik nu al een week geen medicijnen meer.
In eerste instantie heb ik me gemeld bij het CAD maar daar hebben ze een wachtlijst dus ik heb besloten dat ik het zelf doe, gelukkig met steun van mijn vrouw (zij wilde al langer dat ik stopte of in ieder geval veel minder)en met behulp van Tactus en jullie hoop ik.
Als ik jullie verhalen zo lees ben ik echt noog maar een beginneling maar ik hoop dat ik het net zolang vol kan houden als jullie.
Een sociale drinker wil ik niet worden want dan ben ik bang dat ik geen maat kan houden en weer snel terug val.
Mijn vrouw en ik hebben met al het bier wat nog in huis was in de tuin gestort en daar een boompje op geplant als teken van een nieuw leven (en ja het boompje leeft nog)
Groetjes
Kip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die lezer,

Ik ben Satja, ik drink sinds begin maart niet meer (het lijkt toch echt net de AA hier hoor, ik snap niet dat Nelleke overgelopen is). Mijn doel is om nooit meer te drinken want ik geloof er geen klap van dat ik ooit werkende remmen zal ontwikkelen op dit gebied.

Mijn hele leven veel gedronken, al vanaf heel jong een echte 'hang' naar alcohol. Dertien jaar geleden een diepe depressie en toen ongelófelijk veel gedronken en daarna is dat niet meer echt goed gekomen. 't Is me altijd gelukt om redelijk te blijven functioneren (werk, vrienden, familie etc), dus dat is wel een zegen.

Het laatste jaar wilde ik echt stoppen maar ik zat het steeds uit te stellen. Dat heb ik toen maar eens onder ogen gezien en ik heb hulp gezocht bij Tactus. Werkt echt geweldig voor mij, ik ben nog met de behandeling bezig.
Het forum was de eerste weken van levensbelang, nu is het nog steeds heel fijn en ook gewoon leuk (meestal dan). En ik hou er wel van om een beetje te filosoferen over hoe het allemaal werkt, dus dat doe ik hier ook.

Oh ja, ik ben 47 jaar en woon alleen. Mijn huis staat te koop want ik ga van het platteland naar de stad verhuizen. Nieuwe wegen inslaan, dat gaat weer een stuk makkelijker nu ik niet meer drink.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn naam is Cheryl.

Ik schreef hier ooit: Ik leef van minuut tot minuut en ben dus minder georganiseerd dan de rest van de mensen hier. Maatschappelijk sta ik wel in het leven, ik ben erg betrokken. In de latere wat donkere uurtjes maak ik het soms wat bont.
Dat is tot nog toe niet veranderd, ik heb het er allemaal maar knap moeilijk mee.
Ik ben dus nog steeds 45. Mijn doel is om van uur tot uur te gaan leven. Ooit wil ik eens van jaar tot jaar. Daar zit nog steeds hoop tussen waar ik nog veel over moet leren.
Ik geloof dat ik het liefste mezelf erg wil beperken tot af en toe of een of twee avonden per week.
Ik ben in de kern een ongelukkig mens. Mijn therapeut zegt dat ik drinken niet als bezigheid moet zien maar als zorg. Als ik mijn zorgen beter begrijp, dan begrijp ik ook beter hoe ik er mee moet omgaan.
Ik ben, vanwege de drukte in mijn werkzame en mijn sociale leven, een weekendschrijver. Ik kom ook weleens doordeweeks. Het is dus beter om te zeggen dat ik een slechts-af-en-toe-schrijver ben.
Ik ben door de verzamelde, toen nog in onmin levende, menigte hier aangezezen om telkens een weekverslag te maken. Waarvan is me natuurlijk niet duidelijk, maar een weekverslag komt er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Zal me even -opnieuw- voorstellen. Had het al een keer gedaan met een glaasje op, maar toen ik het later teruglas kneep ik m'n tenen bij elkaar: dat ben ik niet. Of toch wel? Vraag ik me vaker af, spreekwoord luidt: kinderen en dronkaards spreken de waarheid. Is dat nu zo of niet? Ben er nog niet uit.

Maar goed: nieuwe dag nieuwe kansen, dus bij deze: ben een vrouw van 48, getrouwd, 3 grote kinderen. Kwam voor het eerst in aanraking met alcohol als 8-jarig kind, kreeg bij mijn opa en oma, samen met met mijn andere neefjes en nichtjes, op zondagmiddag bier met suiker, als de ouderen aan een pilsje zaten. Was heel gezellig, de radio stond aan en de voetbaluitslagen kwamen erop, gek hè, dat ik dat nog weet. Soms kregen we boerenjongens, brandewijn met rozijntjes.

