Spring naar bijdragen

Wie is wie


Houtje

Aanbevolen berichten

Hoi Mismaf,

Ik ben een van die mensen die aan je gemaild heeft. Je profiel stond nog open en daar stond je echte naam in. Het lijkt me dus dat die persoon op je profiel heeft gekeken en je kent. Je kunt je profiel gewoon aan passen dat heb ik ook gedaan met letters. Tactus even mailen en dan komt het goed.
Het is jammer dat dat is gebeurd en het is zeer zeker niet gewoon.
Ik ben blij dat je weer aansluiting hebt en dat je weer aan de slag bent met stoppen.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,
Ik ben Wil ben 42 jaar en alleenstaand. Ik heb een leuke fultime baan werk in 5 ploegendienst dus onregelmatig. Maar dit bevalt prima.
Ik heb tot voor ongeveer een jaar geleden een alcohol probleem gehad, ben daarvoor in een verslavingskliniek geweest(Pascalis). Hier ben ik 13 julie 2005 ontslagen en heb het tot nu toe droog weten te houden, mede door er veel over te praten. Vandaar dat ik sinds kort hier op dit forum ben, om er over te kunnen schrijven en kijken hoe anderen met het probleem omgaan.

Groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben Piggelmee en zie dat ik van de wie-is-wie draad afgevallen ben, dus nog een keer, want hoewel ik bijna nooit meer hier schrijf, wil ik wel in de annalen bijgeschreven worden!:
Ik ben 51 en ben sinds mijn 30e steeds meer gaan drinken, tot ik eind 2005 mijzelf bijna te pletter viel tegen de kachel. Dat was overigens de laatste van een serie door drank veroorzaakte ongelukken
en ruzies met mensen waar ik veel van hou.
Ben op 26 november 2005 (1 dag vóór Pietje Puk - mijn vaste maat -) acuut gestopt met drinken en dat hou ik nog steeds vol en ben daar berentrots op! Wat onze Fleur na 5 maanden "droog" al zei, zeg ik nu steeds: "ik taal er niet meer naar". Ik blijf echter alert, want de 1e slok is zo genomen!!!!
Heb ook een drugsverslaving (van mijn 18e tot 22e) achter de rug, dus ben nogal verslavingsgevoelig.
Het belangrijkste voor mij om vol te houden is nu dat ik uitleg waarom ik niet meer drink - in situaties waarin ik drank aageboden krijg -. Heel veel mensen gaan daar verder op in omdat - merk ik steeds vaker - eigenlijk vinden dat ze zelf ook teveel drinken. Niemand stoort zich eraan dat ik niet drink en ikzelf het minst! Ik kan heel veel plezier hebben op feestjes zonder me eerst "in de stemming" te drinken.
Ik kan rustig aan een mooie wijn ruiken om hem te keuren, maar zal er niet van drinken. Ik vind het geen enkel probleem om anderen te zien genieten van een drankje, maar distantieer me (ik ga naar huis of naar bed) als anderen dronken gedrag gaan vertonen. Ik deed dat zelf natuurlijk ook toen ik nog dronk, maar ik vind dat geen reden om het nu van anderen over mij heen te laten komen.

Ik wens iedereen op dit forum heel veel succes met de goede voornemens en ben er nog steeds voor iedereen hier om te steunen waar ik kan of gesteund te worden als dat nodig is.

Groet van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Pickel-May!!!!!!!!!!!!

Je vriendinnetje rent radeloos de wereld rond (geintje) op zoek naar de Keulsche I-Pod.
Hoe is man en familie? En vlot het opknappen al een beetje? Van de I-Pod?

Et vous-même?

Leuk weer van je te horen en wat goed zeg kurkdroog !!!!!!!

Hoe is het met het roken of zeg ik nu iets verkeerd?

Bij voorbaat excuses in dat geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!
Nieuw hier, nog twijfelend of ik wel wil stoppen (nu wil ik het wel maar vind het zo lastig om dan 's avonds dat ook te willen, snap je :)). Gister na een personeelsfeestje met de nodige wijntjes ook thuis nog een halve fles leeg. Nu weer spijt.

35 jaar, vanaf mijn 15e altijd in kroegen gewerkt en dergelijke, daar leren dóórdrinken met de mannen. Na mijn afstuderen en toen ik ging werken dronk ik niet, leuke baan, leuke man ontmoet, twee kindjes gekregen, allemaal leuk. Huwelijk werd wankel en ik zocht mijn heil in de wijn. Nu gescheiden en al weer twee jaar opnieuw verliefd dus geen troost meer nodig maar toch nog al die wijn... ik MOET echt minder, ik schaam me soms voor mezelf.

Soms drink ik een week, twee weken niet en dan denk ik, zie je ik kan het best, ik hoef me geen zorgen te maken en dan is het weer elke avond raak.

ik lees nog even mee met de intentie te gaan stoppen. Mag dat even?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo missP,

Natuurlijk mag je hier rondkijken om te zien of je hier steun kunt vinden, en je iets zult hebben aan het forum voorals je een besluit neemt.
Zoals ik lees uit je stukje kun je het toch een tijd droog houden om dan weereen tijd de lekker door te zakken. Vraag, hou dit komt is hier een aanleiding voor nodig??
Het is in elk geval al een grote stap dat iets wilt veranderen en daarom hier dit forum bezoekt.
Ik wens je veel sterkte in het nemen van je besluit, en neem een besluit waar je voor 100% achterstaat.
Er is hier op het forum al vaker gezegt dat 1glas voor ons te veel is en 10 glazen te weinig, dit vindt ik een erg goede zin om onze situatie te omschrijven.

veel sterkte Wil 133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...