Spring naar bijdragen

wat is je doel en wanneer ben je hiermee begonnen


pietjepuk

Aanbevolen berichten

Okee mijn doel is (ooit if ever) misschien eventueel ooit een gezellig wijntje te kunnen drinken maar dat denk ik niet dus:

Mijn doel is géén alcohol en daar ben ik mee begonnen op 28 oktober 2005 (moet dat nou weer van die uitglijder?) dus vandaag 28 april een half jaar ADB en een enkele uitglijder (tja...........) daar hebben we het nu wel lang genoeg over gehad vinnik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 maart 2006 had ik mijn laatste kater, op die dag ben ik helemaal gestopt met drinken.

Ik wil niet meer drinken zolang ik nog afhankelijk ben van alcohol. Dat kan ik testen door mezelf voor te stellen dat ik echt nóóit meer zal drinken, zolang ik dat een vreselijke gedachte vind ben ik er nog niet van af...

En dat zou wel eens héééél lang kunnen duren....:)

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 maart had ik mijn laatste kater.. Daarna heb ik de knop omgedraaid en op 1 (hormoongestuurd) uitglijdertje na niet meer gedronken. Net als Satja kan ik de gedachte aan nooit meer drinken nog niet echt verdragen.. dus het zal een strijd blijven!! maar toch levert het me zoveel op dat de balans gelukkig nog naar stoppen doorslaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben maria en 100 dagen alcoholloos. Ik ben heel trots op mezelf maar ik ben er nog lang niet, t blijft een gevecht. maar t is wel kicken, 100 dagen niet schuldig, katerig, moe en depressief. nou weet ik meteen weer waar ik het voor doe. maar weet je wat raar is/ ik durf als doel niet "nooit meer alcohol "
te stellen. Dan ben ik toch nog aardig verslaafd ......groetjes, Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,
Mijn doel is te leren sociaal te drinken.
Ik ben van plan om langzaam te gaan minderen, om zo na een bepaalde tijd tot een aanvaardbaar drinkpatroon te komen.
Vandaag ben ik begonnen met de grens van 1 ltr. wijn. (was 1 1\4 ltr.)
Dit was om 20.30 al op, heb mn glas omgespoeld en de fles weggeborgen. Maar nu!!!???
Het is nu 21.00 uur. Heb de hele middag en avond rondgedrenteld om allerlei kleine dingetjes te doen (om afleiding te zoeken), heb wat gelezen, enz.
Heb nu nergens meer zin in en ga maar vroeg slapen.
Ik heb het idee dat dit niet zo'n goede start is. Misschien beetje te impulsief, en denk dat ik het op deze manier niet ga redden.
Misschien is het beter om te wachten tot er op Tactus weer plaats is.
Hoor graag van jullie een reactie!!!
Groet Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho Kaab!

Nog niet meteen opgeven hoor!
Het gaat echt niet makkelijker als je bezig bent met de behandeling hoor! Dan krijg je wel ondersteuning en door allerlei opdrachten ga je nadenken over het hoe en wat van je drankgebruik, maar dat wat je vanavond alleen moet doen, dat moet je dan ook doen. Denk niet dat zij het wel voor je regelen.

Dus hou het voor vanavond nou bij die ene fles, dan heb je de eerste stap gezet en ben je daar morgen tevreden over!

Vroeg slapen is trouwens een prima idee.

En nog een adviesje: zorg dat je snel op veel minder dan een hele fles zit, want met een fles achter de kiezen is het moeilijk gemotiveerd te blijven denk ik. Dan gaat die alcohol al lekker meedenken en meepraten in je hoofd!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Mijn doel is om sociaal drinker te worden en af te stappen die rotgewoonte die ik heb om automatisch een biertje te drinken en nog één, en nog één enz. plus iedere dag wijn bij het eten. Ik ben daar vandaag mee begonnen.

Wens iedereen sterkte en volharding in zijn/haar strijd.

Groetjes.

Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

avond ,
mijn doel is om voor eens en altijd van die drank te blijven .
mijn persoonlijke ervaring zegt me dat ik het niet bij een glas kan houden , dus dat sociaal drinken aan mijn persoon niet besteed is ;-((
maar ik besef sinds augustus tot vandaag dat ik dit gewoon dag per dag moet doen want mogelijk vlieg ik morgen weer uit de bocht .
dus neem ik me nu maar een groot glas water en dan op tijd naar bed
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjaaa daar zijn we weer:

Mijn doel is zoals dat van zovelen: ooooooit sociaal kunnen STOPPEN met drinken en tot die tijd nog steeds aan het STOPPEN met teveel drinken, dus helemaal niet drinken.

Kijk, sociaal een wijntje drinken: geen punt maar dan STOPPEN, dat is het punt !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

heel erg welkom op dit forum! Goed dat je deze stap hebt durven zetten! 20 Jaar ervaring in leren sociaal drinken, jonge, dat is niet niks, misschien wil je er meer over vertellen als je eraan toe bent! Nu dus stoppen, a.s. vrijdag, fijn dat je voor jezelf zo duidelijk die keuze hebt gemaakt!

Veel succes en hoop nog van je te horen,

liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mijn doel:

Drank geen rol meer laten spelen in mijn leven. Geen gedachten meer aan hoeveel ik nog in huis heb, geen vijf-voor-negen-naar-de-supermarkt-trip om toch nog een flesje voor de avond te halen, geen negatieve gevoelens meer als visite te lang blijft hangen zodat ik 's avonds geen kans meer heb om in het geniep te drinken. Geen lamlendigheid meer door de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 julie 2005 was mijn eerste droge dag. dit is ook mijn doelstelling nooit meer drinken. Want sociaal of maatschappelijk drinken is aan mij niet besteed. Ik voel mij er tot nu toe erg goed bij heb meer levensvreugde, mijn sociale contacten zijn er op vooruitgegaan. Lichamelijk een betere conditie.

groetjes Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mijn doel is 3 maanden niets drinken en daarna hoop ik dat ik het bij 1 of 2 wijntjes op speciale dagen kan laten... Ik ga verder ook nog stoppen met roken OOOOO 2 verslavingen!!! Ik drink bijna iedere avond een fles wijn leeg, ik ontken nog een beetje dat ik toch wel verslaafd ben. Ik wil dat niet zijn. Haha wie wel!?!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...