Toen ik wat ouder was en een superverlegen puber, merkte ik dat ik véééél zekerder van mezelf was met een glaasje bier. Ik kreeg er ook zo'n heerlijk gevoel bij. Toen ik 14 was dronk ik iedere vrijdagavond 2 flesjes bier terwijl ik mijn nagels lakte. Mijn ouders hadden van die superzoete bessenwijn in huis, en heb dat een keer geprobeerd: dat was ook niet te versmaden. Totdat mijn moeder in de gaten kreeg dat de fles erg snel op was en streepjes op de fles ging zetten. Dus ging ik er water bij doen. Totdat mijn tante op visite was en een glaasje zoete wijn kreeg en uitriep: dat lijkt wel water! Uitbrander gekregen van mijn moeder, maar het kwaad was al geschiedt, die heerlijke uitwerking die het op mij had kon ik niet meer vergeten!

De verlegenheid mondde uit in een sociale fobie toen ik ouder was. Had altijd overal het eerste mijn glaasje leeg, en kon dan de wereld pas weer een klein beetje aan. Ging ook altijd het laatste door. Ben samen gaan wonen met mijn huidige man, en wil niet weten wat ik allemaal uitgehaald heb met alcohol op, die arme man, het is een wonder dat ie me nog niet beu is.
Voordat ik zwanger werd stopte ik met drinken, ik was gemotiveerd, het kostte me geen moeite. Ik kreeg 3 kindjes (niet allemaal tegelijk hoor!) en had voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik iets kón! Voelde me goed over mezelf, dronk af en toe wel een of twee glaasjes (echt waar, toen kon ik dat wel), want ik moest er zijn voor mijn kindjes. Had nog steeds last van mijn sociale fobie, maar als je kinderen hebt kun je je niet verstoppen, je moet wel naar buiten.

Een jaar of tien geleden ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik last had van angst- en paniekstoornissen, hij schreef me seroxat voor. Voelde me vanaf de 1e dag een heel stuk beter, maar mijn drempel naar alchohol was veel lager, of het pakte harder aan door de medicijnen ik weet het niet, maar vanaf die tijd ging ik weer meer drinken. Door die seroxat werd ik meer ontspannen, maar ook veel makkelijker, ik ging door met drinken als een ander al lang gestopt was, maakte me niet meer zo druk over mijn alcoholgebruik. Ging ook weer roken, na 18 jaar. De afgelopen tien jaar ben ik meerdere malen gestopt met drinken, ook met roken. Vaak afwisselend, als ik rookte dronk ik niet en andersom. Ik ben een keer 5 jaar gestopt met alcohol, dan weer 1 jaar of een half jaar, maar steeds begin ik weer. Misschien ben ik verslaafd aan het stoppen.

Heb me pas aangemeld bij tactus, lees veel op dit forum en herken een heleboel, en ben vorige week gestopt met alcohol. Was een maand tevoren gestopt met roken, daar inmiddels weer mee begonnen, en houd het niet drinken tot nu toe goed vol, maar ik hoop niet meer te beginnen, want ik ben zo ver dat ik mezelf niet eens meer serieus kan nemen, met dat stoppen en weer beginnen telkens, laat staan dat een ander mij nog serieus kan nemen. Minderen begin ik niet meer aan, dat vind ik zo vreselijk, de hele tijd die twijfel: zal ik vanavond wel of niet, 's morgens denken nee vanavond niet, en 2 uur later heb ik bij de supermarkt al een fles wijn in mijn karretje staan, of ik denk, nou 2 blikken bier is wel genoeg, sta ik bij de kassa en denk ik: wat moet ik nou met 2 blikken, die heb ik in 5 minuten op, en dan gauw weer naar het bierschap om er 8 bij te pakken. Nee, dat gedoe ben ik beu. Het geeft nu zoveel rust, gewoon, niet!

Groeten Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben bacchus, bijna 30 jaar getrouwd en drie kinderen. Ongeveer 10 jaar een alcoholprobleem. Ik heb een verantwoordelijke, fulltime baan op HBO-niveau. Meer wil ik daar niet over kwijt.
Door privé-problemen een stevige drinker geworden, ondanks een vader die alcoholistisch was en waar ik erg van baalde.

Ik wil mijn opgroeiende kinderen graag een beter voorbeeld geven dan ik zelf heb gehad. Dit valt mij echter niet mee. Elke keer schrik ik weer van de verhalen over jeugd en alcohol en toch doe ik daar zelf ook steeds aan mee.Dit wil ik veranderen. Ik weet nog niet goed hoe, maar wel dat het anders moet. Ik hoop op dit forum steun te kunnen krijgen, misschien een apart opvoeddraadje?

Mijn problemen liggen alleen op het vlak van teveel alcohol; ik heb geen adhd, borderline, echtscheidingsproblematiek, andere verslavingen, psychotische problemen etc.
Ondanks dat hoop ik op dit forum ook een plekje te kunnen krijgen.

Ik heb mij al eerder aangemeld op dit forum onder een te voorspelbare naam. Hier voelde ik mij niet gelukkig onder en daarom was ik er mee gestopt (zoals zovelen).

Ik vind het niet nodig om aan te geven of ik een vrouw of een man ben.

Wel hoop ik op reacties!

BACCHUS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marieke

Welkom en ik moet bijna huilen wat moet je je ellendig voelen. Zo'n zoektocht naar je eigen ellende.... vreselijk.
Wat ontzettend goed dat je al 2 dagen niet gedronken hebt !!!!
Doe je de internet-therapie? Dat geeft zoveel méér kans op succes !!!!

Ik moet het kort houden maar blijf aub schrijven, sterkte, en wij hebben allemaal hetzelfde: één grote familei !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bacchus en Marieke,
Heel hartelijk welkom bij het forum, hoop dat jullie hier vinden wat jullie zoeken en dat ook wij van jullie weer veel positiefs op kunnen steken. Aanmelden hier is denk ik al een goed begin, maar Marieke jij bent al 2 dagen zonder: hartstikke goed. Sorry Bacchus jij misschien ook maar dat weet ik niet.
Heb nu een beetje haast, maar er komt ongetwijfeld meer.
Neus in de Wind
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Uhm even kijken of ik dit wel goed doe

Ik ben hier ook nieuw, mijn naam is peter ben 35 jaar en drink al zo`n 20 jaar waarvan de laatste 8 jaar ongeveer een halve krat bier per dag met uitschieters naar boven
zou minder willen drinken en er eigenlijk helamaal mee willen stoppen
wil dit doen zonder hulp van doktoren maar d.m.v. wilskracht
ik ben 3 jaar geleden in een keer gestopt met roken na 25 jaar (ja ik was er vroeg bij), en dat leverde geen problemen op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed voornemen Pjotr! leg je de lat niet te hoog om het in je eentje te doen? hoeft niet zo te zijn hoor, maar is maar een vraag..

we zullen je ondersteunen als je dat wilt! houd ons op de hoogte van je alcoholloze avonturen en evt uitglijders! dan behoeden wij je zoveel mogelijjk voor terugval!

Heeeeeel veeeeeeeeel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Ik ben 65+ en heb eigenlijk mijn hele leven (te) veel gedronken. Werk, klantenetentjes, thuis.

Ik ben geen "probleem"drinker. Mijn gedrag verandert vrijwel niet (zegt ook mijn omgeving). Door vrij extreem sporten compenseer ik een dreigende gewichtstoename.

Refusal gaf mij rust, maar zie ik niet als een oplossing. Op het moment dat je stopt, ben je in no time weer in de oude routine.

Problemen. Moe met sporten, kan niet op elk willekeurig moment in een auto stappen, verberg toch voor mijn directe mijn extra extra borreltjes en vermoed dat je van mijn lever niet vrolijk wordt.

Echter, ik voel me hardstikke goed, bereconditie en opgewekt. Gezien bovenstaande wil ik toch tot een volledige alcoholstop zien te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben Anjo. Sinds een week hier.

Ik heb 3 kinderen en een kleindochter. Mijn zoon van 16 woont meest van tijd bij zijn vader. De oudste twee wonen op zich zelf.

Ik ben 44 en ben ook heel laat begonnen met drinken pas nadat mijn zoontje is geboren.

Ben een keer opgenomen geweest en ben pas daarna ECHT gaan drinken. Gestopt toen een goede vriendin overleed die altijd in me had geloofd voor een jaar en weer begonnen toen ik weer begon te werken. Helaas het heeft me niets gebracht, nu zit ik weer op de puinhopen die mijn leven op het moment zijn.

nu druk bezig met puinhopen ruimen en sinds 6 weken slaaptablet en drank vrij en nog niet begonnen bij Tactus maar heb me wel aangemeld.

Ik werkte in het onderwijs wat mijn lust en mijn leven was, hopelijk ooit weer.

Forum is als een warm bad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi.

Ik ben Cor. Man van 44 jaar. Getrouwd. Geen kinderen, zijn wel peetvader en -moeder van de dochter van de zus van mijn vrouw en haar man. En we hebben een kat.

Ben begonnen met zo af en toe en biertje te drinken zo rond mijn 15e jaar. Mijn ouders wilden liever dat ik thuis iets dronk, dan dat stiekum buitenshuis gebeurde. Tijdens de middelbare school dus niet veel. Dat veranderde drastisch in mijn studententijd. Na de studie de dienst in. Kwam in Seedorf terecht en als zovelen daar, de compagniesbar was vaste prik, daarna alle kroegen en discotheken in de wijde omgeving. Was chauffeur en kwam regelmatig op engelse en amerikaanse kazernes. Daar altijd wel een mogelijkheden gevonden om tax-free in te kopen.

Begonnen met werken, eigen flat en iedere avond bier. Mijn werk leed er absoluut niet onder zodat ik snel carriere maakte. In 1994 naar een buitenlandse vestiging gegaan. Daar een leuke vrouw ontmoet en in 1996 mee getrouwd. Zit dus alweer 12 jaar onder de spaanse zon (bijna altijd terrasjesweer en een cultuur waar het heel gewoon is om bij de lunch een wijntje te drinken en een borreltje na). Ook een cultuur om na het werk met je colegas nog wat te nuttigen. En dan eenmaal thuis het vaste bierpatroon.

Het werk bleef goed gaan. Eigenlijk te goed. Om een lang verhaal kort te maken, kon mijn vleugels binnen het bedrijf niet meer verder uitslaan en ben 2 jaar geleden als zelfstandige in dezelfde branche verdergegaan. Vliegende start. Maar sinds driekwart jaar begint er de klad in te komen wegens groeiende alcoholconsumptie.

De relatie met mijn vrouw wordt er ook door aangetast. Dus HO STOP. WORDT WAKKER. NU KAN HET NOG.

Heb me gisteren ingeschreven. Wil drastisch minderen omdat ik bang ben dat ik het volledig stoppen niet aankan. Heb al verscheidene keren geprobeerd te stoppen met roken en ben iedere keer door een hel gegaan. Rook dus nog steeds maar wel minder (als ik nuchter ben). Blijft natuurlijk ook oerstom.

Sta nu 24 uur droog, heb slecht geslapen en mijn lichaam voelt raar aan. Humeur totnogtoe niet aangetast.

Sta dus sinds gisteren bij TACTUS ingeschreven en hoop dat, totdat het mijn beurt is, dit forum de uitlaatklep of ruggesteun kan zijn die ik vroeg of laat nodig zal hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hollo houtje,
hier weer een berichtje van mij mijn computer was stuk dus kon ik niet reageren
ik kan helaas niet meer op mijn oude berichten komen dus weet ik niet wie
mij allemaal geschreven hebben ik heb een prive bericht gehad maar weet niet van wie
ik hoop als iemand dit bericht leest dat zij mij weer een bericht terug schrijft en mij
schrijft hoe ik er achter moet komen om het te lezen ik ben weer twee dagen nuchter het heeft mij een lange tijd geduurd voor ik zover was om weer te stoppen maar nu heb ik het gevoel dat het weer gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo lola
jebericht gelezen en was blij met je reactie ik heb zolang zonder internet gezeten
dus kon ik niemand berijken dat vond ik heel erg wandt het is zo fijn om zo nu en dan je hart te luchten
ik heb al geschreven dat mijn dochter hier 3 weken was en dat ik het er erg moeilijk mee had toen
ze weer weg was ik ben pas 2 dagen geleden gestopt met drinken en voel mij er fijn bij ik kreeg 10 minuten geleden een gek telefoontje uit oostenrijk via skype hij had mijn ikoontje gezien en ik weet
niet wat meer maar hij belde mij zomaar op hij kende wel mensen hier in spanje die ik ook ken
maar ik weet zeker dat hun mijn prive berichten aan niemand door geven heeft iemand anders
dat ook weleens meegemaakt?????????????'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...